2014-05-06, 01:31
  #35989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej?


0.8 39-41
0.9 42-44
1.0 45-47

http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/normeringstabellervaren2014.5.32335cb414589905b281 47.html

Haha, antog att senaste provet var översta länken, var tydligen 2011...
Citera
2014-05-06, 02:16
  #35990
Medlem
bananingvars avatar
Jag fick 1.9 på det verbala delprovet och 1.0 på kvant... Har tappat allt från gymnasiematten.
Några tips på hur man kan plugga upp matten på egen hand?
Citera
2014-05-06, 03:57
  #35991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Jag fick 1.9 på det verbala delprovet och 1.0 på kvant... Har tappat allt från gymnasiematten.
Några tips på hur man kan plugga upp matten på egen hand?

Räkna räkna och åter räkna, bara ta upp matteboken och kör på =/
Citera
2014-05-06, 06:31
  #35992
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
2.0 så klart
Vi har en vinnare!
Citera
2014-05-06, 08:38
  #35993
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Jag fick 1.9 på det verbala delprovet och 1.0 på kvant... Har tappat allt från gymnasiematten.
Några tips på hur man kan plugga upp matten på egen hand?
Köp en matte1c-bok och runka in den i huvudet så ska du se att det går bättre! Om du hinner, orkar och har råd så ta en matte2c-bok också!
Citera
2014-05-06, 08:53
  #35994
Medlem
Nu ligger resultatet även ute på antagning.se/meriter.
Citera
2014-05-06, 13:09
  #35995
Medlem
bike99s avatar
Någon här som testat hpguiden och kan rekommendera? Jag tycker inte man får så mycket info om övningsuppgifter osv på hemsidan. Det känns saftigt att lägga nästan 2000 kr på det, speciellt när man inte riktigt förstår vad man får från VIP-medlemskapet
Citera
2014-05-06, 13:09
  #35996
Bannlyst
Har jag någon som helst potential att nå 1.7 i sammanlagt?



Jag har gjort fyra prov innan och då inte pluggat något innan.
Har suttit o räknat ihop resultaten från tidigare prov (det äldsta längst till vänster):

XYZ 13/10/13/15 (24)
KVA 10/9/7/12 (20)
NOG 8/2/6/10 (12)
DTK 13/14/17/16 (24)

Kvantitativ del: 44(1.2)/35(0.8)/43(1.1)/53(1.4)



ORD 9/10/15/11 (20)
LÄS 9/16/12/13 (20)
MEK 13/8/13/11 (20)
ELF 13/17/15/15 (20)

Verbal del: 44(1.0)/51(1.2)/55(1.3)/50(1.1)


Bäst/Sämst resultat på varje del
Kvant: 54/36
Verb: 61/39
=1.45/0.8
__________________
Senast redigerad av KingECantona 2014-05-06 kl. 13:14.
Citera
2014-05-06, 13:11
  #35997
Medlem
badrumbadrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Har jag någon som helst potential att nå 1.7 i sammanlagt?



Har suttit o räknat ihop resultaten från tidigare prov (det äldsta längst till vänster):

XYZ 13/10/13/15 (24)
KVA 10/9/7/12 (20)
NOG 8/2/6/10 (12)
DTK 13/14/17/16 (24)

Kvantitativ del1.2)/35(0.8)/43(1.1)/53(1.4)



ORD 9/10/15/11 (20)
LÄS 9/16/12/13 (20)
MEK 13/8/13/11 (20)
ELF 13/17/15/15 (20)

Verbal del1.0)/51(1.2)/55(1.3)/50(1.1)


Bäst/Sämst resultat på varje del
Kvant: 54/36
Verb: 61/39
=1.45/0.8

Hur mycket har du pluggat inför tidigare prov?
Citera
2014-05-06, 13:12
  #35998
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badrumbadrum
Hur mycket har du pluggat inför tidigare prov?

Inför varje prov, en vecka innan så har jag bläddrat lite genom uppgifter.
Citera
2014-05-06, 13:28
  #35999
Medlem
badrumbadrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Inför varje prov, en vecka innan så har jag bläddrat lite genom uppgifter.

Du har inte reflekterat över att möjligtvis förbereda dig bättre nästa gång? Du behöver ju framförallt förbättra ditt resultat på XYZ, KVA, ORD och MEK. Då du inte fått ens i närheten av 1.7 på vare sig KVANT eller VERB reserverar jag mig för om du har grundförutsättningarna som krävs för att skriva ett så pass bra resultat, i åtanke att du trots allt gjort provet fyra gånger. Men börja plugga nu direkt inför hösten, följ de utmärkta råd och tips som finns här i tråden så ska du se att större mirakel har skett.
Citera
2014-05-06, 13:35
  #36000
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badrumbadrum
Du har inte reflekterat över att möjligtvis förbereda dig bättre nästa gång? Du behöver ju framförallt förbättra ditt resultat på XYZ, KVA, ORD och MEK. Då du inte fått ens i närheten av 1.7 på vare sig KVANT eller VERB reserverar jag mig för om du har grundförutsättningarna som krävs för att skriva ett så pass bra resultat, i åtanke att du trots allt gjort provet fyra gånger. Men börja plugga nu direkt inför hösten, följ de utmärkta råd och tips som finns här i tråden så ska du se att större mirakel har skett.

Jo jag vet men du vet hur det blir när man skjuter fram allt. Har fan sagt till mig själv att börja långt innan men det har alltid blivit veckan innan

Nåja nu kör vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in