2012-12-28, 12:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Dom som på allvar tycker att svenska tjejer ska klä sig så har nog tittat lite för mycket på mjukporr som "Utan trosor i Tyrolen".

Det räcker gott och väl att klä sig i jeans eller träningsbyxor, tröja eller nån munkjacka.

Nu skämtar du väl? Det finns väl knappast något som utstrålar sunkighet som träningsbyxor och munkjacka.

Tycker det är dags att man klär sig med lite stil igen.
Citera
2012-12-28, 12:31
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Dom som på allvar tycker att svenska tjejer ska klä sig så har nog tittat lite för mycket på mjukporr som "Utan trosor i Tyrolen".

Dirndl är ju en folkdräkt och har inget med mjukporr att göra.

Däremot kanske det inte riktigt passar i Sverige, utan det hör hemma i Bayern och Österrike.

Sorry HemligaSallskapet.
Citera
2012-12-28, 13:30
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag tycker att NSF mundering var supersnygg. Byxorna var väl ljust khaki-färgade?

Hmm...undrar hur det skulle se ut med hela uniformen i samma färg istället för Marinblå tröja (alternativt militärgrön tröja?)
Citera
2012-12-28, 13:34
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drenn
Precis dom jag menade! riktigt snygga faktiskt. Råkar du/någon veta om man har lagt ned dessa uniformer? isåfall, vad var problemet?

Du får ringa och fråga SvP faktiskt.
Citera
2012-12-28, 13:42
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag tycker att NSF mundering var supersnygg. Byxorna var väl ljust khaki-färgade?

Det såg ut som de hade amerikanska BDU-byxor i khaki och blå Nato-tröja, (BDU=battle dress uniform).
Citera
2012-12-28, 18:11
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:

Det räcker gott och väl att klä sig i jeans eller träningsbyxor, tröja eller nån munkjacka.

Unisex whitetrashmode istället? Du är givetvis fri att klä dig som du önskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Dirndl är ju en folkdräkt och har inget med mjukporr att göra.

Däremot kanske det inte riktigt passar i Sverige, utan det hör hemma i Bayern och Österrike.

Sorry HemligaSallskapet.

Jag ser ingen större skillnad på:

Svensk folkdräkt
Germansk dirndl

Det skulle väl vara vilken typ av blus man använder under (den tillsätts separat, ska tilläggas och är inget som sitter ihop med klänningstyget i övrigt)... kortärmad eller långärmad, knäppt hela eller halva vägen upp eller lätt eller måttlig urringning.

Här finns ex.v olika blusar:

http://www.bavaria-lederhosen.com/Bavarian-attire/Women-Dirndl-Dress/Dirndl-blouse/?XTCsid=90e2kmhc6dv93v49gj9rsvqq13
Citera
2012-12-28, 18:24
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Jag ser ingen större skillnad på:

Svensk folkdräkt
Germansk dirndl

Svensk folkdräkt ser nog lite präktigare ut, medan dirndl är mer sexigt.
Citera
2012-12-28, 21:48
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Vad exakt är lesbiskt med dirndl? Kanske inte nordiskt, men germanskt, klart föredra framför nutida svenska klädstilar bestående av leggings-och-tunika-uniformen.

Drömma kan man ju men dirndl har nog ingen framtid i Sverige, finns nog en anledning till att klädedräkten uppstod på samma ställe där den nu får ett (jättetrevligt) uppsving.

Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ustyugov2 menar väl bilderna med flickorna som pussar varandra, inte att de bär dirndl, antar jag.

Ja, precis.

Citat:
Det var väl inte så farligt? Lite kvinnlig kärlek och ömhet vänner emellan, skulle kunna vara två systrar!

Njae? Ingen fara på taket dock, men knappast systerkärlek.
Citera
2013-02-02, 13:08
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Jag tycker allt som har med pitbulls, tatueringar, thor steinar, erik & sons osv ser fullständigt för jävligt ut. Det är så jävla pinsamt att det är svårt att hitta ord för det.

Svenskheten har fått sina egna fördomar över sig. Garvar vi eller gråter vi över detta porträtt ?: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ5QFtCG70zCdYUNCpsRqCowfwNm_fLu dspD6ZIUfIrng-ELH7LBA

F ö sätter jag min underskrift på sign "Straybullets" klädval tidigare i tråden.
Citera
2013-02-02, 14:18
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Svenskheten har fått sina egna fördomar över sig. Garvar vi eller gråter vi över detta porträtt ?: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ5QFtCG70zCdYUNCpsRqCowfwNm_fLu dspD6ZIUfIrng-ELH7LBA

F ö sätter jag min underskrift på sign "Straybullets" klädval tidigare i tråden.

I och för sig så går var och varannan ung tjej i ett par Doc Martens nuförtiden så det modet har verkligen blivit mainstream.

http://joanna.metromode.se/files/2012/11/IMG_23833.jpg
Citera
2013-02-18, 19:26
Medlem
Roadrunner33s avatar
Jeans och T-shirt

Dock ska det inte vara osmakliga paltor som man som liten grabb klädde på sig för att man inte brydde sig, utan helt enkelt simpelt men snyggt Det får ju gärna vara tryck på och sådär.

Jeans och T-shirt förknippar jag med att man är en enkel människa (i den positiva bemärkelsen, alla borde veta vad en "enkel människa" är enligt den definitionen), sunt förnuft och att man är sig själv. Detta förknippar jag även med nationalism i mångt och mycket.
Citera
2014-04-06, 09:24
Medlem
Judessons avatar
http://media.photobucket.com/user/xICAMPx/media/orthodox-jews-2-1.jpg.html?filters[term]=orthodox jews&filters[primary]=images&filters[secondary]=videos&sort=1&o=11
Ett föredöme när det kommer till en enhetlig klädkod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in