Citat:
Ursprungligen postat av
BrutusBeefcake
Inte sett The Protector 2 än men har hört att han gått ner sig riktigt mycket i fysik i den filmen jämfört med tidigare. Tycker själv att han borde göra lite mer originalfilmer istället för att fastna i uppföljare som Ong Bak 3 t.ex. Tror det skulle bli bättre om hans gäng försökte göra nåt nytt hela tiden istället, som Three Dragons på 80-talet (sammo hung, jackie chan och Yuen Biao). Även fast de också gjorde några få uppföljare som Piratpatrullen och Lucky Stars.
Ska kika på
The Protector 2 idag. Gillade den första väldigt mycket! Härlig mix av action och komedi. Tony Jaa är riktigt kunglig när det kommer till kampsport/stunts på film.
Har för mig att han håller på eller har spelat in en film med Dolph Lundgren och Ron Perlman.
En annan bra Thailändsk rulle, som säkerligen nämnts hundra gånger i tråden redan är
Bangkok Dangerous. Gillade den mörka, skitiga atmosfären och hur karaktärerna kämpar med olika personliga problem. Tycker även att kärlekshistorian är vacker, om än lite fånig så som kärlek är. Actionscenerna tyckte jag var snyggt korrigerade också (vad jag minns), samt visualiserade brutaliteten på ett bra sätt.
Bang Rajan är en film som utspelar sig under kriget mellan Burma och Thailand för några sekler sedan. Har inte mycket minne av den förutom att den var ganska brutal och man fick en inblick i deras gamla kultur. Gillade filmen vad jag kan minnas.
Någon som kan rekommendera lite andra Thailändska filmer? Spelar ingen roll vilken genre det är.