2014-05-07, 04:39
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Någon som vet när det är patch?

Inatt eller på torsdag most likely.
Citera
2014-05-07, 06:25
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
mötte precis en top soraka, och måste säga att det är det mest efterblivna jag sett. går inte att döda henne, så fort hon fått en athenes så spammar hon starfall och heals. försöker du gå på henne så har hon dragit 5 starfall innan du ens är framme + silence, så innan du kan dra spells har hon dragit totalt 7 starfalls och du är så gott som död.

endgame så hade soraka gjort mer dmg på champs än alla andra, helt efterblivet.
Riven är ganska bra emot henne, och jungle ganks är viktiga för att straffa hennes low mobility.
Citera
2014-05-07, 10:08
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Inatt eller på torsdag most likely.

hmm, vad bra. Ser fram emot att köpa Braum. Har 22k ip sparat så att man kan köpa en specifik rune page också
Citera
2014-05-07, 12:00
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
mötte precis en top soraka, och måste säga att det är det mest efterblivna jag sett. går inte att döda henne, så fort hon fått en athenes så spammar hon starfall och heals. försöker du gå på henne så har hon dragit 5 starfall innan du ens är framme + silence, så innan du kan dra spells har hon dragit totalt 7 starfalls och du är så gott som död.

endgame så hade soraka gjort mer dmg på champs än alla andra, helt efterblivet.
Ta valfri top laner som kan engagea hårt. Jag har mött soraka top fyra gånger, alla gånger spelade jag kha'zix och fullkomligt krossade lanen. Gick all in i level 2, forcade kill eller recall, spelade extremt agressivt resten av lanen tack vare att jag låg ett level före. Det som gör soraka jobbig att möta är när folk tar champs som behöver tid på sig att göra damage, typ teemo, rumble, pantheon etc. då kommer du inte ha en chans eftersom hennes q hinner stacka upp för mycket.
Citera
2014-05-07, 12:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Hade ni ingen junglare? Bara att campa den bitchen. Ganska lätt att döda eftersom hon har 0 escapes.

Sen folk som lirar support. När ni har köpt eran sightstone, byt ut trinketwarden mot en sweeper. Fattar inte folk som fortfarande inte har bytt ut den efter typ 30min -_-
jag var junglaren, och jag gankade henne flertalet gånger, hon dog 3 gånger, sen kunde jag inte fokusera så mycket på top eftersom våran bot hade problem. körde även totalt över deras junglare, döda honom flertalet gånger och snodde så gott som alla buffs.

vet inte hur det gick för henne farmvis, men när vi väl kom till late game och hon gick med sitt team gick det inte att stoppa henne haha

Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Riven är ganska bra emot henne, och jungle ganks är viktiga för att straffa hennes low mobility.
vi hade en shen top, känns ju som att han borde kunna ta henne med, bara taunt och sen blade och atk's.... gankade henne flertalet gånger men gick ganska dåligt för alla lanes så var fullt upptagen med att sno buffs och ganka andra ställen med. men bra att veta till nästa gång, så ska jag vara mer på top. tack

Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Ta valfri top laner som kan engagea hårt. Jag har mött soraka top fyra gånger, alla gånger spelade jag kha'zix och fullkomligt krossade lanen. Gick all in i level 2, forcade kill eller recall, spelade extremt agressivt resten av lanen tack vare att jag låg ett level före. Det som gör soraka jobbig att möta är när folk tar champs som behöver tid på sig att göra damage, typ teemo, rumble, pantheon etc. då kommer du inte ha en chans eftersom hennes q hinner stacka upp för mycket.
hur tror du shen skulle klara sig mot henne då? våran shen fick inte en enda solo kill på henne... han har ju väldigt lätt engage, men inte så mycket damage precis
Citera
2014-05-07, 12:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
hur tror du shen skulle klara sig mot henne då? våran shen fick inte en enda solo kill på henne... han har ju väldigt lätt engage, men inte så mycket damage precis
Shen har inte speciellt mycket damage hela gamet igenom så det är väl inte så konstigt att han inte fick någon solo kill på henne. Även om man kan engagea på henne så måste man ju ha någon "backup" damage som gör att man kan döda henne och precis som EnDront säger så tar det tid för Shen att döda en soraka & då hinner hon döda honom snabbare för hennes starcall+silence & heal gör att hon överlever helt enkelt längre.

