Citat:
Ursprungligen postat av
Alplandskap
En engelsk serie, troligtvis en miniserie. Handlar om en mamma som är eller blir arbetslös och bor i slummen med dräggig man/sambo. Hon bestämmer sig för att hon har fått nog av sitt skitliv och tar sig in i den engelska överklassen för att få tillgång till pengar, lyx och flärd.
Börjar dejta någon riking, går på operan, stjäl dyra kläder på ett hotell, får (ev) ett flashigt jobb också. Samtidigt lever hon dubbelliv och balanserar tillvaron i båda liven: slummig tvåbarnsmamma/lyckad, rik flickvän.
I sista avsnittet bekänner hon allt för sin rike pojkvän som har friat och går tillbaka till sin familj.
Gick på svensk tv under nittitalet(?).
Jag söker en annan serie som liknar denna mycket, eller om det kan vara samma (?). Engelsk från 90-talet och handlar om en fattig mamma som vinner en förmögenhet på lotteri men håller det hemligt för sin familj och börjar leva dubbelliv. Jag tror hon startar ett företag för delar av pengarna och ev. låtsas inför familjen att hon fått ett enklare jobb på företaget. För att klara dubbellivet inviger hon en grannfru i hemligheten vilken ska täcka för henne på olika sätt. I sista avsnittet avslöjas allt och en dotter är jättearg på mamman som inte gett henne pengar men det löser sig och familjen blir en familj igen. Tror jag.