2014-05-05, 22:02
  #8173
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag var bara på röda passet på CBC och mina favoriter där var:

Brekeriet Kombucha
Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter
Kunhenn 2013 Bourbon Barrel Wine
Magic Rock Un-Human Cannonball IIIPA 2014
Mikkeller BA X Imperial Stout Black Spirit Bourbon Barrel Ed.
Surly Darkness
Three Floyds Dreadnaught
Three Floyds Permanent Funeral

De öl jag mest sörjer att jag missade var Cigar Citys olika Hunahpu's.

När jag ska på ölfestival så ser jag till att dricka mycket vatten före, under och efter öldrickandet. Jag försöker också äta extra mycket före och äta ett par gånger under tiden av öldrickandet. Det brukar funka för mig att kunna testa mycket utan att bli för påverkad.

När det nu har nämnts personer från bryggerierna i tråden så vill jag nämna Fred Karm från Hoppin Frog som alltid är på gott humör och trevlig att prata med.

Efter mitt tredje CBC kan jag bara säga att det är årets ölhöjdpunkt för mig som jag bara inte vill missa för något.
var faktiskt inte superimpad av CC's hunahpus, något som inte riktigt funkade, kanske hade lite för höga förväntningar då de minst sagt har en viss hype runt sig.

brukar ta en slurk vatten efter varje vaskning så man kör varannan vatten, det hjälper verkligen i långa loppet.

ja, fred är fanimej inte ledsen alltså.

ofiltrerat hänvisade till denna blogg gällande cbc.
http://morkomat.blogspot.se/2014/05/copenhagen-beer-celebration-eller-hur.html
visst, det är extremöl på denna mässa, mer knasigt än så här blir det inte, men även den ölen måste ju få ha sitt utlopp, vill man ha mer vanlig öl så ska man nog sikta in sig på annat, likt sthlm beer.
man bör ju vara medveten, speciellt då det är tredje året de kör, vad som kan komma att finnas i kranarna. tyckte inlägget var mest gnälligt utan någon direkt substans.

"Trenden med suröl är inget som jag gillar. Mycket smakade väldigt surt och många var ölen som inte smakade öl överhuvudtaget."
cry me a river?!
Citera
2014-05-05, 22:13
  #8174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
var faktiskt inte superimpad av CC's hunahpus, något som inte riktigt funkade, kanske hade lite för höga förväntningar då de minst sagt har en viss hype runt sig.

brukar ta en slurk vatten efter varje vaskning så man kör varannan vatten, det hjälper verkligen i långa loppet.

ja, fred är fanimej inte ledsen alltså.

ofiltrerat hänvisade till denna blogg gällande cbc.
http://morkomat.blogspot.se/2014/05/copenhagen-beer-celebration-eller-hur.html
visst, det är extremöl på denna mässa, mer knasigt än så här blir det inte, men även den ölen måste ju få ha sitt utlopp, vill man ha mer vanlig öl så ska man nog sikta in sig på annat, likt sthlm beer.
man bör ju vara medveten, speciellt då det är tredje året de kör, vad som kan komma att finnas i kranarna. tyckte inlägget var mest gnälligt utan någon direkt substans.

"Trenden med suröl är inget som jag gillar. Mycket smakade väldigt surt och många var ölen som inte smakade öl överhuvudtaget."
cry me a river?!

Majoriteten av bryggerierna var helt okända för författaren, då tror jag han bör stanna hemma. Vet man inte vad man dricker så missar man ju halva grejen. Vissa grejer är ju faktiskt bara kul att säga att man har druckit oavsett om det levde upp till hypen eller ej Men majoriteten av ölen tyckte jag gjorde det. Är riktigt nöjd överlag.
Citera
2014-05-05, 22:33
  #8175
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
var faktiskt inte superimpad av CC's hunahpus, något som inte riktigt funkade, kanske hade lite för höga förväntningar då de minst sagt har en viss hype runt sig.

