Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor
Jag debatterar seriöst, läs mina inlägg och svara gärna på ALLA mina frågor istället för att tvångsmässigt skriva "neger" hela tiden.

Hela din korta närvaro på det här forumet har präglats av en massa pajaskonster och ovilja att bemöta argument vilket förstås gör mig ovillig att ödsla mer tid på dig.
Citera
2014-05-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är ett av skälen till att jag är ytterst skeptisk till någon större tillåtelse av italienare, greker, fransmän och andra sydeuropeiska folk i Sverige. Det är ofta väldigt svårt att skilja en jude från en italienare till exempel. Så är knappast fallet i Sverige och bland riktiga germanska folk (holländare, tyskar, svenskar, danskar, norrmän främst). Vi har våra uppnäsor, robusta kroppar och fina utseende.

Säkerligen men det var ju också därför som jag sa att dna test kunde användas i de fall då det fanns anledning att vara osäker. Närvaron av negrer och araber torde för övrigt överstiga andelen sydeuropéer ganska rejält så man kommer hur som helst rätt med ögonmått i de flest fall ändå.
Citera
2014-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ocr-nummer
Punkt ett är mycket bra!

Punkt fyra är kanske en fråga för direktdemokrati som invånarna själva kan önska hur de vill att hälsan i kommunen skall öka

http://www.nd.se/Artiklar/2007/03/nationaldemokraterna-fick-igenom-motion

Detta tycker jag var väldigt bra det borde även SVP driva i de kommuner de kommer in i
(Om de har skickliga retoriker och debattörer)
Citera
2014-05-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Säkerligen men det var ju också därför som jag sa att dna test kunde användas i de fall då det fanns anledning att vara osäker. Närvaron av negrer och araber torde för övrigt överstiga andelen sydeuropéer ganska rejält så man kommer hur som helst rätt med ögonmått i de flest fall ändå.

Ja. Det finns i nuläget DNA-tester som inte är allt för dyra som kan avgöra om man tillhör den nordiska folket eller inte. Inom 5-10 år kommer de antagligen vara ännu bättre och framförallt billigare.

Vad har ni emot sydeuropéer? Självklart önskar jag ingen invandring av dessa till Sverige men att se ner på de som bor här och är födda här är inte OK. Att påstå som Europeisch att italienare ser ut som judar är visserligen provocerande men har tyvärr en del sanning. Många konverterade under slutet av romartiden till judendomen på italienska halvön - därav likartad fenotyp med vissa judar ibland.

Dock vill jag poängtera att ni nordicister som smutskastar greker och italienare som är Europas grundare borde läsa mer historia och antropologi. Tror knappast Gyllene Gryningen och Forza Nuova hade blivit speciellt glada av att se hur mängder av nordiska nationalister sitter och förolämpar sydeuropéer.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Robin är en rikspajas vars "insikter" är ungefär lika värda som Mona Sahlins. Äldreomsorgen är en väsentlig punkt i SD:s politik, Robin kan med gott samvete låta de som sitter i "riks" ta hand om den frågan. Ungefär som alla andra frågor, men det har han inget emot då han själv säger att han kommer rösta ja på allt annat.

Robin själv verkar har svartmuskiga gener. Antar att filantroperna SvP gör ett undantag dör.

Svartmuskiga gener? Har du någon som helst koll på Sveriges historia? Just omkring dalarna finns det ett mörkare inslag som har dokumenterats av flertalet rasforskare. Dessa kan mycket väl fått sin fenotyp från ett av de tidigaste folkslagen i Sverige. Men inga DNA studier har gjorts i dalarna vad jag vet. Här postar jag en länk där du kan läsa mer.

