2014-05-05, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
http://www.imdb.com/title/tt1588170/?ref_=tt_rec_tti

denna var ju sjukt bra!

A bittersweet life....är aningen bättre..
Citera
2014-05-05, 19:57
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Fantastiskt film en personlig favorit

Låter bra då jag har planerat att se denna imorgon!
Citera
2014-05-05, 21:14
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Låter bra då jag har planerat att se denna imorgon!

Skoj! Du har nåt att se fram emot. Synd att du inte gillade Infernal Affairs 2 (läser dina filmkommentarer på ft). Jag såg den också nyss och gillade den.faktiskt. Långt ifrån ettan i klass men riktigt bra ändå enligt mig.
Citera
2014-05-05, 21:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Skoj! Du har nåt att se fram emot. Synd att du inte gillade Infernal Affairs 2 (läser dina filmkommentarer på ft). Jag såg den också nyss och gillade den.faktiskt. Långt ifrån ettan i klass men riktigt bra ändå enligt mig.

Ja, den fångade helt enkelt inte mitt intresse.
Citera
2014-05-06, 19:03
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
http://www.imdb.com/title/tt1588170/?ref_=tt_rec_tti

denna var ju sjukt bra!
Med betoning på sjuk. Den får 4 giljotiner av 5.
Citera
2014-05-06, 19:56
Medlem
erections avatar
Citat:
Inte sett The Protector 2 än men har hört att han gått ner sig riktigt mycket i fysik i den filmen jämfört med tidigare. Tycker själv att han borde göra lite mer originalfilmer istället för att fastna i uppföljare som Ong Bak 3 t.ex. Tror det skulle bli bättre om hans gäng försökte göra nåt nytt hela tiden istället, som Three Dragons på 80-talet (sammo hung, jackie chan och Yuen Biao). Även fast de också gjorde några få uppföljare som Piratpatrullen och Lucky Stars.

Ska kika på The Protector 2 idag. Gillade den första väldigt mycket! Härlig mix av action och komedi. Tony Jaa är riktigt kunglig när det kommer till kampsport/stunts på film.

Har för mig att han håller på eller har spelat in en film med Dolph Lundgren och Ron Perlman.

En annan bra Thailändsk rulle, som säkerligen nämnts hundra gånger i tråden redan är Bangkok Dangerous. Gillade den mörka, skitiga atmosfären och hur karaktärerna kämpar med olika personliga problem. Tycker även att kärlekshistorian är vacker, om än lite fånig så som kärlek är. Actionscenerna tyckte jag var snyggt korrigerade också (vad jag minns), samt visualiserade brutaliteten på ett bra sätt.

Bang Rajan
är en film som utspelar sig under kriget mellan Burma och Thailand för några sekler sedan. Har inte mycket minne av den förutom att den var ganska brutal och man fick en inblick i deras gamla kultur. Gillade filmen vad jag kan minnas.

Någon som kan rekommendera lite andra Thailändska filmer? Spelar ingen roll vilken genre det är.
Senast redigerad av erection 2014-05-06 kl. 19:58.
Citera
2014-05-06, 20:08
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Någon som kan rekommendera lite andra Thailändska filmer? Spelar ingen roll vilken genre det är.

Shutter, The Eye och Alone är tre bra skräckisar. Bangkok Knockout är riktigt b kampsportsfilm men som kanske har en av de sjukaste fightingscenerna jag sett, som gör det värt att se den bara för det. Efter den kan du dock stänga av (är en scen i en cage om du undrar).
Citera
2014-05-20, 21:14
Medlem
Citat:
Du borde se regissörens första film: Bedevilled. Om du inte sett den!

Jodå den är också bra.

Såg The Suspect, inget speciellt, sjysst action.
Citera
2014-05-21, 00:08
Bannlyst
Jag söker efter asiatiska skräckfilmer och sadistiska filmer. Några bra tips vad det finns för bra filmer inom den genre?
Citera
2014-05-21, 06:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag söker efter asiatiska skräckfilmer och sadistiska filmer. Några bra tips vad det finns för bra filmer inom den genre?
Jag antar att du sett I Saw the Devil? Annars är ju The Chaser mycket bra.
Citera
2014-05-21, 10:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Grotesque skulle du kanske gilla?
Citera
2014-05-25, 17:50
Medlem
Rakiis avatar
Såg en Koreeda-film eller snarare dokumentär idag som folk kanske skulle vara intresserade av?

August Without Him - http://www.imdb.com/title/tt0236374/

En dokumentär om Hirata Yukata, den förste japanska medborgaren att offentligt gå ut med att han fått HIV genom homosexuellt sex. Detta är inte en film om en döende mans sista dagar utan en historia om relationen som utvecklas mellan filmmakare och subjekt, och hur det kristalliserade Koreedas attityd till objektivitet i icke-fiktionärt filmskapande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in