2014-04-26, 12:28
Medlem
Under 90 talet någon gång på SVT gick en barn/ungdomsserie som jag har vissa vaga minnen ifrån. Det var någon slags liga som kidnappade barn. Mest utmärkande var i alla fall en kvinna som var drivande i kidnappningarna som hade ett slags "häxskratt" som ekade vid flera tillfällen och fungerade som en slags signal för att nu var ligan/kvinnan i närheten och inga barn gick säkra.

Typ samma setting som barnens detektivbyrå men tror inte det var denna.

Vet att det är väldigt vagt men för någon kanske det ringer en klocka?

Tack på förhand
Citera
2014-04-27, 20:36
Medlem
Hej.

Jag kom att tänka på en serie som gick på kanal+ för 10 år sen kanske

Den utspelade sig i Africa tror jag i slutet på 1800-talet eller tidigt 1900-tal, och handlade om en fransk? äventyrare har jag för mig.

Jag har inget minne av vad den heter det minsta men jag har för mig att jag tyckte att den var så extremt härlig. Fick en nostalgiflashback så tänkte att någon här kanske kunde komma på något, har för mig den hette någon med hans namn och sen äventyr eller resor

Någon som vet vad den kan heta?
Citera
2014-04-27, 22:07
Medlem
staticages avatar
Söker en dokumentär som gick för flera år sen,början av tvåtusen talet nångång som handlade om ett gäng hemlösa som lirade fotboll.och man fick följa dom vid träning å match för att senare åka ner till vm i uteliggare.
Var i Göteborg allt utspelades iaf. Tacksam för all hjälp . Har sökt i flera år efter den.
Citera
2014-04-27, 23:45
Medlem
Alplandskaps avatar
En engelsk serie, troligtvis en miniserie. Handlar om en mamma som är eller blir arbetslös och bor i slummen med dräggig man/sambo. Hon bestämmer sig för att hon har fått nog av sitt skitliv och tar sig in i den engelska överklassen för att få tillgång till pengar, lyx och flärd.

Börjar dejta någon riking, går på operan, stjäl dyra kläder på ett hotell, får (ev) ett flashigt jobb också. Samtidigt lever hon dubbelliv och balanserar tillvaron i båda liven: slummig tvåbarnsmamma/lyckad, rik flickvän.

I sista avsnittet bekänner hon allt för sin rike pojkvän som har friat och går tillbaka till sin familj.

Gick på svensk tv under nittitalet(?).
Citera
2014-04-29, 14:57
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Söker en dokumentär som gick för flera år sen,början av tvåtusen talet nångång som handlade om ett gäng hemlösa som lirade fotboll.och man fick följa dom vid träning å match för att senare åka ner till vm i uteliggare.
Var i Göteborg allt utspelades iaf. Tacksam för all hjälp . Har sökt i flera år efter den.
A-laget
Citera
2014-05-02, 11:09
Medlem
Ett program som gick på SVT förra året där de provade på å leva samt äta och dricka som folk gjorde på medeltiden (?) eller på "den gamla tiden" iallafall? Tack för hjälpen!
Citera
2014-05-02, 11:36
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-ate-some-cookies
Ett program som gick på SVT förra året där de provade på å leva samt äta och dricka som folk gjorde på medeltiden (?) eller på "den gamla tiden" iallafall? Tack för hjälpen!

Det borde vara Historieätarna, http://sv.wikipedia.org/wiki/Historie%C3%A4tarna
Citera
2014-05-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Det borde vara Historieätarna, http://sv.wikipedia.org/wiki/Historie%C3%A4tarna

Ja, precis. Tack!
Citera
2014-05-04, 14:57
Medlem
maenskligs avatar
Letar efter ett barnprogram som brukade gå på SVT under 2000-talet, men troligtvis är serien äldre än så. Jag tror den handlade om två byggarbetare som man får följa på deras olika uppdrag och hur de sjabblar till det hela tiden.

Har dessutom starkt för mig att den var snabbspolad, helt stum och mer barnvänlig, vilket är anledningen till att jag inte tror att det är Plankan (1967) jag söker.

Pat & Mat är det inte heller jag letar efter, kanske bör tilläggas.
Citera
2014-05-04, 22:42
Medlem
N3ss3s avatar
Detta är ingen lektråd, sådant får hålla sig i laidback.

Trådens syfte är att hitta namnet på serien man inte kommer ihåg. Varningar kommer att utdelas för de som fortsätter tramsa.

/mod
Citera
2014-05-05, 08:48
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon vänlig själ, som vet vad den brittiska dokumentären heter där de har satt upp en mängd kameror på ett hotell, heter?

Den heter "Hotellet" på svenska, men jag söker den brittiska titeln. Tackar.
Citera
2014-05-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det någon vänlig själ, som vet vad den brittiska dokumentären heter där de har satt upp en mängd kameror på ett hotell, heter?

Den heter "Hotellet" på svenska, men jag söker den brittiska titeln. Tackar.

The Hotel? http://www.imdb.com/title/tt1900685/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in