Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-27, 18:35
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Varför tror du just kvinnor generellt sätt har den inställningen till sig själva? Tror du det är något medfött? Mer eller mindre halva världens befolkningen besitter denna kassa inställning gentemot sig själva och det skulle jag säga är ett problem och det är just därför feminism är bra! För att man ska leva för sig själv och inte för att behaga någon annan. (På det osjälviska sättet)

Jag vet inte. Antagligen har det något med kvinnors psyken att göra. Det jag iaf vet är att det inte har någonting med män att göra. Inget krav från män att kvinnor ska vara osäkra. Tvärtom skulle jag vilja säga. Att kvinnor trycker ner varandra i tävlan om den bästa mannen..

Ja men tänk om männen hade levt för sig själva förr i tiden och skitit i kvinnan då? Allt män gör handlar fan i grund och botten om att behaga kvinnan. Skaffa rikedomar och trygghet till kvinnan,. Status för att locka kvinnan..
Men jag är positivt inställd till det du skriver. Men vi kan ju inte undgå att vi är djur, lite mer avancerade apor helt enkelt..

Ja genetiskt, och således medfött tror jag det är. Det man är idag är en konsekvens av vad man var tidigare. Gäller främst evolutionen.
Eller vart menar du att det kommer ifrån?
Citera
2014-04-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
1. Beskriv hur man kan våldta någon på fyllan av misstag? MISSTAG? Va? VA?
2. De flesta män i Sverige är inte våldtäktsmän, nej. Det har ingen normalt funtad människa påstått heller. Dock betyder inte heller att alla män som inte har blivit dömda inte har våldtagit - just precis för att det inte går att döma någon när "ord står mot ord", det betyder dock inte att våldtäkten ej har ägt rum, så mycket svårt att säga hur många våldtäktsmän som finns egentligen.
3. Så du menar att kvinnans kropp inte är allmänt sexualiserad i en mycket högre grad än männnes? i vilken grotta har du levt i? DU kanske inte tycker att den är sexualiserad - det betyder inte att vi inte har strukturer och normer som hävdar något annat. Dock fint av dig att inte resonera på det sättet.

1. Med dagens lagstiftning kan det bli så, än värre med den feminismen vill införa. Men med droger och och alkohol försvinner vissa spärrar, och eftersom vissa kvinnor har svårt att visa vad dom vill så har dom ju ofta normalt sex med våldtäktsmannen, ändå våldtäkt ju.

2. Så kan det vara men det är ju en livsfarlig väg att gå på, frikänd är oskylding. Pöbelmentalitet utan att kunna bevisa något är inte bra, känns rätt primitivt. Men visst kommer folk undan från alla olika sorters brott ändå, så ser vårat system ut tyvärr.

Det är möjligt att den är, men vad är det dåliga i detta? Hur skapar det ett problem för kvinnor att dom är "sexualiserade" jag förstår inte det. Har svårt att se korrelationen mellan brott och att anses attraktiv.
Citera
2014-04-27, 18:48
Medlem
Citat:
Men kan du svara på min fråga. Varför tror du att det alltid är kvinnor som drabbas för våldtäkt, sexuella trakasserier och liknande?

Jag sätter min högra hand på att killar kollar på porr i större utsträckning än tjejer.

Hiphop bland annat, ja. Och det du just tog upp är ett exempel på sexualisering. Billiga, snygga tjejer i bikini som bara är dugliga för sex. Kvinnokroppen är sexuellt laddad och det är därför det går hem.

Om nu dessa kvinnor gillar att dom är sexiga? Dom gillar att visa upp sig? Och varför tar du inte kontakt med dom och ställer dom till rätta?

Du skulle nog troligen få ett "Haha, stop hatin Biatch" till svar dock

Edit: "Jag sätter min högra hand på att killar kollar på porr i större utsträckning än tjejer." Denna formulering var ju lite småkomisk faktiskt
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-04-27 kl. 18:52.
Citera
2014-04-27, 18:55
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Men åk dit själv och gör en förändring om det är så viktigt. Inget land är jämställt. Att det inte innehåller det normala för en kvinna att få stryk var dag och och leva för att bistå mannen med mat i Sverige betyder inte att allt är okej. Öppna ögonen lite.

Var tacksam för det du har istället för att gnälla som ett litet barn. Du lever i det mest jämställda landet i världen. Vad är det du vill uppnå som feminist? Hur ser ditt perfekta samhälle ut?
Citera
2014-04-27, 18:56
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Om nu dessa kvinnor gillar att dom är sexiga? Dom gillar att visa upp sig? Och varför tar du inte kontakt med dom och ställer dom till rätta?

