Citat:
Ursprungligen postat av
Clavell
Du är verkligen obetalbar. Så du vet alltså bättre än hundföraren hur det ser ut när hunden markerar?
Jag utgår ifrån att blodet som fanns i skuffen hade inte kommit från någon skada som VB hade haft och orsakat blodstänket där.
Om det hade funnits lik i skuffen hade blodspåret kommit från liket.
När den här likspårhunden Uno kommit in i garaget hade den omedelbart känt vittringen på cadaverine lukten inne i garaget, där det också var vindstilla.
Nu är det två bilar innan som hunden Uno genomsoker skuffen på, som jag inte kan se något motiv till, det var KJ:s bil som skulle undersokas, det är orsaken jag kallar det for show.
Även när hundforaren och Uno finns i närheten av KJ:s bil och bagageluckan där det fanns blod på listen, reagerar inte hunden Uno for blodet vid listen och då är det inte blod från en avliden person.
En sådan hund som Uno hade reagerat direkt och markerat blodet, därfor den är tränad for att markera blod med cadaverine lukt som kommer från avliden person.
Det är samma sak när Uno hoppar in i skuffen den borde gått direkt på blodet vid listen på vänster sida.
Slutsatsen är: Blodet i skuffen kommer inte från VB efter att hon avlidit.
Eftersom jag anser blodet har inte kommit dit av någon skada som VB tidigare haft, är blodet ditplanterat.
De har sannolikt tagit blod från VB innan dodsogonblicket och då avger inte blodet cadaverine lukten.
Om blodet var planterat i skuffen har det inte funnits något lik där.
Sedan kan jag inte forstå varfor inte plastpåsen som hade blodfläckar och handsken som var besudlad med blod att de fläckarna inte kollades med två hundar som hade kunnat ge en säker indikation om blodet kom från en levande eller avliden person, om det hade gjorts hade det funnits inga tvivel.
Det gjordes en sådan test med blodfläcken på taperullen, som visade att blodet kom från VB när hon levde.