2014-07-24, 11:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Mobilen kan ha dött under en annan mast utan att det syns i någon lista.
Det är bara händelser som registreras i signaleringslistorna om inte inget händer på fyra timmar så görs ett automatisk försök att ropa efter mobilen.

Tyvärr så har åklagarna spridit ut en osanning som många har trott på... frågan är om denna osanning även gick hem hos TR?

Ja, men i HR fick dem ta tillbaka det påståendet.
Citera
2014-07-24, 11:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna själv komma med en teori om hur blodbesudlingen hamnat på tejprullen i KJ:s hem...

Hans egen är ju inte trolig för två öre.
Jag har upprepat min teori otaliga gånger. Det är VB:s egen tejprulle, som hon har fått en droppe blod på och glömt kvar hos KJ. Inget av KJ:s DNA finns på rullen.
Citera
2014-07-24, 11:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har upprepat min teori otaliga gånger. Det är VB:s egen tejprulle, som hon har fått en droppe blod på och glömt kvar hos KJ. Inget av KJ:s DNA finns på rullen.
Inte ens KJ hävdar ju det. Han säger att det är hans tejprulle som han hittat och tagit hem..

K:J:s berättelse

I februari 2013 hittade han en rulle perforerad tejp i en bil och tog hem rullen. Han
kan inte säga när den hamnade på skåpet i toaletten. Tejpen har han använt när han
stoppat ihop kablar eller tillverkat cigaretter

Han är alltså inte trovärdig i detta enligt din åsikt?

Hans förklaring
Hans dörr till lägenheten är alltid öppen så någon
kan ha gått in där och lagt ut blodfläckarna.

Inte så trovärdigt - nej.
Citera
2014-07-24, 11:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"glömt kvar..." - genom att sträcka sig upp och lägga den på ett skåp som befinner sig på högst ologiskt avstånd från toalett och tvättställ..!? - Nej, den enda logiska förklaringen till placeringen av rullen är att den har hanterats i samma veva som duschdraperiet slets ned och ringarna placerats på skåpet.
Citera
2014-07-24, 11:30
Medlem
Citat:
När VB:s telefon slutar att fungera befinner sig dessutom båda i taxin eller är på väg in i den .. vilket innebär att alibi finns för tiden då hon försvann från radarn.

Var snäll och sluta sprida ut en massa lögner om viktiga detaljer i utredningen. Jag har förstått att du är väldigt angelägen att försöka få folk till att tro att kj skulle vara inblandad. Ha sinnet öppet och va ärlig mot dig själv och helst mot oss andra också!!
Citera
2014-07-24, 11:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Var snäll och sluta sprida ut en massa lögner om viktiga detaljer i utredningen. Jag har förstått att du är väldigt angelägen att försöka få folk till att tro att kj skulle vara inblandad. Ha sinnet öppet och va ärlig mot dig själv och helst mot oss andra också!!
Lögner om viktiga detaljer?

Att han och hans fru hade lämnat taxin i princip samtidigt med sista livstecknet från telefonen ... Är du allvarlig?

Dessutom behöver jag inte få folk att tro någonting - han är dömd i två instanser. Det är ni stollar som försöker göra en tokteori till sanning som får dras med problemet att försöka övertyga folk om er version.
Citera
2014-07-24, 11:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har man konstaterat att paret farit med lögner om var de befanns sig denna kväll?
Nej, något sådant har inte kunnat konstateras. Ej heller har man pratat sig samman för att t.ex. den ena vill skydda den andra.
Citera
2014-07-24, 11:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"glömt kvar..." - genom att sträcka sig upp och lägga den på ett skåp som befinner sig på högst ologiskt avstånd från toalett och tvättställ..!? - Nej, den enda logiska förklaringen till placeringen av rullen är att den har hanterats i samma veva som duschdraperiet slets ned och ringarna placerats på skåpet.
Dessutom identifierar han tejprullen som sin..
Citera
2014-07-24, 11:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Och inte en enda airsoftpryl var tejpad med just den här tejpen. - KJ drar så småningom till med att han använt tejpen när han "kvitterat in" tobaken från gamla fimpar. - Är det inte dags att fimpa även KJ:s uppenbara lögner..? - En sårtejp används vanligen till sår.
Citera
2014-07-24, 13:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Och inte en enda airsoftpryl var tejpad med just den här tejpen. - KJ drar så småningom till med att han använt tejpen när han "kvitterat in" tobaken från gamla fimpar. - Är det inte dags att fimpa även KJ:s uppenbara lögner..? - En sårtejp används vanligen till sår.

Konstigt nog så lyckas KJ lura några "veteraner" i denna tråd också. (Och några nyreggade..) Hur det är möjligt med så uppenbara lögner som KJ skiter ur sig, förstår jag inte.
Citera
2014-07-24, 13:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte ens KJ hävdar ju det. Han säger att det är hans tejprulle som han hittat och tagit hem..

K:J:s berättelse

I februari 2013 hittade han en rulle perforerad tejp i en bil och tog hem rullen. Han
kan inte säga när den hamnade på skåpet i toaletten. Tejpen har han använt när han
stoppat ihop kablar eller tillverkat cigaretter

Han är alltså inte trovärdig i detta enligt din åsikt?

Hans förklaring
Hans dörr till lägenheten är alltid öppen så någon
kan ha gått in där och lagt ut blodfläckarna.

Inte så trovärdigt - nej.
Klart han inte är trovärdig när han ombeds hitta på något när han inte vet.

Enligt saabägaren i bloggen var tejpen inte delad. Vem är mest trovärdig, saabägaren eller KJ?

Klart att han inte kan säga när rullen hamnade på skåpet om det inte är han som har lagt den där.
Citat:
Lögner om viktiga detaljer?

Att han och hans fru hade lämnat taxin i princip samtidigt med sista livstecknet från telefonen ... Är du allvarlig?

Dessutom behöver jag inte få folk att tro någonting - han är dömd i två instanser. Det är ni stollar som försöker göra en tokteori till sanning som får dras med problemet att försöka övertyga folk om er version.
Det är inte sant att mobilen slutade fungera samtidigt när de båda befinner i taxin eller är på väg in i den.

Personangrepp igen.
Citat:
På bild är många tejprullar lika.
Citera
2014-07-24, 14:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Källa på det fetstilta? Om ingen airsoftpryl är tejpad med just den här tejpen kan just den här tejpen inte vara hans. Vad för slags tejp används för cigaretter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in