Visserligen är det mesta av 1900-talets rasforskning pseudovetenskap. Till exempel är Tydalstypen ingen ras eller subras utan snarare en fenotyp som är vanlig i dalarna.
Citera
2014-05-07, 15:16
Medlem
adolf512s avatar
1-införa krav på att man måste arbeta för socialbidraget(leder till färre invandrare i kommunen)

2-noll avtal med migrationsverket

3-endast betala enkelbiljett till invandrare som vill semestra i hemlandet

4-att kommunen byter till 100% ekologisk mat och skriver upphandlingarna på ett sådant sätt att endast närproducerad mat kan vinna upphandlingen. Krav har nolltollerans mot GMO vilket är bra.

Man kan naturligtvis skära ner på viss byråkrati ex nämnder men tyvärr finns det massa eu-byråkrati att ta hänsyn till.
Citera
2014-05-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Vad har ni emot sydeuropéer? Självklart önskar jag ingen invandring av dessa till Sverige men att se ner på de som bor här och är födda här är inte OK. Att påstå som Europeisch att italienare ser ut som judar är visserligen provocerande men har tyvärr en del sanning. Många konverterade under slutet av romartiden till judendomen på italienska halvön - därav likartad fenotyp med vissa judar ibland.

Jag har inget särskilt emot sydeuropéer. Men jag vill inte ha speciellt många av dem här då de som sagt många gånger har ett väldigt annorlunda utseende och andra egenskaper. Jag börjar allt mer gravitera mot en germansk linje i dessa frågorna.

Citat:
Dock vill jag poängtera att ni nordicister som smutskastar greker och italienare som är Europas grundare borde läsa mer historia och antropologi. Tror knappast Gyllene Gryningen och Forza Nuova hade blivit speciellt glada av att se hur mängder av nordiska nationalister sitter och förolämpar sydeuropéer.

Det är inte "smutskastning" att skriva att italienare, spanjorer eller greker ofta ser radikalt annorlunda och främmande ut bland germanska folk. Huruvida någon sydeuropé blir glad eller sur, hysterisk eller vansinnig är mindre intressant. Verkligheten är som den är.

Apropå GG hade jag varit negativ till att ta in Michaloliakos:

https://www.realisten.se/wp-content/uploads/nikolaos_michaloliakos-560x320.jpg

Hur som helst tror jag inte de heller vill ha massa nordbor i sina länder.
Citera
2014-05-07, 15:46
Medlem
saprofyt.s avatar
http://nojesguiden.se/blogg/amat-levin/varfor-darfor-eller-sr-intervjuar-svenskarnas-parti
Citera
2014-05-07, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
http://nojesguiden.se/blogg/amat-levin/varfor-darfor-eller-sr-intervjuar-svenskarnas-parti
Jag tror de politiskt korrekta gör sig själva en otjänst när de sprider intervjun på bred front - inte för att intervjun är bra på något sätt - för det är den verkligen inte, utan för att de hjälper till att etablera namnet Svenskarnas parti och får fler att känna till partiet. De som ska rösta på SvP är redan radikala och nationalister och ytterst få av dem blir nog multikulti av en kass intervju, däremot finns det ju fortfarande extremt många människor som inte ens känner till partiet men som nu får höra talas om det.

Det hade varit intressant att se besöksstatistik från partiets hemsida de senaste två dagarna och diverse sökresultat.

Just nu känns det som att de antivita försöker spela på samma strängar samtidigt. Dels är Svenskarnas parti marginaliserade - men samtidigt är de ett hot. Dels är de väldigt få - men samtidigt växer de. Dels är de lågutbildade och korkade - men samtidigt är de målmedvetna och fanatiska. Man vill både äta kakan och ha den kvar
Senast redigerad av Savitri 2014-05-07 kl. 16:01.
Citera
2014-05-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag har inget särskilt emot sydeuropéer. Men jag vill inte ha speciellt många av dem här då de som sagt många gånger har ett väldigt annorlunda utseende och andra egenskaper. Jag börjar allt mer gravitera mot en germansk linje i dessa frågorna.

