Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Spelar ingen roll om man vill kalla det patriarkat eller inte. Den ekonomiska, formella makten i världen ligger hos män, lagar i flertalet länder diskriminerar kvinnor framför män. Sociala, religiösa etc strukturer i världen diskriminerar kvinnor. Detta är ett faktum som ytterligt få kan ignorera.
Vem har ignorerat det?
För att påminna dig
IGEN: Vi pratar om dagens Sverige.
Citat:
Gör man det får man fasen komma in med motbevis på att det inte ser ut så.
Om någon hade påstått att kvinnor inte förtrycks i Saudiarabien eller Kina så får de såklart komma med motbevis om varför det skulle stämma.
Nu påstår ingen det. Däremot påstår jag att kvinnor inte förtrycks i
dagens Sverige.
Och jag har kommit med en
hel rad motbevis.
Edit, forts: Frågan handlar då om detta inbillade förtryck i Sverige rättfärdigar apartheid-politik. Feminister påstår detta.
Jag frågade om judars makt och pengar rättfärdigar apartheid-politik. Men det vägrar du svara på.
Citat:
Måste säga att du gjort mig besviken, verkade först som du hade något i skallen men sorry det har du klart bevisat att du inte har. så jag stannar här. Finns ingen vits diskutera med folk som inte klarar debattera.
Gör du så. Enklast att lägga ner såklart, när du inte ens kan läsa vad jag skriver,
ljuger om vad jag påstår om och om igen, använder "läs på" som källhänvisning och så vidare.
"Inte klarar debattera" måste vara årets skämt. Du har fan inte debatterat nånting.