2014-03-19, 16:33
Bannlyst
Violent Cop är nihilistisk klassiker.
Citera
2014-03-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Såg nyligen japanska Violent Cop (http://www.imdb.com/title/tt0098360/). Fastnade inte alls för den, trots att den är så hyllad och även har något av en kultstatus. Vad är dealen med den filmen? Tyckte faktiskt att både manus och personutveckling var väldigt svagt. Kan någon som är ett fan försöka omvända mig angående filmen? Vill gärna veta varför den är bra.
Han har en rätt egen stil i sina filmer Takeshi Kitano, våldsamma och filosofiska. Har du sett någon annan film av honom?
Citera
2014-03-19, 16:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Violent Cop är nihilistisk klassiker.

Det är ju inte mycket till svar dock...
Citera
2014-03-19, 21:19
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Hur står sig Vampire Hunter D: Bloodlust i jämförelse med Akira, Spirited Away, Prinsessan Mononoke, Eldflugornas Grav, Ghost in the Shell och andra högt ansedda animefilmer?

So, so. Tycker Vampire Hunter D är rätt medioker. Men jag är inget stort fan av Akira eller Ghost in the Shell heller. 2 av nämnda filmer är bra, sen finns ett fåtal bra Animéfilmer till.
Citera
2014-03-19, 21:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
So, so. Tycker Vampire Hunter D är rätt medioker. Men jag är inget stort fan av Akira eller Ghost in the Shell heller. 2 av nämnda filmer är bra, sen finns ett fåtal bra Animéfilmer till.

Kanske är ensam om att tycka det, men Ghost in the Shell 2 är bättre än den första.
Citera
2014-03-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kanske är ensam om att tycka det, men Ghost in the Shell 2 är bättre än den första.

Jag har tvärtom förstått det som att tvåan är den som överlag är mest uppskattad, men jag själv föredrog ettan helt klart. Visuellt tilltalade den mig mycket mer (hade svårt för det datoranimerade i tvåan och ettan hade en tydligare cyberpunkfeeling) och ibland led storyn lite av ett vad jag upplever som vanligt animeproblem, att manusförfattarna försöker spejsa till allt ett extra varv vilket får dem att framstå som aningen kvasifilosofiska.

Ghost in the Shell
har för övrigt ett mycket minnesvärt soundtrack.
Citera
2014-03-20, 10:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ghost in the Shell har för övrigt ett mycket minnesvärt soundtrack.

Det håller jag med dig om, mycket!

På tal om Ghost in the Shell och musik, vilka minns denna; https://www.youtube.com/watch?v=OwdlqquJDK4
Citera
2014-03-20, 19:03
Medlem
KingHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucKish
undrar om nån känner till den här japanska tv-serien som en kompis tipsade mig om för ett par år sedan;

en extremt hårdför polis som använder sitt könsorgan(!!!)i jakten på ledtrådar, han har bland annat sex med misstänkta tills dom ber honom att inte sluta och har nåt slags träningsläger hemma för sin kuk, där han bankar på den med en trähammare för att härda den, sätter på en säck med okokt ris mm.

låter som båg hela grejen, så jag vill bara få det bekräftat eller dementerat.
Klaga gärna men har inte orken att läsa igenom hela tråden för att hitta svaret på denna efterfrågan. Vad heter denna serie? Vore underbar att titta på
Citera
2014-03-20, 19:33
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHB
Klaga gärna men har inte orken att läsa igenom hela tråden för att hitta svaret på denna efterfrågan. Vad heter denna serie? Vore underbar att titta på

Hanzo The Razor. Men det är ingen tv-serie utan en filmtrilogi.
Citera
2014-03-20, 19:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Hanzo The Razor. Men det är ingen tv-serie utan en filmtrilogi.

Bara sett de två första, men de är bra.
Citera
2014-03-20, 20:05
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Han har en rätt egen stil i sina filmer Takeshi Kitano, våldsamma och filosofiska. Har du sett någon annan film av honom?

Har inte sett någon annan men jag har faktiskt köpt på mig ett gäng av hans filmer. Dessa har jag:

Sonatine
Boiling Point
Takeshi's
Brother

Vad har ni att säga om dem?
Citera
2014-03-20, 20:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Har inte sett någon annan men jag har faktiskt köpt på mig ett gäng av hans filmer. Dessa har jag:

Sonatine
Boiling Point
Takeshi's
Brother

Vad har ni att säga om dem?

Sonatine är helt okej även om jag inte gillar den lika mycket som många andra, Boiling Point hör till en av hans sämre men finns en på forumet som gillar den, Takeshi's är väldigt lekful, charmig och rolig parodi på Kitanos karriär och Brother är en amerikaniserad straight forward yakuzafilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in