Det är inte "smutskastning" att skriva att italienare, spanjorer eller greker ofta ser radikalt annorlunda och främmande ut bland germanska folk. Huruvida någon sydeuropé blir glad eller sur, hysterisk eller vansinnig är mindre intressant. Verkligheten är som den är.

Apropå GG hade jag varit negativ till att ta in Michaloliakos:

https://www.realisten.se/wp-content/uploads/nikolaos_michaloliakos-560x320.jpg

Hur som helst tror jag inte de heller vill ha massa nordbor i sina länder.

Då är jag beredd att hålla med dig delvis. Självklart bör varje german få vara pro-german. Inget fel med det. Ja vi har annorlunda fenotyper än vad de flesta skandinaver och övriga nordgermaner har. Dock finns det etniska svenskar som utan tvekan skulle platsa i länderna du skrev och sydeuropéer som utan tvekan kan passa in fenotypiskt i Skandinavien. Så det är inte hugget i sten att alla europeiska folk är totalt olika varandra.

Men visst ska vi inte ta in sydeuropéer eller östeuropéer överhuvudtaget. Det är viktigt att bevara de kulturella,språkliga och genetiska skillnader som utgör den mångfald vi ser i Europa. En positiv mångfald som är värd att bevara. Att göra Europa till något nytt USA är således inte önskvärt.

Tack hur som helst för ditt svar.
Citera
2014-05-07, 16:35
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Jag tror de politiskt korrekta gör sig själva en otjänst när de sprider intervjun på bred front - inte för att intervjun är bra på något sätt - för det är den verkligen inte, utan för att de hjälper till att etablera namnet Svenskarnas parti och får fler att känna till partiet. De som ska rösta på SvP är redan radikala och nationalister och ytterst få av dem blir nog multikulti av en kass intervju, däremot finns det ju fortfarande extremt många människor som inte ens känner till partiet men som nu får höra talas om det.

Det hade varit intressant att se besöksstatistik från partiets hemsida de senaste två dagarna och diverse sökresultat.

Just nu känns det som att de antivita försöker spela på samma strängar samtidigt. Dels är Svenskarnas parti marginaliserade - men samtidigt är de ett hot. Dels är de väldigt få - men samtidigt växer de. Dels är de lågutbildade och korkade - men samtidigt är de målmedvetna och fanatiska. Man vill både äta kakan och ha den kvar
Givetvis är det så men svenskfientliga personer brukar inte vara smarta nog att förstå detta. Man kan naturligtvis diskutera huruvida man skall ha tränade personer som sköter intervjuer med fulmedia och sedan låta ex realisten intervjua lokala kandidater, fördelen är att realisten.se får fler besökare och att man slipper pinsamheter, nackdelen är att det inte blir lika mycket mediaexponering i traditionell media.
Citera
2014-05-07, 16:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

Vid en snabb genomläsning noterade jag åtminstone en tveksam citering. Levin skriver:

Citat:
Du har tidigare pratat om att man skulle knacka dörr och göra nån slags inventering när det gäller läget kring flyktingar och andra som har kommit hit.
– Nej, det tycker jag inte.

I själva verket uttrycktes det ovanstående så här:

Citat:
Du har tidigare talat om en inventering gällande flyktingläget och invandrare i Mora, hur ser du på det idag?

Nej, det har jag inte gjort.

Levin får det alltså att låta som att Olsén ändrat sig eller dylikt medan han i själva verket förnekade att han sagt som journalisten påstod som svar på en direkt fråga. Visst, intervjun var inget vidare men ska den citeras så ska den citeras rätt.

EDIT: Även Expressens proffstyckare Lars Lindström har hört intervjun: http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/lars-lindstrom-tycka-synd-om-en-nazist/
Senast redigerad av MrSkargard 2014-05-07 kl. 16:46.
Citera
2014-05-07, 16:46
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Beställde mina valsedlar nu! The war is on!

Senast redigerad av Saturnuspojken 2014-05-07 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in