Citat:
var faktiskt inte superimpad av CC's hunahpus, något som inte riktigt funkade, kanske hade lite för höga förväntningar då de minst sagt har en viss hype runt sig.Jag var bara på röda passet på CBC och mina favoriter där var:
Brekeriet Kombucha
Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter
Kunhenn 2013 Bourbon Barrel Wine
Magic Rock Un-Human Cannonball IIIPA 2014
Mikkeller BA X Imperial Stout Black Spirit Bourbon Barrel Ed.
Surly Darkness
Three Floyds Dreadnaught
Three Floyds Permanent Funeral
De öl jag mest sörjer att jag missade var Cigar Citys olika Hunahpu's.
När jag ska på ölfestival så ser jag till att dricka mycket vatten före, under och efter öldrickandet. Jag försöker också äta extra mycket före och äta ett par gånger under tiden av öldrickandet. Det brukar funka för mig att kunna testa mycket utan att bli för påverkad.
När det nu har nämnts personer från bryggerierna i tråden så vill jag nämna Fred Karm från Hoppin Frog som alltid är på gott humör och trevlig att prata med.
Efter mitt tredje CBC kan jag bara säga att det är årets ölhöjdpunkt för mig som jag bara inte vill missa för något.
Brekeriet Kombucha
Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter
Kunhenn 2013 Bourbon Barrel Wine
Magic Rock Un-Human Cannonball IIIPA 2014
Mikkeller BA X Imperial Stout Black Spirit Bourbon Barrel Ed.
Surly Darkness
Three Floyds Dreadnaught
Three Floyds Permanent Funeral
De öl jag mest sörjer att jag missade var Cigar Citys olika Hunahpu's.
När jag ska på ölfestival så ser jag till att dricka mycket vatten före, under och efter öldrickandet. Jag försöker också äta extra mycket före och äta ett par gånger under tiden av öldrickandet. Det brukar funka för mig att kunna testa mycket utan att bli för påverkad.
När det nu har nämnts personer från bryggerierna i tråden så vill jag nämna Fred Karm från Hoppin Frog som alltid är på gott humör och trevlig att prata med.
Efter mitt tredje CBC kan jag bara säga att det är årets ölhöjdpunkt för mig som jag bara inte vill missa för något.
brukar ta en slurk vatten efter varje vaskning så man kör varannan vatten, det hjälper verkligen i långa loppet.
ja, fred är fanimej inte ledsen alltså.

ofiltrerat hänvisade till denna blogg gällande cbc.
http://morkomat.blogspot.se/2014/05/copenhagen-beer-celebration-eller-hur.html
visst, det är extremöl på denna mässa, mer knasigt än så här blir det inte, men även den ölen måste ju få ha sitt utlopp, vill man ha mer vanlig öl så ska man nog sikta in sig på annat, likt sthlm beer.
man bör ju vara medveten, speciellt då det är tredje året de kör, vad som kan komma att finnas i kranarna. tyckte inlägget var mest gnälligt utan någon direkt substans.
"Trenden med suröl är inget som jag gillar. Mycket smakade väldigt surt och många var ölen som inte smakade öl överhuvudtaget."
cry me a river?!
Men majoriteten av ölen tyckte jag gjorde det. Är riktigt nöjd överlag.