Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är mycket möjligt att den förra faktiskt blev manipulerad och att han bytte "intervjustrategi" vilket resulterade i att den senaste intervjun blev konstig och naturligtvis då publicerad i sin helhet av SR.
Om han tyckte att första intervjun blev för klippt och manipulerad osv så kanske det inte är helt otänkbart att han bad SR lägga upp intervjun i sin helhet - oredigerad?
Citera
2014-05-06, 10:21
Medlem
kaliberWilles avatar
Har Robin Olsén blivit testad för asberger? Han verkar väldigt fyrkantig?
Haha, suverän intervju att sitta och garva åt med polarna i plugget.
Citera
2014-05-06, 10:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Har Robin Olsén blivit testad för asberger? Han verkar väldigt fyrkantig?
Haha, suverän intervju att sitta och garva åt med polarna i plugget.

Vilken individ som helst utan mediaträning kan framstå som ett fån vid en intervju och det finns otaliga exempel på detta.
Citera
2014-05-06, 10:57
Medlem
Elvis avatar
Äh, tycker Robin gör det rätt bra ifrån sig ändå. Han känns ärlig, det är det viktiga. Inte att prata fint.

Han har mitt fulla stöd!
Citera
2014-05-06, 11:05
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Äh, tycker Robin gör det rätt bra ifrån sig ändå. Han känns ärlig, det är det viktiga. Inte att prata fint.

Han har mitt fulla stöd!

Gör han rätt bra ifrån sig? Jag hoppas du skojar nu. Han har ju extremt stora svårigheter att formulera något vettigt svar på någon fråga överhuvudtaget. Dessutom framstår han som otroligt dåligt påläst inom varje ämne som diskuteras. Robotar? Dalarna har ett vackert landskap? Vad i helvete snackar människan om! Mycket, mycket pinsamt för Robin i synnerhet och partiet i allmänhet.
Citera
2014-05-06, 11:20
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Gör han rätt bra ifrån sig? Jag hoppas du skojar nu. Han har ju extremt stora svårigheter att formulera något vettigt svar på någon fråga överhuvudtaget. Dessutom framstår han som otroligt dåligt påläst inom varje ämne som diskuteras. Robotar? Dalarna har ett vackert landskap? Vad i helvete snackar människan om! Mycket, mycket pinsamt för Robin i synnerhet och partiet i allmänhet.

Han är ung, formbar och en viktig stöttepelare i SVP. Med lite mer erfarenheter och media träning så tror jag grabben kan komma långt. Han har viljan, talet och känns folklig, sådana saker människor uppskattar.

Jag tror han har en ljus framtid som politiker, små justeringar som behövs och göra intervjuer med reportrar som inte bara vill sätta honom i dålig dager!
Citera
2014-05-06, 11:30
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Han är ung, formbar och en viktig stöttepelare i SVP. Med lite mer erfarenheter och media träning så tror jag grabben kan komma långt. Han har viljan, talet och känns folklig, sådana saker människor uppskattar.

Jag tror han har en ljus framtid som politiker, små justeringar som behövs och göra intervjuer med reportrar som inte bara vill sätta honom i dålig dager!

Vad grundar du det på? Har du träffat honom eller hört fler intervjuer med honom? Det är möjligt att han hade en extremt dålig dag när intervjun gjordes, men håller man en så låg nivå så tror jag att det är osannolikt att han kan komma någonvart inom politiken.
Citera
2014-05-06, 11:36
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Nu cirkulerar Robin Olsén-intervjun runt på Facebook så att folk kan skratta åt det. Såvida SvP inte vill vara en innesluten sekt hoppas jag de partimedlemmar som hänger härinne vågar inse att personer som Olsén bör hållas så långt borta från det egna partiet som det bara går. SvP förlorade några potentiella väljare med den intervjun och man kommer fortsätta göra det ifall man fortsätter hålla sådana här sabotörer om ryggen.

Frågan är bara vem man ska ersätta personer som Robin med? Finns väl inte en enorm intelligensreserv att ösa ur direkt.
Citera
2014-05-06, 12:09
Medlem
Citat:

Han har mitt fulla stöd!

Du tycker på fullt allvar att detta är någon som representerar SvP på ett bra sätt?

Jag hade förvisso inte tänkt att rösta på dem innan heller men om detta är någon form av frontfigur vill jag inte ens tänka på hur imbecilla resten är.
Citera
2014-05-06, 12:24
Medlem
Var inte så dömande. Håller självklart med om att han hade kunnat säga nej till intervju'n alternativt svarat lite mer utförligt och inte gått på PK-journalistens taktik.

SvP är ett relativt nytt parti så det är inte alls konstigt att sådana här händelser tyvärr inträffar.

Mvh Johan
Citera
2014-05-06, 12:25
Bannlyst
Svenskarnas partis sommarläger Nordisk Vision hålls om en månad. Någon annan som ska dit eller någon som varit där tidigare år och kan berätta om era upplevelser från lägret?

https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/05/nordisk-vision-2014/
Citera
2014-05-06, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Du tycker på fullt allvar att detta är någon som representerar SvP på ett bra sätt?

Jag hade förvisso inte tänkt att rösta på dem innan heller men om detta är någon form av frontfigur vill jag inte ens tänka på hur imbecilla resten är.

Dan Eriksson, som får ses som en frontfigur i partiet, sitter ju några sidor längre tillbaka i tråden och attackerar dem som försöker påtala det katastrofala i intervjun istället för att låtsas om eller bemöta den befogade kritiken och hur denna sortens publicitet bara skadar partiet.

Extra illa är att detta blir många svenskars första riktiga intryck av partiet. Många unga svenskar som inte börjat ta seriöst intresse i politik ännu har antagligen inte kunnat koppla ett ansikte till partiet innan någon av deras vänner delade denna intervjun på Facebook.
Senast redigerad av Abraham.Foxman 2014-05-06 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in