Citat:
Ursprungligen postat av
Celuex
Hej, var fick ni anteckna under provet egentligen? När jag skrev provet nu i vår fick jag enbart anteckna i provhäftesanvisningarna. Alltså den där bruksanvisningen där det står vad varje del handlar om. Inga anteckningar fick under några omständigheter göras i i provhäftet (häftet med frågorna). När man förde över svaren till det orange kontrollpapperet fick man inte heller göra detta genom att gå igenom provhäftet utan man var tvungen att ha antecknat sina svar i bruksanvisningen och skriva av ifrån det. (svarshäftet hade provledaren plockat in).
Gjorde denna provledare rätt eller fel? När jag pratade med vänner som gjort provet på andra orter så fick de anteckna hur mycket de ville i provhäftet. Känner verkligen att lite tid försvann till att leda upp en tillräcklig stor yta för att härleda en ekvation osv.
Fyfan vad kasst. Min provledare var ju förvisso inte heller bra som kom fram och ville att man skulle fylla i närvaropapper under provtid, störde enormt mycket. Dessutom ropade han ut en massa namn på människor som inte dykt upp i klassrummet.
Jag tycker du ska anmäla honom, om det du säger är sant. Det där sabbar ju verkligen ens resultat. En grej bara, jag fattar inte varför inte någon sa till? Det måste ju ha funnits folk där som skrivit provet förut och känt till dennes misstag?