2014-05-05, 16:25
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Hur "bör" nationella kvinnor klä sig?

Det lilla jag har sett så verkar många se lite alternativa ut. Piercing, eventuellt färgglatt hår.
Eller ungefär som vem som helst men färgat svart/svartbrunt hår.
Inte direkt manliga nationalisters största dröm?
Men som sagt... "det lilla jag har sett"...

Ledorden att inte ha (åtminstone synliga) tatueringar, piercingar och dylikt avvikande, subkulturella klassmarkörer bör verka ledande. Många (synliga) nationalisttjejer springer runt i missklädsamma Gina Tricot(billigt polyestermärke)-kläder, blåjeans eller tajts - börja träna och bär kjol/klänning.
Citera
2014-05-05, 16:54
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Ledorden att inte ha (åtminstone synliga) tatueringar, piercingar och dylikt avvikande, subkulturella klassmarkörer bör verka ledande. Många (synliga) nationalisttjejer springer runt i missklädsamma Gina Tricot(billigt polyestermärke)-kläder, blåjeans eller tajts - börja träna och bär kjol/klänning.
Att begära att kvinnor ska ha kjol/klänning istället för byxor kan knappast vara högt prioriterat. Frågan "vad kvinnor borde ha på sig" kanske helst borde ställas till en kvinna med bra omdöme.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-05-05 kl. 16:57.
Citera
2014-05-05, 17:10
Medlem
trtrtrtrs avatar
Alla nationella bör såklart tänka på hur de klär sig utan att behöva anklagas för modebögeri så fort man inte vill se ut som en postordersopsäck. Jag menar här inte att man måste köpa dyra kläder, absolut inte. Det viktiga är att kläderna sitter bra på kroppen.
Citera
2014-05-05, 18:04
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Hur "bör" nationella kvinnor klä sig?

Det lilla jag har sett så verkar många se lite alternativa ut. Piercing, eventuellt färgglatt hår.
Eller ungefär som vem som helst men färgat svart/svartbrunt hår.
Inte direkt manliga nationalisters största dröm?
Men som sagt... "det lilla jag har sett"...

Regel borde vara att man klär sig enligt sin kroppstyp och att man klär sig för situationen. Kvinnor har former och därmed passar inte alla plagg, oavsett hur snygga och dyra de än är. Det finns heller ingen mening (särskilt om man är upptagen) att uppvisa sin kropp hur som helst, därför ska man också klä sig anständigt.

Kvinnor ska helt enkelt vara kvinnor. En bra skärning på en klänning kan göra under för både hur man presenterar sig själv men också för självkänslan. En kvinna som mår bra klär sig bra, och jag vågar hävda att samma sak är det vice versa. Jag personligen skulle rekommendera en mer klassisk stil eller "kontorsstil" med bra passform, skärning och någonting som gör en glad. Sedan ska man såklart äga plagg som är bra för skogen, träning och andra aktiviteter.
Citera
2014-05-05, 18:26
Medlem
Dorniers avatar
Kvinnor kan gärna ha kjol, och ha kalasbyxor under om det är kallt. Det är definitivt mer feminint med kjol än de eviga jeansen.

Annars är skinnjacka snyggt och lite nazistiskt sådär, kan både killar och tjejer ha.

Outdoors-kläder är schyssta också, och oömma naturligtvis vilket passar bra i många sammanhang.
Citera
2014-05-05, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Outdoors-kläder är schyssta också, och oömma naturligtvis vilket passar bra i många sammanhang.
Nej förfan, det är horribel klädsel i offentliga sammanhang, speciellt tillsammans med keps och solglasögon. Ser oerhört muppigt ut.
Citera
2014-05-05, 18:40
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Annars är skinnjacka snyggt och lite nazistiskt sådär, kan både killar och tjejer ha.

Skinnjacka? Skinnjacka är igen vägledning för vad man "bör ha på sig" kanske vägledning för vad en skuldindrivare eller motorcykelgängmedlem "bör ha på sig", i och för sig är det ju inte nån katastrof att ha på sig skinnjacka heller.
Citera
2014-05-05, 18:41
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Nej förfan, det är horribel klädsel i offentliga sammanhang, speciellt tillsammans med keps och solglasögon. Ser oerhört muppigt ut.

Ok, jag tycker typ militär/outdoors byxor ser mycket bättre ut än blåjeans, men det kanske är muppigt?

Det ska absolut inte vara några camouflagebyxor dock.
Citera
2014-05-05, 18:41
Medlem
Vad är det för fel på ett par välsittande jeans eller chinos, en skjorta och en trevlig vårjacka? Man behöver inte krångla till det. Det kan med enkelhet få för under en tusenlapp om man är smart.
Citera
2014-05-05, 18:43
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Skinnjacka? Skinnjacka är igen vägledning för vad man "bör ha på sig" kanske vägledning för vad en skuldindrivare eller motorcykelgängmedlem "bör ha på sig", i och för sig är det ju inte nån katastrof att ha på sig skinnjacka heller.

Det finns det ju olika slags skinnjackor, MC-jacka är inget jag menar att man ska ha.
Citera
2014-05-05, 18:46
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vad är det för fel på ett par välsittande jeans eller chinos, en skjorta och en trevlig vårjacka?

Chinos och skjorta kan man självklart ha.
Citera
2014-05-05, 19:13
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vad är det för fel på ett par välsittande jeans eller chinos, en skjorta och en trevlig vårjacka? Man behöver inte krångla till det. Det kan med enkelhet få för under en tusenlapp om man är smart.

Lite vad jag tänkte...

Det är inte svårt att få till en bra klädsam garderob för en billig penning..

Däremot ska man inte underskatta betydelsen av vad man klär sig i, under offentliga sammanställningar är varje deltagare ambassadör för de idéer de vill sprida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in