2014-04-24, 22:41
Medlem
Amadingzs avatar
En låt som alltid får mig taggad https://www.youtube.com/watch?v=6bK0Icu2Wgs , tänk att det handlar om alkoholen. Löjligt jag vet, men jag älskar TV-spelsmusik!
Senast redigerad av Amadingz 2014-04-24 kl. 22:56.
Citera
2014-04-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonentityno1
Gött!!

Att dra täcket över huvudet och bekämpa skiten är bra. Du är definitivt starkare imorn om du tar dig igenom natten!! Vet vad du går igenom mannen!!

Känns redan bättre nu, psyket är ju lika starkt som hos ett spädbarn ungefär, men det känns som en vinst, känns som jag blir lite stabilare för varje motgång jag lyckas hantera utan droger..

Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Det låter inte alls patetiskt. Jag vet hur det känns när ångesten äter upp en inifrån och topplockspackningen håller på att skjuta men kom igen, varför i h-e har du sprit hemma för? Benson borde du spola ner också, trots att du har recept på den... Att ha "den enkla vägen" tillhands hemma är ren idioti om du frågar mig.

Tänker att det är typ "in case of emergency" men egentligen så är det väl en dålig ursäkt för att slänga i mig skiten när det passar, känner nästan att jag börjar känna mig själv bättre.

Börjar nästan lära mig att se och uppskatta positiva saker, att inte ta skit för givet.. Jag mår fan så mycket bättre nu än jag gjorde när jag söp och knarkade hela tiden, även fast jag inte mår bra.. Tänkte idag när jag var på väg hem.. Bröt benet ganska brutalt för några år sedan och fick hoppa på kryckor i ett par månader, och då ville jag inget annat än att kunna gå, jag var ju för fan handikappad. Tänkte att fan, jag är ju nästan fysiskt frisk nu iaf.

För ett tag sedan tänkte jag att jag vill kunna leva och umgås nykter, och det går åt rätt håll. Låter nog lite flummigt, men att jag är på väg ur missbruket har börjat ge mig en ny syn på livet faktiskt, försöker verkligen att ta till mig av det goda som finns och att det trots allt finns hopp, något jag verkligen inte trodde för ett tag sedan.

Detta forum var det som ledde mig in i drogerna, mer eller mindre, men också det som har hjälpt mig mycket att ta mig ur, är oerhört tacksam till alla i den här tråden och forumdelen, att bara få skriva av sig, veta att man inte är ensam och att det faktiskt finns folk som sitter/suttit i samma situation och stöttar en gör mer än vad man tror.
Senast redigerad av Reviann 2014-04-24 kl. 23:14.
Citera
2014-04-24, 23:36
Medlem
nonentityno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Känns redan bättre nu, psyket är ju lika starkt som hos ett spädbarn ungefär, men det känns som en vinst, känns som jag blir lite stabilare för varje motgång jag lyckas hantera utan droger..

Tänker att det är typ "in case of emergency" men egentligen så är det väl en dålig ursäkt för att slänga i mig skiten när det passar, känner nästan att jag börjar känna mig själv bättre.

Börjar nästan lära mig att se och uppskatta positiva saker, att inte ta skit för givet.. Jag mår fan så mycket bättre nu än jag gjorde när jag söp och knarkade hela tiden, även fast jag inte mår bra.. Tänkte idag när jag var på väg hem.. Bröt benet ganska brutalt för några år sedan och fick hoppa på kryckor i ett par månader, och då ville jag inget annat än att kunna gå, jag var ju för fan handikappad. Tänkte att fan, jag är ju nästan fysiskt frisk nu iaf.

För ett tag sedan tänkte jag att jag vill kunna leva och umgås nykter, och det går åt rätt håll. Låter nog lite flummigt, men att jag är på väg ur missbruket har börjat ge mig en ny syn på livet faktiskt, försöker verkligen att ta till mig av det goda som finns och att det trots allt finns hopp, något jag verkligen inte trodde för ett tag sedan.

Detta forum var det som ledde mig in i drogerna, mer eller mindre, men också det som har hjälpt mig mycket att ta mig ur, är oerhört tacksam till alla i den här tråden och forumdelen, att bara få skriva av sig, veta att man inte är ensam och att det faktiskt finns folk som sitter/suttit i samma situation och stöttar en gör mer än vad man tror.

