Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ja många verkar hata feminister för att de är olyckliga i deras egna liv och feministerna inte är dem till lags.
Kan ju förstå att man stör sig på en del feminister (det gör jag själv också), men sen så har t.ex inte jag hatat män och inte något sånt, men män är emot det för att de inte har den kontrollen över mig som de önskade, så allt feminist-hat verkar handla om mycket mer än att feminister har fel tycker jag iaf.

Ok....

Personligen vill jag inte ha kontroll över kvinnor, jag vill bara inte anses vara länkad till dom av någon anledning. Jag hatar feminister för dom vill tvinga mig och sina liv på mig.
Citera
2015-04-18, 12:16
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Feminister utesluter inte män från feminismen och har aldrig gjort så.
Verken som aktiva medlemmar eller faktiskt heller frågorna, eftersom det som feminister kämpat och kämpar om i regel även gällt män i samhället. Att ex. ge kvinnor rösträtt, medborgarställning, arvsrätt, yrkesrätt, rätt till egna pengar m.m. har förändrat situationen rätt radikalt även för män.
Sonen till en mor som kan försörja sig själv och få ärva ex. får även han fördelarna detta ger kvinnor. Samma med de äkta män som inte längre blir ensamförsörjare.

Andra vågens feminism som kämpade för yrkesliv, dagis, utbildning, lika praktiska rättigheter, kämpade också för mäns rätt. Även mäns barn går på dagis ex.

Tredje vågens feminism, den vi ser slutfasen av idag har kämpat kring sexuella rättigheter, queer,
och, min förenkling och tolkning nu, mer dolda orättvisor som syns i vårt genustänk. Även detta har gynnat män.
Är tack vare detta som fler män kan vara med sina barn, få större social kontakt med sin familj, få stå i köket och pyssla, ges lika ansvar för familj m.m. Kunna gifta sig med sin manlige partner ex.

Att ge lika rättigheter för båda könen, är klart gynnsamt för hela samhället och gynnar därför även män som grupp. Detta trots att män har fått lov gör avkall på en rad privilegier de tidigare haft…som ex. gratis hemmaservice, barnvakt och tillstånd att knalla runt och se på alla kvinnor som små idiotförklarade sexobjekt eller samhället och civilisationer i stort som "enkom skapat för män av män".

Du tar dig rätten att förklara för män vad män vill ha.
Du vet vad som är mest gynnsamt för samhället.
Då är det även dax för kvinnor att göra avkall på den enorma mängd previleger de har.

Inte bara rättigheter utan även skyldigheter är något den riktiga feministen skall kämpa för.
Så, ner i gruvschakten, ut i vinterkalla skogar, upp i master, ner med fingrarna i avlopp, ut i fiskebåtar, in på verkstäder, slakta några tusen grisar, anlägg en väg, gräv och arbeta i ett rör chakt, mm. Eller varför inte samla ett gäng kvinnor och bygg vadsom, något mänskligheten har praktisk nytta av.

För till dags dato, är i praktiken, allt du ser i ex ett gathörn uppfunnet, producerat och underhållet av den delen av befolkningen du lägger orden i mun på... MÄN.
Citera
2015-04-18, 12:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ok....

Personligen vill jag inte ha kontroll över kvinnor, jag vill bara inte anses vara länkad till dom av någon anledning. Jag hatar feminister för dom vill tvinga mig och sina liv på mig.
Okej, jag hatar också den slags feminismen. Har aldrig varit med feminister helt för att jag tycker de gör fel även om de pratar om jämställdhet så är de inte ute efter det, utan mer att detaljstyra människors liv och alla ska vara lika, även om man är olika bra, vilket jag tycker är helt fel, senså hatar de män även fast kvinnor kan vara as också, och inte alla män är det
Riktigt störd ideolgi. Men gillar inte någon annan ideologi heller.
Citera
2015-04-18, 12:32
Medlem
Citat:
Okej, jag hatar också den slags feminismen. Har aldrig varit med feminister helt för att jag tycker de gör fel även om de pratar om jämställdhet så är de inte ute efter det, utan mer att detaljstyra människors liv och alla ska vara lika, även om man är olika bra, vilket jag tycker är helt fel, senså hatar de män även fast kvinnor kan vara as också, och inte alla män är det
Riktigt störd ideolgi. Men gillar inte någon annan ideologi heller.

ok. Mjo hehe det är en egendomlig ideologi. Jag önskar bara att kvinnor slutade anse att män har något ansvar eller skyldigheter emot dom.

Det är så äckligt också, finns så många utsatta grupper i vårt samhälle, förstå hur äckligt förmäten och självcentrerad man måste vara om man anser att allt ska handla om ge vuxna kvinnor med jobb fler fördelar.
Citera
2015-04-18, 12:36
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
ok. Mjo hehe det är en egendomlig ideologi. Jag önskar bara att kvinnor slutade anse att män har något ansvar eller skyldigheter emot dom.

Det är så äckligt också, finns så många utsatta grupper i vårt samhälle, förstå hur äckligt förmäten och självcentrerad man måste vara om man anser att allt ska handla om ge vuxna kvinnor med jobb fler fördelar.
Jo precis. Är det jag stört mig på också. Om jag tagit upp ett annat problem som jag ansett som värre än att kvinnor har 1% lägre lön så har det inte varit okej alls.. Så det handlar liksom bara att de kvinnorna ska ha extra bra "som männen", men utan de nackdelar som finns för män
Citera
2015-04-18, 12:44
Medlem
Zaedrewss avatar
För att feminister hatar mig! Jag kan inte göra något för att jag är född man (vit sådan till absolut det värsta man visst kan vara). Jag har absolut inget att göra med förtryck som visst hållit på i tusentals år men jag ska visst stå tills svars för allt detta av folk (kvinnor) som inte drabbats ett dugg av detta förtryck. Detta enkla lilla faktum gör mig förbannad.

