Fyfan vad ångest jag har
Fick 66/80 på kvantitativa, vilket gav mig 1.8
Fick 50 på verbala, vilket gav mig 1.1
Det jobbiga är att utbildningen jag vill söka till hade 1.5 förra året (civ.ingenjör datateknik KTH), och mitt resultat blev 1.45
Det som gör det ännu jobbigare är att gränsen för 1.9 på kvantitativa delen var 67, och på verbala för 1.2 var 51. Dvs att om jag fick 1 poäng mer på vilken del som helst hade ja fått 1.5
1 poäng på vardera del och jag hade hamnat på 1.55
Aja, får hoppas att intagningsgränserna sjunker, och ja, jag är invandrare, vilket förklarar mitt dåliga resultat på verbala delen.