Citat:
Ursprungligen postat av
Pittri
Det var inte svaret jag väntade mig. Är allmänt rätt trött på NS:are som bara skriker "HEIL HITLER!!1!1!!" och "RADIKAL KAMP".
Jag förstår bara inte. Det ena utesluter inte det andra. Du kan uppskatta det hedniska arvet som jag gör och fortfarande vara kristen.
Nu är jag personligen inte så förtjust i kristendomen men som hedning i Benoist mening så kan jag absolut uppskatta det kristna arvet som ju på många sätt är en blandning av både hedniska och kristna traditioner vilket även har haft stort inflytande på vår kulturella utveckling under en stor del av vår historia. Personligen så har jag inget emot kristna så länge som de är hedningar gällande sina värderingar.
Jag har egentligen inget emot konceptet av en kung och ser detta som en positiv tradition. Jag är dock inte sådär jätteförtjust över vår nuvarande kung och kungafamilj och den moderna monarkins utformning. Jag är i allmänhet mer förtjust i forna tiders valmonarki än över dagens arvsmonarki.
I övrigt så tror jag inte SvP har någon officiell linje gällande vare sig kungamakten eller det kristna arvet.