2014-05-06, 13:42
  #36001
Medlem
Hej, var fick ni anteckna under provet egentligen? När jag skrev provet nu i vår fick jag enbart anteckna i provhäftesanvisningarna. Alltså den där bruksanvisningen där det står vad varje del handlar om. Inga anteckningar fick under några omständigheter göras i i provhäftet (häftet med frågorna). När man förde över svaren till det orange kontrollpapperet fick man inte heller göra detta genom att gå igenom provhäftet utan man var tvungen att ha antecknat sina svar i bruksanvisningen och skriva av ifrån det. (svarshäftet hade provledaren plockat in).

Gjorde denna provledare rätt eller fel? När jag pratade med vänner som gjort provet på andra orter så fick de anteckna hur mycket de ville i provhäftet. Känner verkligen att lite tid försvann till att leda upp en tillräcklig stor yta för att härleda en ekvation osv.
Citera
2014-05-06, 13:53
  #36002
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Hej, var fick ni anteckna under provet egentligen? När jag skrev provet nu i vår fick jag enbart anteckna i provhäftesanvisningarna. Alltså den där bruksanvisningen där det står vad varje del handlar om. Inga anteckningar fick under några omständigheter göras i i provhäftet (häftet med frågorna). När man förde över svaren till det orange kontrollpapperet fick man inte heller göra detta genom att gå igenom provhäftet utan man var tvungen att ha antecknat sina svar i bruksanvisningen och skriva av ifrån det. (svarshäftet hade provledaren plockat in).

Gjorde denna provledare rätt eller fel? När jag pratade med vänner som gjort provet på andra orter så fick de anteckna hur mycket de ville i provhäftet. Känner verkligen att lite tid försvann till att leda upp en tillräcklig stor yta för att härleda en ekvation osv.

Va? Provledaren gjorde fel. Såvitt jag vet ska du få skriva så mycket du vill i provhäftet samt föra över från provhäftet till det orangea efter att provledaren har hämtat in svarshäftet.
Citera
2014-05-06, 13:56
  #36003
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Hej, var fick ni anteckna under provet egentligen? När jag skrev provet nu i vår fick jag enbart anteckna i provhäftesanvisningarna. Alltså den där bruksanvisningen där det står vad varje del handlar om. Inga anteckningar fick under några omständigheter göras i i provhäftet (häftet med frågorna). När man förde över svaren till det orange kontrollpapperet fick man inte heller göra detta genom att gå igenom provhäftet utan man var tvungen att ha antecknat sina svar i bruksanvisningen och skriva av ifrån det. (svarshäftet hade provledaren plockat in).

Gjorde denna provledare rätt eller fel? När jag pratade med vänner som gjort provet på andra orter så fick de anteckna hur mycket de ville i provhäftet. Känner verkligen att lite tid försvann till att leda upp en tillräcklig stor yta för att härleda en ekvation osv.
wtf :S polisanmäl honom !!
Citera
2014-05-06, 14:12
  #36004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Va? Provledaren gjorde fel. Såvitt jag vet ska du få skriva så mycket du vill i provhäftet samt föra över från provhäftet till det orangea efter att provledaren har hämtat in svarshäftet.

aah misstänker detta. Studera.nu skriver ju "Det kan hjälpa att anteckna nyckelord i provhäftet. Observera att du inte får anteckna i svarshäftet.". Så lite trist att provledaren har missuppfattat det där. Blev lite tajt om plats när man skrev det tredje kvantitativa, dessutom så spökade nån form av ocd där jag hade en konstant inre konflikt om hur de , på grund av detta ,numera tre istället för två styckna papperena skulle placeras framför mig. Ett behövde jag för att läsa frågor, ett för att beräkna svaret och sedan ett sista där svaret skulle skrivas. Blähhh
Citera
2014-05-06, 15:17
  #36005
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Jo jag vet men du vet hur det blir när man skjuter fram allt. Har fan sagt till mig själv att börja långt innan men det har alltid blivit veckan innan

