2014-04-07, 01:04
Medlem
rockingnrollings avatar
Om alla nazister hade samma kläder nån uniform av nåt slag så hade det underlättat för anti-fascisterna rejäält.
Citera
2014-04-07, 02:02
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Om alla nazister hade samma kläder nån uniform av nåt slag så hade det underlättat för anti-fascisterna rejäält.

Inte om AK5or medföljer uniformerna...
Citera
2014-05-05, 09:14
Medlem
SevenStarss avatar
Hur "bör" nationella kvinnor klä sig?

Det lilla jag har sett så verkar många se lite alternativa ut. Piercing, eventuellt färgglatt hår.
Eller ungefär som vem som helst men färgat svart/svartbrunt hår.
Inte direkt manliga nationalisters största dröm?
Men som sagt... "det lilla jag har sett"...
Citera
2014-05-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars

Det lilla jag har sett så verkar många se lite alternativa ut. Piercing, eventuellt färgglatt hår.
Eller ungefär som vem som helst men färgat svart/svartbrunt hår.
Inte direkt manliga nationalisters största dröm?
Men som sagt... "det lilla jag har sett"...
Helst inte. Det låter nästan litet punkaktigt.

Jag tycker att de kan klä sig på ett liknande sätt som de manliga nationalisterna. Eventuellt kjol istället för byxor.
Citera
2014-05-05, 09:25
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla-
Jag tycker att nationalister tenderar att se ut som civilpoliser. Exempel
Det beror på att vi är poliser -undercover- och jobbar åt ZOG via säpo
Citera
2014-05-05, 12:00
Medlem
En sak som är säker är att nationalister måste börja klä sig bättre.

Varenda demonstration och liknande man varit på har man sett mängder med människor med väldigt dålig klädstil. Självklart är de bra att dessa människor kommer och stödjer. Men att bara försöka klä sig i lite mer stilrena kläder med någorlunda bra passform hade varit väldigt positivt på många plan.
Citera
2014-05-05, 13:50
Medlem
Om folk bara kunde sluta med svarta kepsar så hade mycket varit vunnet. Kepsar i allmänhet går såklart bort såvida de inte bärs av praktiska skäl som skydd mot solen eller dylikt.
Citera
2014-05-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Om folk bara kunde sluta med svarta kepsar så hade mycket varit vunnet. Kepsar i allmänhet går såklart bort såvida de inte bärs av praktiska skäl som skydd mot solen eller dylikt.

Svarta skjortor och mörka byxor tycker jag skulle sett bra ut dock hade väl media gråtit ut om vi var fascister då.

En annan sak som jag kom att tänka på är att man som nationalist bör föregå med gott exempel och börja träna och ha sunda kostvanor- Något som tyvärr många verkar hoppa över totalt...
Citera
2014-05-05, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
En sak som är säker är att nationalister måste börja klä sig bättre.

Varenda demonstration och liknande man varit på har man sett mängder med människor med väldigt dålig klädstil. Självklart är de bra att dessa människor kommer och stödjer. Men att bara försöka klä sig i lite mer stilrena kläder med någorlunda bra passform hade varit väldigt positivt på många plan.
Kan du ge exempel på dessa stilrena kläder, uttrycket varierar nog från person till person.
Personligen tycker jag att det borde synas mer kostymer, likt den här.

Sedan har jag en förkärlek till färgerna svart & grått men det kvittar nog.
Då kan inte slöddret klaga på vår stil iallafall!
Citera
2014-05-05, 15:37
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Personligen tycker jag att det borde synas mer kostymer

Det behövs inga kostymer annat än för partiledare och liknande. Det är mycket viktigare att få dom 10-20% som klär sig sämst att se normala och anständiga ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars

Normalt. Om du klär dig så att du kan gå och jobba på ett genomsnittligt kontor på något random medelstort företag så har du bra klädsel.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-05-05 kl. 15:58.
Citera
2014-05-05, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det behövs inga kostymer annat än för partiledare och liknande. Det är mycket viktigare att få dom 10-20% som klär sig sämst att se normala och anständiga ut.
Sant, men hur kommer det sig att inte alla kan se lite fancy ut?
Citera
2014-05-05, 15:50
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Sant, men hur kommer det sig att inte alla kan se lite fancy ut?

Att alla skulle komma i kostym är helt orealistiskt. Allmänheten kommer bara tycka det är konstigt om det kommer en samling personer som klär sig som var och en av dem var en italiensk dandy/mafioso. Det som gäller angående klädsel är att man inte ska ha för dåliga kläder beroende på tillfälle, men inte heller vara överklädd. Sen så vill man inte få färg/blod etc. eller liknande på en kostym man har. Jag köpte nya jeans och ny seglarjacka när jag skulle ut och demonstrera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in