Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-22, 16:53
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Varför ska ens SvP som EU-motståndare engagera sig där?
För att det är så man kan bidra till EU:s fall och försvåra deras ondskefulla ambitioner tills så skett.

Edit: Det innebär också en till plattform för att sprida det goda budskapet och exponera den västerländska ondskefulla makten.
Senast redigerad av Deliberately 2014-05-22 kl. 16:57.
Citera
2014-05-22, 18:47
Medlem
Pittris avatar
Vad tycker SvP om det kristna arvet och monarkin? Förhoppningsvis väldigt positivt.
Citera
2014-05-22, 18:53
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittri
Vad tycker SvP om det kristna arvet och monarkin? Förhoppningsvis väldigt positivt.
Kan du förklara vad gott det gör det svenska folket att bekänna sig till en abrahamitisk antinationalistisk religion och de förlegade drömmarna om en svensk stormakt?
Citera
2014-05-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Man har aldrig proklamerat att man skulle ställa upp i något EU-val.

Däremot går det ju jättebra att rösta på Svenskarnas parti i detta EU val! Så det är bara att rösta.

Läs mer här:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/12/rosta-pa-svenskarnas-parti-i-eu-valet/

Och här:

https://www.realisten.se/2014/05/13/svenskarnas-parti-det-enda-nationalistiska-alternativet-i-eu-valet/
Citera
2014-05-22, 19:03
Medlem
Pittris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Kan du förklara vad gott det gör det svenska folket att bekänna sig till en abrahamitisk antinationalistisk religion och de förlegade drömmarna om en svensk stormakt?
Det var inte svaret jag väntade mig. Är allmänt rätt trött på NS:are som bara skriker "HEIL HITLER!!1!1!!" och "RADIKAL KAMP".

Jag förstår bara inte. Det ena utesluter inte det andra. Du kan uppskatta det hedniska arvet som jag gör och fortfarande vara kristen.
Citera
2014-05-22, 19:27
Medlem
Citat:

Jag tror inte att SvP som parti har tagit någon ställning i de frågorna
Citera
2014-05-22, 19:28
Medlem
Citat:
Det var inte svaret jag väntade mig. Är allmänt rätt trött på NS:are som bara skriker "HEIL HITLER!!1!1!!" och "RADIKAL KAMP".

Jag förstår bara inte. Det ena utesluter inte det andra. Du kan uppskatta det hedniska arvet som jag gör och fortfarande vara kristen.

Det finns ju en hel del kristna nationalister i partiet och även folk som gillar monarkin så du kan säkert känna dig hemma
Citera
2014-05-22, 20:35
Medlem
Citat:

Nu är jag personligen inte så förtjust i kristendomen men som hedning i Benoist mening så kan jag absolut uppskatta det kristna arvet som ju på många sätt är en blandning av både hedniska och kristna traditioner vilket även har haft stort inflytande på vår kulturella utveckling under en stor del av vår historia. Personligen så har jag inget emot kristna så länge som de är hedningar gällande sina värderingar.

Jag har egentligen inget emot konceptet av en kung och ser detta som en positiv tradition. Jag är dock inte sådär jätteförtjust över vår nuvarande kung och kungafamilj och den moderna monarkins utformning. Jag är i allmänhet mer förtjust i forna tiders valmonarki än över dagens arvsmonarki.

I övrigt så tror jag inte SvP har någon officiell linje gällande vare sig kungamakten eller det kristna arvet.
Senast redigerad av Skoll 2014-05-22 kl. 20:39.
Citera
2014-05-22, 20:44
Medlem
Pittris avatar
Intressant. Men vad är det för fel på dagens ätt?
Ni får ursäkta mig men jag är inte så insatt i hedniska värderingar så det skulle vara trevligt om någon kunde förklara för mig.

Om vi återgår till monarkin, tycker ni att monarkin ska få mer makt eller ska den fortsätta vara primärt symbolisk?
Citera
2014-05-22, 20:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Intressant. Men vad är det för fel på dagens ätt?
Ni får ursäkta mig men jag är inte så insatt i hedniska värderingar så det skulle vara trevligt om någon kunde förklara för mig.

Om vi återgår till monarkin, tycker ni att monarkin ska få mer makt eller ska den fortsätta vara primärt symbolisk?

Nu talar jag bara för mig, men kungadömet skulle jag vilja ha kvar eftersom det utgör en länk i vår långa historia. Jag kan tänka mig mer makt åt kungen men då bör formen vara valkungadöme, som vi hade innan Gustaf Wasa.
Citera
2014-05-22, 20:54
Medlem
Pittris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nu talar jag bara för mig, men kungadömet skulle jag vilja ha kvar eftersom det utgör en länk i vår långa historia. Jag kan tänka mig mer makt åt kungen men då bör formen vara valkungadöme, som vi hade innan Gustaf Wasa.

Så vi skiter i statsminister och låter kungen sköta det arbetet?
Citera
2014-05-22, 20:56
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Så vi skiter i statsminister och låter kungen sköta det arbetet?

Man kan väl tänka sig bådadera för det är ju trots allt två olika roller, en regeringschef och en statschef, ungefär som många länder har både president och premiärminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in