2014-05-07, 22:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Hahaha, plötsligt så låter IR5 nästan sansad jämfört med skäggfarfar i länken!

"We can sink the infidels in 5 seconds, yes we can! But we will not tell how...
Det är väl klart ingen berättar HUR.
Inte 5 sekunder utan 50sekunder,då en torped färdas Xm/sek.
Citat:
"They (Americans) know nothing. We have been making and sinking replicas of US destroyers, frigates and warships for long years, and we have sunk the replica of their vessels in 50 seconds through a series of operational measures," added Fadavi.
Citera
2014-05-07, 22:36
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Citat:
"They (Americans) know nothing. We have been making and sinking replicas of US destroyers, frigates and warships for long years, and we have sunk the replica of their vessels in 50 seconds through a series of operational measures," added Fadavi.

Ja, hur jävla svårt kan det vara att sänka ett tvåhundrametersbygge av lastpallar och plankor som inte skjuter tillbaka, som inte har en eskort utav extremt tungt beväpnade jagare, fregatter, och attackubåtar med sig, och som inte har en hel flock ilskna eskorterande flygplan med sig?
Citera
2014-05-08, 07:48
Medlem
paecmakers avatar
Citat:

Jag skulle gärna vilja se replikorna man bygger på nära håll.
Citera
2014-05-08, 18:18
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, hur jävla svårt kan det vara att sänka ett tvåhundrametersbygge av lastpallar och plankor som inte skjuter tillbaka, som inte har en eskort utav extremt tungt beväpnade jagare, fregatter, och attackubåtar med sig, och som inte har en hel flock ilskna eskorterande flygplan med sig?
Samtidigt har deras robotar träffat rörliga målsom är en tjugondel så stor och betydligt lugnare.
Citera
2014-05-08, 18:30
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Jag skulle gärna vilja se replikorna man bygger på nära håll.
Det finns sådana dagar för allmänheten.Jag var med på en flyguppvisning,man får självklart inte filma allt men det var imponerande.
Citera
2014-05-08, 18:37
Bannlyst
Det är klart vi kan sänka fartyg. Jag vet inte varför .. men det är så lätt att bara kapa ett plan från den civila flygfarten och köra in i kommandohytten på valfritt hangarfartyg.

Det är inget jag stöder dock! Amerikanarna introducerade begreppet "shock and awe" Och att köra in i ett hangarfartyg, är väl ganska chockerande...

Förlåt om jag kanske låter hemsk. Jag jobbar normalt som millitärstrateg och har min hemmabas på karlavägen i Stockholm.

I jobbet måste vi utgå från att allt kan hända!
Senast redigerad av frukostvin 2014-05-08 kl. 18:46.
Citera
2014-05-08, 19:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Fan vad jag önskar att de försöker och sen skulle hela iranska flottan upphöra att existera och vi får tyst på idioterna i den här tråden. America, fuck yeah!
Citera
2014-05-08, 20:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Samtidigt har deras robotar träffat rörliga målsom är en tjugondel så stor och betydligt lugnare.

Så jaha, Iran kan skjuta robot på rörliga mål som är 10 meter stora, under övning. Ska det på något sätt vara imponerande i dagens läge?
Citera
2014-05-08, 21:20
Medlem
Citat:

Har du tänkt sänka ett hangarfartyg med EN torped? Isf måste den vara stor som en Saturn V raket. En vanliga torped kan sänka alls. Bara fylla några vattensäkra skott. Men även om du lyckas få in ett 25 tal träffar som skulle kunna få sådan slagsida att hangarfartyget tillslut skjunker så tar det betydligt mycket mer än 50sek.
Citera
2014-05-08, 22:59
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Det är klart vi kan sänka fartyg. Jag vet inte varför .. men det är så lätt att bara kapa ett plan från den civila flygfarten och köra in i kommandohytten på valfritt hangarfartyg.

Nej. Det är det inte.

Citat:
Förlåt om jag kanske låter hemsk. Jag jobbar normalt som millitärstrateg och har min hemmabas på karlavägen i Stockholm.

Nej, det gör du inte.
Citera
2014-05-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej. Det är det inte.

Nej, det gör du inte.

Även om så vore fallet så kan jag väl ha en viss millitärpolitisk insikt ändå!

Citera
2014-05-08, 23:12
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Även om så vore fallet så kan jag väl ha en viss millitärpolitisk insikt ändå!

Självklart. Den har du dock inte uppvisat här i tråden.

Att tro att man kan flyga ut med valfritt Boeing, Iljusjin, Tupolev eller Airbus och segla fram med det genom en hangarfartygsgrupp för att ta sikte på hangarfartygets kommandobrygga för ett 9/11 i miniatyr, utan att någon på något sätt ställer sig frågan vad man pysslar med, och sedan snabbt skjuter ner en, är sällsynt världsfrånvänt och militärt obildat.

Det är till och med så dumt att våra iranska superfantiserare (och till och med Solglasögat) skulle skratta bort det som löjeväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in