Nåja nu kör vi

Har du testat plugga på biblioteket istället? Det fungerade för mig. Tyvärr gjorde jag det bara 2-3 veckor innan provet. Borde givetvis ha börjat tidigare, vilket jag ska göra i år.
Citera
2014-05-06, 15:22
  #36006
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Hej, var fick ni anteckna under provet egentligen? När jag skrev provet nu i vår fick jag enbart anteckna i provhäftesanvisningarna. Alltså den där bruksanvisningen där det står vad varje del handlar om. Inga anteckningar fick under några omständigheter göras i i provhäftet (häftet med frågorna). När man förde över svaren till det orange kontrollpapperet fick man inte heller göra detta genom att gå igenom provhäftet utan man var tvungen att ha antecknat sina svar i bruksanvisningen och skriva av ifrån det. (svarshäftet hade provledaren plockat in).

Gjorde denna provledare rätt eller fel? När jag pratade med vänner som gjort provet på andra orter så fick de anteckna hur mycket de ville i provhäftet. Känner verkligen att lite tid försvann till att leda upp en tillräcklig stor yta för att härleda en ekvation osv.

Fyfan vad kasst. Min provledare var ju förvisso inte heller bra som kom fram och ville att man skulle fylla i närvaropapper under provtid, störde enormt mycket. Dessutom ropade han ut en massa namn på människor som inte dykt upp i klassrummet.

Jag tycker du ska anmäla honom, om det du säger är sant. Det där sabbar ju verkligen ens resultat. En grej bara, jag fattar inte varför inte någon sa till? Det måste ju ha funnits folk där som skrivit provet förut och känt till dennes misstag?
Citera
2014-05-06, 15:42
  #36007
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Vilken del tycker ni erfarna som gjort provet ett antal gånger är den lättaste att plugga upp? Mina svagaste delar är ord, meningskomplettering och NOG.
Citera
2014-05-06, 16:06
  #36008
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Vilken del tycker ni erfarna som gjort provet ett antal gånger är den lättaste att plugga upp? Mina svagaste delar är ord, meningskomplettering och NOG.

Helt klart NOG. Var nere på 2/12 ett tag, nu senast fick jag 10/12 med endast 1 veckas plugg.
Citera
2014-05-06, 16:15
  #36009
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Vilken del tycker ni erfarna som gjort provet ett antal gånger är den lättaste att plugga upp? Mina svagaste delar är ord, meningskomplettering och NOG.

DTK och NOG är enklast att träna upp tror jag. Många gamla prov att tillgå i kombination med rätt så lika uppgifter.

ORD är ju egentligen det som kräver minst "intelligens" och mest kunskap för att klara av. Plöj igenom ordprovs 5000 ORD så att man kan alla de orden ordentligt så verkar man vara garanterad minst 10/20 rätt, oftast hamnar det på 15/20. Med det sagt är det inte lätt att plugga till, eftersom 5000 ORD är mycket...
Citera
2014-05-06, 16:30
  #36010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Helt klart NOG. Var nere på 2/12 ett tag, nu senast fick jag 10/12 med endast 1 veckas plugg.

Du glömmer nog att ta hänsyn till att om du är mediokert duktig på ett ämne kan det ske en stor fluktuation i poängen beroende på typen av frågor.

Annars är väl säkerligen matematiken det lättaste att läsa upp;

Gör ett gammalt prov - gå igenom dina fel - identifiera vilken del i den räkneprocessen du gjort fel - lär dig den - gör om.
Citera
2014-05-06, 17:48
  #36011
Medlem
Internetkrigares avatar
Någon här som har Skype och vill gå igenom provfrågorna?
Citera
2014-05-06, 19:11
  #36012
Medlem
Internetkrigares avatar
Hjälp med fråga 9 http://www.studera.nu/hogskoleprovet/provfragorvaren2014/provpass1matematiskproblemlosningxyz20140405.5.3c8 8950e1450435e903ec.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in