2014-05-04, 21:16
  #8161
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag drack Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter idag på CBC och måste säga att det var något av det godaste jag druckit på länge. Annat gott jag drack idag var Surly Darkness och Three Floyds Dreadnaught och mycket annat...
den var inte så pjåkig nej. inte alls. jag missade tyvärr funky buddas apple pie, den skulle tydligen vara riktigt läcker.

det är just det som är så jävla surt med CBC, man dricker så mycket gott och vet att det är inte mycket av detta man direkt kommer stöta på igen.

gällande bolaget. att de är slöa har att göra med butiken, depån drar iväg order snabbt. sen när det kommer till butik så skall den packas upp och "plockas" och sen ska du få ditt sms, det ibland bli stående och det är enbart den butikens fel. extremt sällan det tar mer än 3-4 dagar från depåbeställning till att hämtas ut i butik.
Citera
2014-05-05, 10:49
  #8162
Medlem
brutefishs avatar
c/o hops favoriter under CBC. håller i stort med om allt.

- Magic Rock Bourbon Barrel Bearded Lady – vanilj och choklad i perfekt silkeslen kombination
- Westbrook Bourbon Barrel Aged Siberian Black Magic Panther – kraft och elegans i ett
- Mikkeller X Imperial Stout Oloroso Barrel Aged – magiskt bra blandning av sherrytoner och choklad
- To Øl Mine Is Tarter Than Yours – extrem fruktighet med en rejäl syra
- Surly Darkness – som en mjuk, len chokladkaka, en av de bästa årgångarna av Darkness
- Three Floyds Permanent Funeral – nyansrik maltkropp toppad med massor av fruktig humle, så bra som DIPA blir
- Kuhnhenn Barrel Aged 4th Dementia – vanilj, toffee och torkad frukt i mängder och så snyggt integrerat att man nästan fäller en lyckotår
- Evil Twin Imperial Doughnut Break Apple Bacon – ”torrmunkad” öl smakar mycket, mycket bättre än det låter
- Crooked Stave Batch #60 – syrlighet, humlig fruktighet och jästig dito i sömlös sammansvetsning
- Jester King Atrial Rubicite – sura hallon och len ek med lätt funkighet, massor av nyanser

mikkellers olorsofatade var fantastisk.
to öls tarter than yours var också extremt bra, bonus för att de hinkade ölen direkt ur 15liters-flaskor (nebuchadnezzar) och extra bonus för att de hade ställt en drickamaskin (due to hang over) i montern dagen efter som langade ut ölflaskor.

en tidsmaskin hade varit fint nu.
Citera
2014-05-05, 11:01
  #8163
Medlem
provat double dubbel innan, och nej, sierra nevadas sämsta byfar för mig...
Citera
2014-05-05, 14:54
  #8164
Medlem
Omnipollo Nebuchadnezzar.
Mmmmh, vilken bira!
Citera
2014-05-05, 15:18
  #8165
Medlem
Blev lite öl på Bishop's Arms i helgen.

Mikkeller X Kolsvart Lakrits IPA - 4/5

Mikkeller Sort Gul - 3.5/5

Austmann Blåbärsstout - 2.5/5
Citera
2014-05-05, 15:46
  #8166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
c/o hops favoriter under CBC. håller i stort med om allt.

- Magic Rock Bourbon Barrel Bearded Lady – vanilj och choklad i perfekt silkeslen kombination
- Westbrook Bourbon Barrel Aged Siberian Black Magic Panther – kraft och elegans i ett
- Mikkeller X Imperial Stout Oloroso Barrel Aged – magiskt bra blandning av sherrytoner och choklad
- To Øl Mine Is Tarter Than Yours – extrem fruktighet med en rejäl syra
- Surly Darkness – som en mjuk, len chokladkaka, en av de bästa årgångarna av Darkness
- Three Floyds Permanent Funeral – nyansrik maltkropp toppad med massor av fruktig humle, så bra som DIPA blir
- Kuhnhenn Barrel Aged 4th Dementia – vanilj, toffee och torkad frukt i mängder och så snyggt integrerat att man nästan fäller en lyckotår
- Evil Twin Imperial Doughnut Break Apple Bacon – ”torrmunkad” öl smakar mycket, mycket bättre än det låter
- Crooked Stave Batch #60 – syrlighet, humlig fruktighet och jästig dito i sömlös sammansvetsning
- Jester King Atrial Rubicite – sura hallon och len ek med lätt funkighet, massor av nyanser

mikkellers olorsofatade var fantastisk.
to öls tarter than yours var också extremt bra, bonus för att de hinkade ölen direkt ur 15liters-flaskor (nebuchadnezzar) och extra bonus för att de hade ställt en drickamaskin (due to hang over) i montern dagen efter som langade ut ölflaskor.

en tidsmaskin hade varit fint nu.

Mikkeller Spontantripleblueberry
Arizona Wilderness Barley Wine Barley Wine
Cycle Pegs Single Malt Barrel Imperial Stout
Boneyard Notorious Triple IPA

Förtjänar också ett bli nämnda tycker jag
Citera
2014-05-05, 17:20
  #8167
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Mikkeller Spontantripleblueberry
Arizona Wilderness Barley Wine Barley Wine
Cycle Pegs Single Malt Barrel Imperial Stout
Boneyard Notorious Triple IPA

Förtjänar också ett bli nämnda tycker jag
ja det är mycket.
tyckte även off color hade bra grejer, har inte druckit något från dom tidigare.
Citera
2014-05-05, 17:23
  #8168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja det är mycket.
tyckte även off color hade bra grejer, har inte druckit något från dom tidigare.

Jag glömde faktiskt bort dom, sen vet jag inte om deras öl tog slut. Var tyvärr mycket som tog slut efter halva tiden på gröna passet iaf.
Citera
2014-05-05, 17:30
  #8169
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Jag glömde faktiskt bort dom, sen vet jag inte om deras öl tog slut. Var tyvärr mycket som tog slut efter halva tiden på gröna passet iaf.
vi klippte i stort sett allt på sista, man fick dock börja med de mest populära och sen jobba sig neråt efter "kredd".

men det var bra mycket "stökigare" på det passet ja.

utan att kika i anteckningarna så tycker/minns jag att det första gulet passet hade de mest roliga grejerna. alt. så var man mest på hugget då, andra dagen och speciellt sista passet är man lite sliten.

absolut trevligast är morgan från westbrook, tätt följt av killarna från arizona.
Citera
2014-05-05, 17:38
  #8170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
vi klippte i stort sett allt på sista, man fick dock börja med de mest populära och sen jobba sig neråt efter "kredd".

men det var bra mycket "stökigare" på det passet ja.

utan att kika i anteckningarna så tycker/minns jag att det första gulet passet hade de mest roliga grejerna. alt. så var man mest på hugget då, andra dagen och speciellt sista passet är man lite sliten.

absolut trevligast är morgan från westbrook, tätt följt av killarna från arizona.

Jag är ändå väldigt nöjd, fick testa i princip allt jag ville och sedan när det var gjort "tickade" man lite "skit" Smaklökarna var ändå paj efter sådär 30-40 öl. Är ingen ticker i vanliga fall men på en sådan tillställning kan det vara kul, vilket ledde till att man vaskade en hel del och höll sig förhållandevis nykter. Tycker ändå fyllenivån var låg på festivalen, särskilt med tanke på att ölen är gratis.

Tyvärr snackade jag inte med några bryggare, var så sjukt mycket folk så ville inte stå och blockera kön när man väl fått öl. Men att få öl upphälld av de som brygger den är något speciellt ändå. Blir garanterat återbesök nästa år. Längtar redan.
__________________
Senast redigerad av ingenperson 2014-05-05 kl. 17:41.
Citera
2014-05-05, 18:29
  #8171
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Jag är ändå väldigt nöjd, fick testa i princip allt jag ville och sedan när det var gjort "tickade" man lite "skit" Smaklökarna var ändå paj efter sådär 30-40 öl. Är ingen ticker i vanliga fall men på en sådan tillställning kan det vara kul, vilket ledde till att man vaskade en hel del och höll sig förhållandevis nykter. Tycker ändå fyllenivån var låg på festivalen, särskilt med tanke på att ölen är gratis.

Tyvärr snackade jag inte med några bryggare, var så sjukt mycket folk så ville inte stå och blockera kön när man väl fått öl. Men att få öl upphälld av de som brygger den är något speciellt ändå. Blir garanterat återbesök nästa år. Längtar redan.
jag vaskar ganska friskt, bara de riktigt goda dricker jag hela av, annars funkar det inte. speciellt med tanke på att det inte direkt är alkoholsvaga grejer som det bjuds på.

jag håller med, folk är verkligen "skötsamma" och det är skoj. sen å andra sidan så är ju detta för seriöst folk. man åker inte dit om man bara vill stå och hinka lite här och där, som det gärna görs på sthlm beer.

samma där, väldigt "charmigt" att personen/personerna bakom faktiskt står och fyller en öl.

japp. detta är de facto årets ölhöjdpunkt. redan taggad för nästa år.
Citera
2014-05-05, 18:48
  #8172
Medlem
gr6810s avatar
Jag var bara på röda passet på CBC och mina favoriter där var:

Brekeriet Kombucha
Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter
Kunhenn 2013 Bourbon Barrel Wine
Magic Rock Un-Human Cannonball IIIPA 2014
Mikkeller BA X Imperial Stout Black Spirit Bourbon Barrel Ed.
Surly Darkness
Three Floyds Dreadnaught
Three Floyds Permanent Funeral

De öl jag mest sörjer att jag missade var Cigar Citys olika Hunahpu's.

När jag ska på ölfestival så ser jag till att dricka mycket vatten före, under och efter öldrickandet. Jag försöker också äta extra mycket före och äta ett par gånger under tiden av öldrickandet. Det brukar funka för mig att kunna testa mycket utan att bli för påverkad.

När det nu har nämnts personer från bryggerierna i tråden så vill jag nämna Fred Karm från Hoppin Frog som alltid är på gott humör och trevlig att prata med.

Efter mitt tredje CBC kan jag bara säga att det är årets ölhöjdpunkt för mig som jag bara inte vill missa för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in