Plus på det är att det alltid är kvinnor det är synd. Ta självmord som exempel. 9 av 10 självmord begås av män men såklart när media ska snacka om det är det den där 1 av 10 kvinnan det är mest synd om...
Citera
2015-04-18, 13:16
Medlem
Citat:
Jo precis. Är det jag stört mig på också. Om jag tagit upp ett annat problem som jag ansett som värre än att kvinnor har 1% lägre lön så har det inte varit okej alls.. Så det handlar liksom bara att de kvinnorna ska ha extra bra "som männen", men utan de nackdelar som finns för män

Ja det är illa. Som sagt finns så många extremt utsatta grupper i samhället som i första hand förtjänar uppmärksamhet och pengar, att vissa typiskt manliga jobb har lite mer betalt en typiska kvinnlig jobb kanske inte är det största problemet vi har. Att vara vuxen frisk, och ha ett jobb att gå till är en trygghet många inte har.
Citera
2015-04-18, 13:35
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ja det är illa. Som sagt finns så många extremt utsatta grupper i samhället som i första hand förtjänar uppmärksamhet och pengar, att vissa typiskt manliga jobb har lite mer betalt en typiska kvinnlig jobb kanske inte är det största problemet vi har. Att vara vuxen frisk, och ha ett jobb att gå till är en trygghet många inte har.
Folk vill inte att man pratar om problem heller, bara vissa som är PK går att prata om
Nej har man jobb och pengar så man klarar sig så finns de värre problem än att en del tjänar lite mer
Citera
2015-04-18, 19:22
Medlem
För att ni likt antirasister hatar vita cismän och skyller era personliga misslyckanden på oss.

Exempel från veckan: https://archive.today/zRB16
Citera
2015-04-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att feminister hatar mig! Jag kan inte göra något för att jag är född man (vit sådan till absolut det värsta man visst kan vara). Jag har absolut inget att göra med förtryck som visst hållit på i tusentals år men jag ska visst stå tills svars för allt detta av folk (kvinnor) som inte drabbats ett dugg av detta förtryck. Detta enkla lilla faktum gör mig förbannad.

Plus på det är att det alltid är kvinnor det är synd. Ta självmord som exempel. 9 av 10 självmord begås av män men såklart när media ska snacka om det är det den där 1 av 10 kvinnan det är mest synd om...
Det enda feminister är bra på är att sprida sitt hat mot vita cismän. Det skapar en enorm bitterhet och aversion i samhället som inte för med sig någonting positivt.
Citera
2015-04-18, 19:54
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Feminister utesluter inte män från feminismen och har aldrig gjort så.
Verken som aktiva medlemmar eller faktiskt heller frågorna, eftersom det som feminister kämpat och kämpar om i regel även gällt män i samhället. Att ex. ge kvinnor rösträtt, medborgarställning, arvsrätt, yrkesrätt, rätt till egna pengar m.m. har förändrat situationen rätt radikalt även för män.
Sonen till en mor som kan försörja sig själv och få ärva ex. får även han fördelarna detta ger kvinnor. Samma med de äkta män som inte längre blir ensamförsörjare.

Andra vågens feminism som kämpade för yrkesliv, dagis, utbildning, lika praktiska rättigheter, kämpade också för mäns rätt. Även mäns barn går på dagis ex.

Tredje vågens feminism, den vi ser slutfasen av idag har kämpat kring sexuella rättigheter, queer,
och, min förenkling och tolkning nu, mer dolda orättvisor som syns i vårt genustänk. Även detta har gynnat män.
Är tack vare detta som fler män kan vara med sina barn, få större social kontakt med sin familj, få stå i köket och pyssla, ges lika ansvar för familj m.m. Kunna gifta sig med sin manlige partner ex.

Att ge lika rättigheter för båda könen, är klart gynnsamt för hela samhället och gynnar därför även män som grupp. Detta trots att män har fått lov gör avkall på en rad privilegier de tidigare haft…som ex. gratis hemmaservice, barnvakt och tillstånd att knalla runt och se på alla kvinnor som små idiotförklarade sexobjekt eller samhället och civilisationer i stort som "enkom skapat för män av män".

feminismen utesluter och förtrycker alla som inte blint följer deras religösa indoktrinering, även andra kvinnor. Därför kan feminismen aldrig vinna eller nå sitt mål. Hela utgångspunkten grundar sig i att något är fel, och om någon påpekar att det är bättre eller är bra nu, så blir denne genast förvisad som kättare. De enda röster som får höras är de som påpekar hur hemskt allt är. och därför blir man aldrig klar

https://www.youtube.com/watch?v=NESoCPttrDI
https://www.youtube.com/watch?v=IezRRovPJQM
https://www.youtube.com/watch?v=ymkIiGRvtBg
Senast redigerad av salty-sailor 2015-04-18 kl. 19:58.
Citera
2015-04-18, 20:50
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
För att ni likt antirasister hatar vita cismän och skyller era personliga misslyckanden på oss.

Exempel från veckan: https://archive.today/zRB16

Fy, fan! Vad den länken gör mig förbannad!

Min vilja att motarbeta idioter stärks!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in