Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Jag tror de politiskt korrekta gör sig själva en otjänst när de sprider intervjun på bred front - inte för att intervjun är bra på något sätt - för det är den verkligen inte, utan för att de hjälper till att etablera namnet Svenskarnas parti och får fler att känna till partiet. De som ska rösta på SvP är redan radikala och nationalister och ytterst få av dem blir nog multikulti av en kass intervju, däremot finns det ju fortfarande extremt många människor som inte ens känner till partiet men som nu får höra talas om det.

Ni fick väl ganska mycket uppmärksamhet när ni var i Jönköping, att följa upp med en intervju där ni framstår som lätt förståndshandikappade är nog precis vad ni behöver för att locka folk till partiet. Att du tror att en sån intervju är bra för er visar på vilken typ av väljare du själv tror att ni har möjlighet att attrahera med er politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Just nu känns det som att de antivita försöker spela på samma strängar samtidigt. Dels är Svenskarnas parti marginaliserade - men samtidigt är de ett hot. Dels är de väldigt få - men samtidigt växer de. Dels är de lågutbildade och korkade - men samtidigt är de målmedvetna och fanatiska. Man vill både äta kakan och ha den kvar

Det finns absolut ingen motsättning mellan att vara lågutbildad och korkad men samtidigt vara målmedveten och fanatisk.
Citera
2014-05-07, 17:34
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Vad har ni emot sydeuropéer? Självklart önskar jag ingen invandring av dessa till Sverige men att se ner på de som bor här och är födda här är inte OK. Att påstå som Europeisch att italienare ser ut som judar är visserligen provocerande men har tyvärr en del sanning. Många konverterade under slutet av romartiden till judendomen på italienska halvön - därav likartad fenotyp med vissa judar ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är inte "smutskastning" att skriva att italienare, spanjorer eller greker ofta ser radikalt annorlunda och främmande ut bland germanska folk. Huruvida någon sydeuropé blir glad eller sur, hysterisk eller vansinnig är mindre intressant. Verkligheten är som den är.

Ibland blir man lurad av hur folk ser ut, även om själva estetiken är en viktig del i sig. Spanjorer ser ofta precis lika "blattiga" ut som andra sydeuropéer, men är i själva verket betydligt mer europeiska än t ex italienare och greker:

http://desmond.imageshack.us/Himg607/scaled.php?server=607&filename=euroadmix.png&res=m edium

Spanjorer är alltså lika europeiska som t ex britter och belgare. Och ett folk som generellt ser väldigt blattigt ut - d v s basker - är mest europeiska (tillsammans med litauer).

Notera dock att de (basker) inte alls är mest ariska - indoeuropeiska - vilket antagligen är vad man räknar som "europeiskt" när man försöker räkna ut någons ras med hjälp av enbart utseendet.

EDIT: Notera dock att de som satt kartan samman har använt sig av tre olika genetiska komponenter (västeuropeisk + östeuropeisk + medelhavs-). Det betyder inte att resten av italienarnas eller grekernas genetik består av negerDNA; så här mycket utomeuropeiskt blod har några olika europeiska folk.
Senast redigerad av Bjornserkr 2014-05-07 kl. 17:46.
Citera
2014-05-07, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Ni fick väl ganska mycket uppmärksamhet när ni var i Jönköping, att följa upp med en intervju där ni framstår som lätt förståndshandikappade är nog precis vad ni behöver för att locka folk till partiet. Att du tror att en sån intervju är bra för er visar på vilken typ av väljare du själv tror att ni har möjlighet att attrahera med er politik..
Vi får se helt enkelt. Jag tror att nästan alla sätt som får ut partiets namn är positiva och gör att fler människor söker efter egen information och surfar in på Realisten och SvP. Väljare är i regel oupplysta och kan ingenting, det är ju så hela systemet är uppbyggt. Sedan är det ju såklart alltid bättre att framstå som vettig än ovettig, men det säger ju sig självt.
Senast redigerad av Savitri 2014-05-07 kl. 17:59.
Citera
2014-05-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ibland blir man lurad av hur folk ser ut, även om själva estetiken är en viktig del i sig. Spanjorer ser ofta precis lika "blattiga" ut som andra sydeuropéer, men är i själva verket betydligt mer europeiska än t ex italienare och greker:

http://desmond.imageshack.us/Himg607/scaled.php?server=607&filename=euroadmix.png&res=m edium
Spanjorer är alltså lika europeiska som t ex britter och belgare. Och ett folk som generellt ser väldigt blattigt ut - d v s basker - är mest europeiska (tillsammans med litauer).

Notera dock att de (basker) inte alls är mest ariska - indoeuropeiska - vilket antagligen är vad man räknar som "europeiskt" när man försöker räkna ut någons ras med hjälp av enbart utseendet.

EDIT: Notera dock att de som satt kartan samman har använt sig av tre olika genetiska komponenter (västeuropeisk + östeuropeisk + medelhavs-). Det betyder inte att resten av italienarnas eller grekernas genetik består av negerDNA; så här mycket utomeuropeiskt blod har några olika europeiska folk.