Du är absolut inte ensam!!
Många människor som har problem och visst hjälper det att skriva av sig!!
Jag haf fått enormt stöd här, är jätteglad för det även om vissa bara vill rättfärdiga sitt krök/benso/håsch osv..
Kämpa på, jag tror på dig
Citera
2014-05-03, 06:36
Medlem
Baduffs avatar
Ska ge mig själv ett års nykterhet i födelsedagspresent. Jag har inget problem med missbruk eller liknande, tycker bara att det känns onödigt varenda gång jag dricker. De senaste gångerna har jag också känt en stor irritation gentemot fulla människor, som att de är dumma i huvudet. Det är något jag tänker passa mig för, tro att jag på något sätt är bättre bara för att jag kommer välja att avstå framöver - live and let live.
Citera
2014-05-06, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baduff
Ska ge mig själv ett års nykterhet i födelsedagspresent. Jag har inget problem med missbruk eller liknande, tycker bara att det känns onödigt varenda gång jag dricker. De senaste gångerna har jag också känt en stor irritation gentemot fulla människor, som att de är dumma i huvudet. Det är något jag tänker passa mig för, tro att jag på något sätt är bättre bara för att jag kommer välja att avstå framöver - live and let live.

En kul grej jag lagt märke med nykterhet är att det blir lättare att se mönster och skillnader. Det kanske inte är några världsgrejor, mer att man märker om de höjt priset på potatis. Sen när man påtalar det för folk som krökar får man mest frågande blickar till svar "jaså, jaha, så kanske det är".

Tog ett återfall på några öl för första gången sen i höstas, men det stannar där.
Citera
2014-05-06, 17:00
Medlem
Börjar gå bra nu, slutade med Antabus efter 40 dagar, druckit 3 ggr sen dess, varav endast en fylla gick lite överstyr. Mår för övrigt ganska bra i psyket, hittat lite mening utöver spriten, går bra med träning och grejer, börjat träffa en ny tjej, bättre tider alltså. Är lite ful nu och sitter och smygdricker lite folköl, flyget går mot turkiet om 6 timmar, får se hur jag mår efter den här veckan, blir nog ett uppehåll igen efter det. Ingen särskild anledning till att jag klev av antabus, tänkte mest att jag klarar mig utan det, Kändes faktiskt bättre att hålla mig nykter utan.

Har faktiskt inga som helst problem med att hålla mig ifrån skiten nu, även fast jag skulle kunna dricka, men mitt så kallade "ölsinne" är väl ganska opåverkat. Har varit nära på att ta till flaskan när det har kommit dippar av ångest och grejer men lyckats hålla mig ifrån, trots att jag inte varit på antabus, och känns som att det har stärkt mig rejält. Jag dricker inte längre för att jag mår dåligt, och kommer göra allt jag kan för att aldrig mer göra det heller, bättre att tackla skiten nyktert. En stärkande kram till alla er som kämpar där ute!
Citera
2014-05-06, 17:11
Bannlyst
Citat:
Har faktiskt inga som helst problem med att hålla mig ifrån skiten nu, även fast jag skulle kunna dricka, men mitt så kallade "ölsinne" är väl ganska opåverkat. Har varit nära på att ta till flaskan när det har kommit dippar av ångest och grejer men lyckats hålla mig ifrån, trots att jag inte varit på antabus, och känns som att det har stärkt mig rejält. Jag dricker inte längre för att jag mår dåligt, och kommer göra allt jag kan för att aldrig mer göra det heller, bättre att tackla skiten nyktert. En stärkande kram till alla er som kämpar där ute!

Har du några misstankar över att Antabusen kan ha gett dig en del problem som ökad ångest, allmänt risig känsla i kroppen osv, något du märkte gick över när du slutade med den?
Citera
2014-05-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har du några misstankar över att Antabusen kan ha gett dig en del problem som ökad ångest, allmänt risig känsla i kroppen osv, något du märkte gick över när du slutade med den?

Ja, faktiskt. Läste ju såklart om biverkningar, så kan väl ha varit en del placebo, men jag mår definitivt bättre nu när jag slutat, kanske indirekt genom att jag känner "Jag klarar det här", men stundvis kände jag mig typ smutsig, vet inte hur jag bättre ska förklara, var på en nära släktings bröllop, och det var, hands down, bland det jobbigaste jag gjort i mitt liv. Alla frågar varför jag drack alkoholfritt, tjatar om varför jag inte dricker.. ? Viftade bort det med att träningen går bra, men ville bara sjunka genom jorden, tyvärr.

Det var väl både direkt och indirekt av antabusen, men jo, jag upplever nästan att jag fick lite smårisig känsla av den stundtals, märktes inte när jag var på bra humör och mådde allmänt gott, men ibland kändes det av lite, om det är placebo eller inte vet jag inte. Skulle nog märkt bättre skillnad idag då jag nästan är helt befriad från ångest, till skillnad från i början av kuren.

Är ju svårt som fan att säga om ångesten beror direkt på antabusen eller om det är indirekt, tex att veta att alkoholen inte finns där som tröst och som ett skyddsnät när ångesten smyger sig på, det var ju nästan en skrämmande känsla när jag tog första tabletten, men jag gissar på en blandning av både och.