Du skulle nog troligen få ett "Haha, stop hatin Biatch" till svar dock
Haha, kvinnor som gillar att visa upp sig och vara sexiga och allt det där får göra vad dem vill. Det angår ju inte mig. Det är hela principen man ställer sig mot. Att man ser på tjejer som objekt som bara är bra för sex och att det går hem. Hur tjejer gör sig bäst som ägodelar som svankar mot bilar och ger mannen respekt.
Citera
2014-04-27, 19:00
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Var tacksam för det du har istället för att gnälla som ett litet barn. Du lever i det mest jämställda landet i världen. Vad är det du vill uppnå som feminist? Hur ser ditt perfekta samhälle ut?
Varför ska jag vara tacksam? Varför ska kvinnor finna sig i sin situation för att det ser värre ut på andra ställen i världen? Varför åker inte du dit och gör det bra igen om det är en fråga som engagerar dig så starkt? Man gnäller inte för att man ifrågasätter samhället och undrar varför folk inte vill göra en förändring. Det är såna som du som gnäller, som är rädda för en förändring, som är rädda för att behöva ge upp alla manliga förmåner vars existens ni inte ens vill bekräfta.
Senast redigerad av grumgrum 2014-04-27 kl. 19:02.
Citera
2014-04-27, 19:01
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Kan du beskriva männens situation lite närmre?

Tja, varför inte den sexuella biten som du tidigare var inne på?

Du klagade på att kvinnor sexualiseras i gammal, sederlig feministanda utan att för den sakens skull lägga märke till hur män har det (enligt dig ett "privilegium").

Så enkelt är det inte. Som man är det ett krav; allt som är relaterat till personlighet på ett eller annat sätt blir du synad för, både av kvinnor och samhället som helhet. Långt ifrån alla män kommer i den excentriska förpackning som du målade upp.

*Möjligheten att vara svag. Finns den? Nej. Det finns ingen som vill höra detta utan du är "en mes som bör rycka upp dig". Kvinnor är noga och regelbundna med att poängtera att de inte vill ha sådana män och att mannen ska ha si eller så mycket "pondus" (eller liknande), gissa om det reflekteras sexuellt? Till skillnad från kvinnor finns inte den tillflyktsorten (sexualitet) att ta utan endast dubbel värdelöshet.

*Det hör ihop med det föregående. Det framställs inte allt för sällan att det är någon form av "förtryck" att kvinnor som har många sexpartners ses ned på och att män som har denna syn är bovar. Detsamma gäller inte kvinnor, utan när män ratas för att de tidigare har misslyckats med att attrahera kvinnor och därigenom signalerar misslyckande så är det helt OK. Det är även helt OK att sukta efter en man som lyckas bädda många andra kvinnor och därigenom gjort sig själv populär.

*Utöver punkt ett så förväntas mannen allt som oftast ta initiativ och ha någon form av humor/charm/raggningsförmåga/intresse/vad fan det nu kan vara som ska göra kvinnan intresserad - d v s ha och presentera. En kvinna... varken eller. Hon behöver vara tillräckligt snygg. Man kan som vanligt vända detta till att det är kvinnans nackdel som framstår som något slags "objekt" men inte ser man några klagomål när det är dags att skörda frukterna.

Den sista biten är en väl passande sammanfattning på feminismen som helhet och vad som är värdelöst med den; man kommer för att "skörda", vilket kan framställas symboliskt som allt det som berör kvinnor.
Senast redigerad av snelhesten 2014-04-27 kl. 19:04.
Citera
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
STOPP och belägg! Alldeles för mycket särskrivningar för att ens kunna ta något från första början minsta lilla seriöst. "Imot" och "uppleve". Mina ögon blöder.
d e kul nä folk begränsa sina diskutioner men det du skrev var offtopic jämförelse me innehållet ja skrev
Citera
Medlem
Citat:
Haha, kvinnor som gillar att visa upp sig och vara sexiga och allt det där får göra vad dem vill. Det angår ju inte mig. Det är hela principen man ställer sig mot. Att man ser på tjejer som objekt som bara är bra för sex och att det går hem. Hur tjejer gör sig bäst som ägodelar som svankar mot bilar och ger mannen respekt.

Vilka män är det som ser tjejer på det här viset? Bor du i Saudiarabien?
Citera
2014-04-27, 19:04
Medlem
Citat:
Varför ska jag vara tacksam? Varför ska kvinnor finna sig i sin situation för att det ser värre ut på andra ställen i världen? Varför åker inte du dit och gör det bra igen om det är en fråga som engagerar dig så starkt? Man gnäller inte för att man ifrågasätter samhället och undrar varför folk inte vill göra en förändring. Det är såna som du som gnäller, som är rädda för en förändring, som är rädda för att behöva ge upp alla manliga förmåner vars existens ni inte ens vill bekräfta.

Klockren jävla kommentar! Sluta aldrig skriva
Citera
2014-04-27, 19:04
Medlem
Citat:

Ja och du ser inte mannen i det hela? Att mannen är en maktsymbol för kvinnorna. Båda i detta scenariot blir väl lika utnyttjade av samhällsnormer? Män är väl för fan mer än nån jävla jeppe som står vid en bil och bling blingar.
Det är både kvinnor och män bakom idén. Mest kvinnor som går igång på konceptet också. En man tänker oftast, eehh What? Fan vilken kass musik också. Medans kvinnan dansar runt och twerkar lite
Citera
2014-04-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
d e kul nä folk begränsa sina diskutioner men det du skrev var offtopic jämförelse me innehållet ja skrev

Innehållet? Knappt läsbart, och jag är seriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in