Jo visst. Spanjorer har bland annat ofta mer nordeuropeisk komponent än italienare och greker.Jag tycker spanjorer många gånger ser mer "germanska" ut än vad italienare och greker gör, Med stort undantag för södra delarna. Det stämmer. Dock har de och speciellt de sydligare delarna av Iberien högre negroid-admixture än vad Grekland och Italien har. Sen är jag lite kritisk mot kartan på europeiskt ursprung. Är väldigt tveksam till den och om de syftar på endast autosomal eller även Mtdna och Y-dna. Har sett den förut.

Men att litauer är mest indoeuropeisk och basker mest lika de proto-européerna är jag fullt medveten om. Samt är det väldigt rimligt att italienare och greker är mer uppblandade absolut. Det man bör ta i hänsyn ätt övriga komponenten från nära Orienten är gammalt och inte har kommit under de senaste årtusenden. Alltså inte efter romarrikets fall eller under dess period utan långt innan. Antagligen i och med att jordbruket spreds.

Det kan man tex se på Sardinens befolkning som är genetiskt mest släkt med dessa jordbruksspridare i Europa. De är ett mer renrasigt folk än nuvarande folkslag i Mellanöstern som blivit blandande med negroider och övrigt.

Sen ställer jag mig skeptisk till länken från Realisten. Då den visar för lite asiatisk admixture i Finnar och Ryssar.

Mvh
Citera
2014-05-07, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Om något så är det ju SvP som inte har något att komma med. Det blev ytterst tydligt bland annat i intervjun.

Du demonstrerar exakt det jag talar om. Men iallafall, ska vi sätta fem spänn på att du inte törs ringa in till nästa Motgift-sändning och ta debatten med ett gäng SvP-are som inte har något att komma med?
Citera
2014-05-07, 18:29
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Sen ställer jag mig skeptisk till länken från Realisten. Då den visar för lite asiatisk admixture i Finnar och Ryssar.

Mvh
Det är hämtat från Eurogenes K12(a?/b?). Det är bara att kolla upp ursprungskällan om du inte tror på bilden.
Citera
2014-05-07, 18:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är utomordentligt korkat att döma ut hela partiet på grund av en enda intervju.
Indeed. SvP:arna på Flashback har också bidragit.

Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Du demonstrerar exakt det jag talar om. Men iallafall, ska vi sätta fem spänn på att du inte törs ringa in till nästa Motgift-sändning och ta debatten med ett gäng SvP-are som inte har något att komma med?

Det skulle säkert vara roligt att ringa in, men jag föredrar riktiga debatter. Att ringa in till någon obskyr ryggdunkar-radio skulle nog ingen tjäna något på.
Citera
2014-05-07, 18:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Det skulle säkert vara roligt att ringa in, men jag föredrar riktiga debatter. Att ringa in till någon obskyr ryggdunkar-radio skulle nog ingen tjäna något på.

Det upphör ju att vara en "ryggdunkar-radio" när du ringer in och tar debatten! Men då vet vi, du tror inte att du klarar en sådan debatt.
Citera
2014-05-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Äh, tycker Robin gör det rätt bra ifrån sig ändå. Han känns ärlig, det är det viktiga. Inte att prata fint.

Han har mitt fulla stöd!

Citat:
Han är ung, formbar och en viktig stöttepelare i SVP. Med lite mer erfarenheter och media träning så tror jag grabben kan komma långt. Han har viljan, talet och känns folklig, sådana saker människor uppskattar.

Jag tror han har en ljus framtid som politiker, små justeringar som behövs och göra intervjuer med reportrar som inte bara vill sätta honom i dålig dager!

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Länka till dessa inlägg så är du snäll.

Detta var det första jag hitta men tror det finns ett gäng till om du är intresserad.

Savitri som skriver i tråden tycker också att det är bra reklam för er med lille Mongo-Robin som talesperson.
Citera
2014-05-07, 18:40
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Och nu har Expresshoran artikel om intervjun:

http://www.expressen.se/nyheter/svenskarnas-parti-har-dalig-koll-pa-siffrorna/
Senast redigerad av Saturnuspojken 2014-05-07 kl. 18:43.
Citera
Avslutad
Citat:
Han är ung, formbar och en viktig stöttepelare i SVP. Med lite mer erfarenheter och media träning så tror jag grabben kan komma långt. Han har viljan, talet och känns folklig, sådana saker människor uppskattar.

Jag tror han har en ljus framtid som politiker, små justeringar som behövs och göra intervjuer med reportrar som inte bara vill sätta honom i dålig dager!
Blind fanatism är aldrig bra. Det spelar ingen roll från vilken ideologi det kommer - det är aldrig bra. Reportern som intervjuade Robin ställde förhållandevis bra frågor och försökte inte på något sätt framställa honom i dålig dager. Problemet var att Robin inte var påläst över huvud taget och uppvisade en riktigt dålig attityd.

Han kändes inte folklig och han hade verkligen inte talet - viljan har han säkert, men det har många.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Detta var det första jag hitta men tror det finns ett gäng till om du är intresserad.

Savitri som skriver i tråden tycker också att det är bra reklam för er med lille Mongo-Robin som talesperson.

En enda användare alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in