Citat:
Det "misslyckade" samtalet kanske i själva verket avbröts av VB själv ? Att hon fortsatte skicka sms och även "gilla" på facebook kan tala för det. Men.. jag tror liksom du att 112 visst var viktigt, i den bemärkelsen att hon hade hotats av någon i närtid. Jag tänker mig att hon mötte gm efter att hon lämnat KJ´s bostad. Troligtvis på väg mot Sävast. Varför tror jag det ? Vittnet på Lejonbacksvägen och det faktum att hon "messat" MB under kvällen. Hon var väldigt angelägen att få prata med honom trots att han uppgav att han jobbade denna kväll.
Om hon utefter vägen mötte KJ, MB eller någon helt annan har jag ingen bestämd uppfattning om. Egentligen. Däremot är jag personligen övertygad om att det här brottet är kopplat till utpressning el liknande från VB´s sida där hon i sin tur blev hotad till livet.
Om hon utefter vägen mötte KJ, MB eller någon helt annan har jag ingen bestämd uppfattning om. Egentligen. Däremot är jag personligen övertygad om att det här brottet är kopplat till utpressning el liknande från VB´s sida där hon i sin tur blev hotad till livet.
Jag är inne på att hon inte blivit styckad i KJ's bostad, inte dödad ens. Anledningen till det är saknaden av teknisk bevisning - oavsett duschdraperiers, sängars, ryggsäckars vara eller icke vara.
Kan inte det ha varit VB som vittnet såg? Inte omöjligt. Hon kan ha blivit upplockad av GM (KJ?) och förd till mord- och styckningsplats vid ett medvetande eller vid ett omedvetande tillstånd för att vid ett (långt?) senare tillfälle förflyttas till fyndplatserna.
Har försökt att tänka fram- och tillbaka på olika scenarion samt försökt att hitta en någonlunda logisk förklaring till styckningen och placeringen av kroppsdelarna. GM måste dock ha valt för honom ett tryggt ställe att förvara och hantera kroppen på utan att inte bli upptäckt.
Den enda anledningen till varför jag tror att GM valt att förflytta kroppen mellan styckningsplats och fyndplats beror på att han var tvungen att flytta på kroppen för att undgå upptäckt samt att platsen skulle högst troligt förknippas med honom.
Om GM nu är KJ (troligen) var skulle han förvara en kropp. Platsen skal vara relativt dold men inte direkt utomhus samt svalare än dagstemperatur. Den enda platsen jag kan tänka mig på rak arm är ett fort eller en bunker. Helt klart en plats förknippat med Air Soft.