Blev lite mycket text nu, men för att avsluta det hela: Att börja den där antabuskuren var ett av de bästa valen i mitt liv. Visst, det var bara strax över 40 dagar, men det räckte för att jag skulle inse att jag kan klara mig utan alkohol, och att det känns bättre att hantera motgångar utan alkohol (efteråt.Är väldigt säker på att jag suttit med flaskan idag om jag inte fått det där uppehållet med hjälp av antabusen. Så helt klart värt det, tveka inte om du endast funderar över bieffekterna som den kan ge, för det är värt det i slutändan!
Senast redigerad av Reviann 2014-05-06 kl. 17:43.
Citera
2014-05-06, 17:46
Bannlyst
Citat:
Är väldigt säker på att jag suttit med flaskan idag om jag inte fått det där uppehållet med hjälp av antabusen. Så helt klart värt det, tveka inte om du endast funderar över bieffekterna som den kan ge, för det är värt det i slutändan!

Tack! Jag har en teori om att det är de små alkoholmängderna i maten som bildas i t.ex filmjölk och äpplen som kan bidra till den här allmänna sjukdomskänslan. Folk brukar alltid anklaga mig för att ha konstiga teorier, men jag har ju rätt! Det är ju trots allt ett insektsgift med.

Var utan Antabus 12 dagar och det ledde till att jag drack några öl, men även då kände jag av effekterna. Ska bara ta varannan vecka nu och försöka fasa ut det mer och mer. Om jag bara slutar rakt av nu när sommaren vankas kommer det bli krök. Det får räcka med andra droger om det inte funkar helrent ;-)
Citera
2014-05-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tack! Jag har en teori om att det är de små alkoholmängderna i maten som bildas i t.ex filmjölk och äpplen som kan bidra till den här allmänna sjukdomskänslan. Folk brukar alltid anklaga mig för att ha konstiga teorier, men jag har ju rätt! Det är ju trots allt ett insektsgift med.

Var utan Antabus 12 dagar och det ledde till att jag drack några öl, men även då kände jag av effekterna. Ska bara ta varannan vecka nu och försöka fasa ut det mer och mer. Om jag bara slutar rakt av nu när sommaren vankas kommer det bli krök. Det får räcka med andra droger om det inte funkar helrent ;-)

Skulle inte tro det, kunde själv dricka 4 dagar efter, men fan vad nervös jag var, svettades som en gris, men hände absolut ingenting. En polare drog i sig 5 st 0.5% dagen efter han tog sin och det hände ingenting, sen efter 3 folköl var han riktigt festligt röd i ansiktet, såg ut som efter en stenhård dag på stranden alltså Men han kände inte av något alls av de 0.5% ölen han drack, nu varierar det självklart från person till person.
Citera
2014-05-06, 19:04
Bannlyst
Citat:
Skulle inte tro det, kunde själv dricka 4 dagar efter, men fan vad nervös jag var, svettades som en gris, men hände absolut ingenting. En polare drog i sig 5 st 0.5% dagen efter han tog sin och det hände ingenting, sen efter 3 folköl var han riktigt festligt röd i ansiktet, såg ut som efter en stenhård dag på stranden alltså Men han kände inte av något alls av de 0.5% ölen han drack, nu varierar det självklart från person till person.

Okej, ja jag känner alltid av det med ökad ångest, luftrören drar ihop sig, får spänningshuvudvärk, blir alldeles röd och rastlös. Bra att det funkar. Men vill ändå bort från det och se om det allmänna tillstånd blir bättre med en friskare känsla, mer ork och stolthet.
Citera
2014-05-06, 19:40
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Är lite ful nu och sitter och smygdricker lite folköl, flyget går mot turkiet om 6 timmar, får se hur jag mår efter den här veckan, blir nog ett uppehåll igen efter det. Ingen särskild anledning till att jag klev av antabus, tänkte mest att jag klarar mig utan det.

Har faktiskt inga som helst problem med att hålla mig ifrån skiten nu, även fast jag skulle kunna dricka, men mitt så kallade "ölsinne" är väl ganska opåverkat. Har varit nära på att ta till flaskan när det har kommit dippar av ångest och grejer men lyckats hålla mig ifrån.

Kul att du mår bättre, jag hoppas det fortsätter så. Om antabusen fungerade, varför då kliva av den efter bara 40 dagar, säker på att du inte bara var törstig? Du skrev att utan antabusen skulle du säkert sitta där med flaskan...det gör du just nu så vad menade du?!

Ta det försiktigt på semestern. Du är fortfarande samma person som innan antabusen, dock har du fått ett litet, litet perspektiv på hur det är att vara utan alkohol en period.

Sköt om dig och ha det så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in