brukar ta en slurk vatten efter varje vaskning så man kör varannan vatten, det hjälper verkligen i långa loppet.

ja, fred är fanimej inte ledsen alltså.

ofiltrerat hänvisade till denna blogg gällande cbc.
http://morkomat.blogspot.se/2014/05/copenhagen-beer-celebration-eller-hur.html
visst, det är extremöl på denna mässa, mer knasigt än så här blir det inte, men även den ölen måste ju få ha sitt utlopp, vill man ha mer vanlig öl så ska man nog sikta in sig på annat, likt sthlm beer.
man bör ju vara medveten, speciellt då det är tredje året de kör, vad som kan komma att finnas i kranarna. tyckte inlägget var mest gnälligt utan någon direkt substans.

"Trenden med suröl är inget som jag gillar. Mycket smakade väldigt surt och många var ölen som inte smakade öl överhuvudtaget."
cry me a river?!
Ja, CBC har sin inriktning och den är elitistisk när det gäller utbudet av öl och det är ju det som är poängen och det roliga med den, vill man ha mer öl i traditionella stilar så är ju stora ölmässor det man ska besöka.
Citera
2014-05-05, 23:26
  #8176
Medlem
Måste man gilla suröl ?
Citera
2014-05-05, 23:42
  #8177
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Måste man gilla suröl ?
absolut inte. dock så brukar alla inbitna entusiaster gilla det åtminstone lite.
men nej, man måste inte det.

men går på man på cbc så får man räkna med att gällande trender kommer att representeras väl.
i år så var det mycket tolkningar av surt och gose, förutom alla sedvanliga imps.

man är nog lite av en idiot om man går på cbc och sedan gnäller över att många öl inte smakar som "öl ska smaka". liksom....lite av grejen fucktard.
Citera
2014-05-05, 23:47
  #8178
Medlem
Öl ska smaka ! Tar åt mig den. Tycker fortfarande öl ska smaka öl och inte vin
Citera
2014-05-06, 00:20
  #8179
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Öl ska smaka ! Tar åt mig den. Tycker fortfarande öl ska smaka öl och inte vin

Men suröl smakar öl, så vad är problemet?

Och ser man till hur länge suröl funnits så är det ju faktiskt så öl "ska" smaka.

Och nu när vi ändå pratar om suröl... Fan vad jag är sugen på att ta ned 3 Fonteinen Oude Kriek ifrån lagringshyllan redan nu, trots att den bara stått där i två månader. Den är ju så jävla god!
Citera
2014-05-06, 00:24
  #8180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Öl ska smaka ! Tar åt mig den. Tycker fortfarande öl ska smaka öl och inte vin

Hur smakar öl?

Öl kan smaka hur som helst. Visste man inte det innan så lär man sig det på CBC iaf
Citera
2014-05-06, 01:31
  #8181
Medlem
Cineastens avatar
Jag köpte ingenting av den här månadens nyheter. Missade jag något? Jag håller ju på och sparar pengar till semestern så jag ligger lågt med exklusiva ölinköp ända till hösten. Dricker f.ö. en Red Seal ale nu. Den är j-igt bra.
Citera
2014-05-06, 07:55
  #8182
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Öl ska smaka ! Tar åt mig den. Tycker fortfarande öl ska smaka öl och inte vin
du syftar på lager när du menar "ölsmak" va?
Citera
2014-05-06, 07:56
  #8183
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag köpte ingenting av den här månadens nyheter. Missade jag något? Jag håller ju på och sparar pengar till semestern så jag ligger lågt med exklusiva ölinköp ända till hösten. Dricker f.ö. en Red Seal ale nu. Den är j-igt bra.
njae. det skulle väl vara 3 fontäner och lost abbey, de var de enda som jag var intresserad av.
Citera
2014-05-06, 09:09
  #8184
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Måste man gilla suröl ?

Nej, varför skulle man behöva det? Gurköl däremot, fan ta dig om du inte gillar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in