--
För övrigt så tror jag Pantheon fungerar perfekt emot henne om man bara kan rätt tidpunkter när han är stark. Till exempel så hoppar man på henne när armor-buffen just har gått av och försöker halft-bursta henne då.
Citera
2014-05-07, 12:42
Medlem
Khorneflakess avatar
Spelade ett av de roligaste jävla gamesen någonsin i min tid i LoL igår

Var så fruktansvärt kul! Skulle fira att min polare äntligen hamnat i platinum och eftersom vi har en tradition av att trolla varandra i ranked så började jag förolämpa alla, tog Olaf på måfå och gick topp med heal med ADC-masteries och någon cprunepage som antagligen var ämnad för junglers. På det mötte jag Ryze som mer eller mindre countrar mig.

Medan mitt lag dampade och var arga på varandra i och med att två ville ha Jinx på bot och den ena förpassades till jungle blev det hätskt när Jinx gång på gång blev tokslaktad i laning phase och jag kunde inte sluta skratta när min polare satt och försökte parafrasera junglerns otroligt dåliga och oförståeliga engelska - det var verkligen helt omöjligt att förstå vad han skrev.

Eftersom jag hade världens sämsta runes/masteries, spelade Olaf top på första gången på kanske ett halvår och mötte Ryze som jag inte har någon erfarenhet av i S4 eller S3 så blev jag piskad gång på gång och sprang egentligen bara in på min lane, tog några creeps, dog och sprang tillbaka igen. Slutade på 0/3/0 tills jag fick ner tornet först och sen skrev att jag vann lane överlägset. Ryze blev givetvis sjukt arg och tog det som en personlig förolämpning. "I CRUSH U" etc.

Sen blev det ett jävla bronzespel när laningphase tog slut eftersom alla, verkligen alla, sprang runt och blev tagna överallt, både våra och deras spelare. Betänk att de hade en överlägsen och klar ledning över alla lanes och egentligen bara hade behövt forcera mid och mer eller mindre vinna. Vår Nidalee var dessutom full, jag sprang in 1v4 mestadels och min polare som Leona gick mer eller mindre alltid in 1v3 eller liknande och baitade in folk 24/7.

Jag kan med enkelhet säga att det var den sämsta match jag någonsin spelat och motståndet var ohyggligt, oförståeligt dåligt; det var ändå på hög gold/platinum-nivå och det var så fruktansvärt kul likväl.

This game man, ni skulle ha varit åskådare under matchens gång!
Citera
2014-05-07, 13:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Shen har inte speciellt mycket damage hela gamet igenom så det är väl inte så konstigt att han inte fick någon solo kill på henne. Även om man kan engagea på henne så måste man ju ha någon "backup" damage som gör att man kan döda henne och precis som EnDront säger så tar det tid för Shen att döda en soraka & då hinner hon döda honom snabbare för hennes starcall+silence & heal gör att hon överlever helt enkelt längre.

--
För övrigt så tror jag Pantheon fungerar perfekt emot henne om man bara kan rätt tidpunkter när han är stark. Till exempel så hoppar man på henne när armor-buffen just har gått av och försöker halft-bursta henne då.
då förklarar det varför han hade såna problem tack för alla svar =)
Citera
2014-05-07, 13:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
då förklarar det varför han hade såna problem tack för alla svar =)
Och för övrigt så pushar soraka väldigt mycket bättre - vilket är shen's största problem så det är bara en dålig matchup för shen.
Citera
2014-05-07, 14:19
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Yorric walks in to a bar and there is no counter

Så jävla fet han är haha, piskade en Ryze så han började gråta samt 1 vs 3:ade.

Bara poppa ultin på våran adc eller junglare!!

Free elo
Citera
2014-05-07, 14:35
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Yorric walks in to a bar and there is no counter

Så jävla fet han är haha, piskade en Ryze så han började gråta samt 1 vs 3:ade.

Bara poppa ultin på våran adc eller junglare!!

Free elo

Vilken liga spelar du i?
Citera
2014-05-07, 14:46
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Vilken liga spelar du i?

Guld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera