2014-05-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det "misslyckade" samtalet kanske i själva verket avbröts av VB själv ? Att hon fortsatte skicka sms och även "gilla" på facebook kan tala för det. Men.. jag tror liksom du att 112 visst var viktigt, i den bemärkelsen att hon hade hotats av någon i närtid. Jag tänker mig att hon mötte gm efter att hon lämnat KJ´s bostad. Troligtvis på väg mot Sävast. Varför tror jag det ? Vittnet på Lejonbacksvägen och det faktum att hon "messat" MB under kvällen. Hon var väldigt angelägen att få prata med honom trots att han uppgav att han jobbade denna kväll.

Om hon utefter vägen mötte KJ, MB eller någon helt annan har jag ingen bestämd uppfattning om. Egentligen. Däremot är jag personligen övertygad om att det här brottet är kopplat till utpressning el liknande från VB´s sida där hon i sin tur blev hotad till livet.

Jag är inne på att hon inte blivit styckad i KJ's bostad, inte dödad ens. Anledningen till det är saknaden av teknisk bevisning - oavsett duschdraperiers, sängars, ryggsäckars vara eller icke vara.
Kan inte det ha varit VB som vittnet såg? Inte omöjligt. Hon kan ha blivit upplockad av GM (KJ?) och förd till mord- och styckningsplats vid ett medvetande eller vid ett omedvetande tillstånd för att vid ett (långt?) senare tillfälle förflyttas till fyndplatserna.
Har försökt att tänka fram- och tillbaka på olika scenarion samt försökt att hitta en någonlunda logisk förklaring till styckningen och placeringen av kroppsdelarna. GM måste dock ha valt för honom ett tryggt ställe att förvara och hantera kroppen på utan att inte bli upptäckt.

Den enda anledningen till varför jag tror att GM valt att förflytta kroppen mellan styckningsplats och fyndplats beror på att han var tvungen att flytta på kroppen för att undgå upptäckt samt att platsen skulle högst troligt förknippas med honom.

Om GM nu är KJ (troligen) var skulle han förvara en kropp. Platsen skal vara relativt dold men inte direkt utomhus samt svalare än dagstemperatur. Den enda platsen jag kan tänka mig på rak arm är ett fort eller en bunker. Helt klart en plats förknippat med Air Soft.
Citera
2014-05-05, 23:43
Medlem
Kuriosa.
Har missat denna text förut, betyder inget men jag reagerade dock på följande:

"...han har också sett Micha och Kristoffer tillsammans i terrängen."

Tråden har pratat om ME förr, såg texten i FUP först nu (FUP s.62).
Citera
2014-05-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Får inte ihop varför KJ erkänner att det är hans tejp om han vet att han använt den på VB. Hade ju varit lättare att komma undan med att neka att han aldrig sett tejpen förut..
Om du bor ensam, polisen gör en husrannsakan, de hittar en tejprulle på badrumsskåpet, lite svårt stt komma undan med "jag har aldrig sett den förut"?
Tror det bekräftar regeln att det är nästan omöjligt att undanröja varje spår, det är alldeles för lätt att glömma någon liten detalj. KJ har säkerligen redan när han använde tejpen för att emballera VB tänkt att han skulle slänga rullen sen men i stressen lagt den på badrumsskåpet och sedan glömt bort den. Varför slängde Marinas mördare inte den blodiga madrassen?
Citera
2014-05-05, 23:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Om du bor ensam, polisen gör en husrannsakan, de hittar en tejprulle på badrumsskåpet, lite svårt stt komma undan med "jag har aldrig sett den förut"?
Tror det bekräftar regeln att det är nästan omöjligt att undanröja varje spår, det är alldeles för lätt att glömma någon liten detalj. KJ har säkerligen redan när han använde tejpen för att emballera VB tänkt att han skulle slänga rullen sen men i stressen lagt den på badrumsskåpet och sedan glömt bort den. Varför slängde Marinas mördare inte den blodiga madrassen?
Tror du att det är KJ:s rulle, när det inte finns något spår av honom, bara VB, på den, och den inte låg där han sa att den låg?

Marinas mördare slängde den blodiga madrassen, och den var inget spår till honom.
Citera
2014-05-05, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Får inte ihop varför KJ erkänner att det är hans tejp om han vet att han använt den på VB. Hade ju varit lättare att komma undan med att neka att han aldrig sett tejpen förut..
Han såg tejprullen som vilken tejprulle som helst - tills han fick veta att man kunde jämföra rullen på hans badrumsskåp med tejpbitarna i VB:s hår; då fick han plötsligt många fiender. Nästa förklaring är att någon tagit sig in i hans lägenhet och klippt bitar från hans rulle för att placera i VB:s hår. Därefter följer fiendens plantering av VB:s blod på rullen.
Citera
2014-05-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han har körkort, men ingen bil. Mamman har en Hyundai från 1997. Om det är en Sonata vet jag ej. Däremot bilden som fanns med kommentarer på Instagram där man ser någon sitta i en bil och ta ett kort på fyndplatsen och avspärrningarna, var taget från en Golf eller Passat. Var uppe i tråden för kanske en månad sedan eller två. Var en massa kommentarer med också.
Det står bland annat följande:
"Börjar också fundera vad du gör där hela tiden. Om de kanske är du som har tagit henne?"
Citera
2014-05-05, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han såg tejprullen som vilken tejprulle som helst - tills han fick veta att man kunde jämföra rullen på hans badrumsskåp med tejpbitarna i VB:s hår; då fick han plötsligt många fiender. Nästa förklaring är att någon tagit sig in i hans lägenhet och klippt bitar från hans rulle för att placera i VB:s hår. Därefter följer fiendens plantering av VB:s blod på rullen.
Tror du också att det är KJ:s rulle?
Citera
2014-05-05, 23:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du att det är KJ:s rulle, när det inte finns något spår av honom, bara VB, på den, och den inte låg där han sa att den låg?
KJ vet att det inte finns några DNA-spår från honom på rullen. Han menar att det borde finnas DNA-spår eftersom han biter av tejpbitar (ett spikrakt bitande...).
Citat:
Marinas mördare slängde den blodiga madrassen, och den var inget spår till honom.
Nej, det räckte med lögnerna som var kopplade till den blodiga madrassen.
Citera
2014-05-06, 00:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tror du också att det är KJ:s rulle?
Ja, visst är det hans rulle; han kände ju omgående igen den när han fick se den på bild och började genast berätta om att han använde den till att isolera kablar på sina airsoftvapen. Han förklarar också att rullen varit delad när han hittat den.
Citera
2014-05-06, 00:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
KJ vet att det inte finns några DNA-spår från honom på rullen. Han menar att det borde finnas DNA-spår eftersom han biter av tejpbitar (ett spikrakt bitande...).
VB:s DNA utan blod på rullen kom av att VB räckte rullen till KJ: "Här KJ, här har du tejpen som du ska fästa i mitt hår". KJ tog tacksamt emot tejpen med handskar på, och efter avslutat brott lade han tejprullen på badrumsskåpet, tog av sig handskarna och doppade dem noggrant i blodet på mattan i bagageutrymmet innan han lämnade handskarna där. Bra, jag ger mig, du har löst brottet.
Citat:
Nej, det räckte med lögnerna som var kopplade till den blodiga madrassen.
Den här diskussionen fortsätter vi i en annan tråd.
Citera
2014-05-06, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, visst är det hans rulle; han kände ju omgående igen den när han fick se den på bild och började genast berätta om att han använde den till att isolera kablar på sina airsoftvapen. Han förklarar också att rullen varit delad när han hittat den.
Japp, och använde plasttejpen till att tillverka cigaretter. Dessutom, efter att ha använt den delade delen av tejpen delade han den igen på samma sätt och slängde bort den bortdelade delen. Har du rökt cigaretter tillverkade av plast, Sherlock?
Citera
2014-05-06, 00:27
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Japp, och använde plasttejpen till att tillverka cigaretter. Dessutom, efter att ha använt den delade delen av tejpen delade han den igen på samma sätt och slängde bort den bortdelade delen. Har du rökt cigaretter tillverkade av plast, Sherlock?

Har inte FUP just nu men KJ förklarar även i ett förhör exakt vart han använt tejpen han hittade i bilen. Tejpen har han använt i en av sina airsoftvapen.
Har polisen bemödat sig med att kolla om det är samma tejp som KJ använt i vapnet som den som var i badrummet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in