Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Jag vet inte vad du har for erfarenhet av hundar, men jag har själv en spårhund en mycket bra sådan, är ingen liksok hund eller liknande.
När jag har hunden kopplad foljer den mig som en skugga och jag kan naturligtvis styra hunden när den är kopplad.
När jag losgor den från kopplet soker den intensivt, då får den signalen att den skall soka.
Därfor har jag svårt att forstå det här soket med hunden Uno när den är kopplad och skall soka, jag anser då skall hunden vara losgjord från kopplet.
Sedan måste man ha klart for sig att en hund kan markera fel och den kan inte alls markera, en hunds markering är aldrig något bevis, men kan leda till bevis. Hunden kan ses som ett mycket bra hjälpmedel ingenting annat.
Att det fanns bevis att lik forvarats i KJ:s bil skuff finns inget bevis for det, utan kan ses som ett önsketänkande.
Om jag säger att jag jobbar i hundbranchen i Karlsborg, lyssnar du på mig då? Du försöker att övertyga mig genom att berätta om att du har en spårhund. Problemet med dig är att du troligtvis inte har full förståelse för vilka mekanismer som gör hunden lämplig att använda i människans tjänst. Du är möjligen bra på att återberätta vad andra har sagt till dig, men förståelsen besitter du inte, särskilt inte om vi lägger till kriminaltekniska undersökningar och lite annat.
Vad spårar din hund, morgontidningen?
EDIT;En bra hund går att styra även okopplad. Är det säkert att du har en spårhund, kolla en gång till, står kanske fårhund?