2014-05-04, 22:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Jag hade hittat bilder med analys i ryska forumet, vet ej, men det påstås att folk var strypta och mördade inne i byggnaden. Vill inte gå in på detaljer, riktigt skrämmande.

Jag varnar, brända kroppar.

http://frallik.livejournal.com/781599.html
Det ser onekligen mycket mystiskt ut. Speciellt där huvuden är mycket mer förbrända än kropparna.
2014-05-04, 22:58
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Du hävdar följande:

Jag hittar ingen information om några miljarder till Ryssland i bistånd från USA på nätet. Vad har du fått uppgiften ifrån. Källa tack?

P..S. Det är mycket svårt att söka efter fakta som troligen inte finns!

På samma ställe där du officiellt hittar de där 5 miljarderna, så hittar du även dessa 20 miljarder.
D.v.s. officiella källan. Du får leta själv.
Eller du kanske inte hittat ursprungskällan själv? Utan gick på nån artikel som någon själv ha skrivit och lika gärna kunde hitta på allting? Då förstår jag att det blir svårt att hitta information.

Hint: USAID.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-05-04 kl. 23:07.
2014-05-04, 23:08
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det du skriver låter mer som en beskrivning av händelserna före och efter kuppen i Kiev, när de nazistiska flåbusarna i Pravyi Sektor gick loss på sina motståndare. Eller Odessa i fredags, för den delen.

I Slovjansk gick det däremot relativt lungt till, i vart fall tills dess regimen skickade in sina soldater för att "kuva" upproret.
Gick "lugnt" till? Hur kommer det sig att beväpnade huliganer ockuperar byggnader i stan då? Det är knappast lugnt. Och självklart måste staten reagera, att då börja beskjuta polis och soldater gör knappast situationen bättre.

Citat:
P.S. Du besvarade inte min fråga om hur du ser på mordbranden. Anser du att den på något vis kan ursäktas eller bortförklaras på grund av kravallerna tidigare under dagen?
Jag trodde att du skulle förstå innebörden i min retoriska fråga. Eller åtminstone innebörden när jag skrev att jag har mer förståelse för fotbollsfansen än för "borgmästaren" i Sloviansk. Men för att ge dig ett rakt svar: Ja, jag tycker att den på något vis kan ursäktas eller bortförklaras på grund av kravallerna tidigare under dagen.
Är jag "nazist" nu?
2014-05-04, 23:09
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den enda som leker Adolf är Putin och det lär sluta lika illa för Putin som för Adolf.

-----------------------------------------------------------------------------------

OK, du menar alltså att det i själva verket är Putin som är den största skurk vi har på jorden.

Jag undrar om dom dödade i Afghanistan, Irak, Iran, nästan samtliga länder i Asien och Sydamerika skulle hålla med dig om det?

Ja Putin avlyssnar ju hela världen och flyger drönare, som spränger civilister i parti och minut, med förkärlek för barn, bröllop, begravningar och andra dylika anhopningar...... Och tortyr glömde jag nästan, som är legio där också....

Startar krig i preventivt syfte med EU skökan som trogen vapendragare....Eller hur.....Ja så är det ju......
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-04 kl. 23:11.
2014-05-04, 23:13
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Det du skriver låter mer som en beskrivning av händelserna före och efter kuppen i Kiev, när de nazistiska flåbusarna i Pravyi Sektor gick loss på sina motståndare. Eller Odessa i fredags, för den delen.

I Slovjansk gick det däremot relativt lungt till, i vart fall tills dess regimen skickade in sina soldater för att "kuva" upproret.

Jag rekommenderar att du läser artikeln om Slovjansk i New York Times som jag refererade tidigare idag:

http://www.flashback.org/p48639587#p48639587

Ett litet motgift mot den russofoba propaganda som vi matas med i svenska media.

P.S. Du besvarade inte min fråga om hur du ser på mordbranden. Anser du att den på något vis kan ursäktas eller bortförklaras på grund av kravallerna tidigare under dagen?
Till skillnad från Motgift.nu som förespråkar militärintervention i Östukraina:

https://www.motgift.nu/2014/04/ska-kottkvarnarna-borja-mala-igen/
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Söderman
När jag funderar över konflikten i Ukraina får jag en påtaglig obehagskänsla som jag inte blir av med. Min inre syn spelar upp bilder där historiens stora köttkvarnar, vilka törstar efter mänskligt blod, börjar starta upp igen. Det gnisslar och pyser om dem, de hostar till och en efter en rister till medan knivarna sakta börjar rotera. Maskinen vill ha blod, den dolda handen vill ha makt; de kompletterar varandra.

Flatheten från Ukrainas svekfulla post-revolutionära regim mot de öppna aggressioner som pågår i landets östra delar, där rysk militär opererar och banar väg för pro-ryska separatister, inbjuder till att inte bara ta fingret utan också hela handen. Hade Ukrainas ledare slutat hora för EU/USA-Israel och istället tagit ansvar, mobiliserat sin armé, satt ner foten och synat Putin, kunde saker ha varit annorlunda. Vad hade Putin gjort om man hållit ett ”totala kriget” tal och konstaterat att landet skall försvaras varefter man antingen har ett Ukraina kvar, eller att det upphört att existera – men att man kommer att slåss in i det sista för att visa nästkommande generationer och världen att den nationella friheten är värd alla offer? Kanske hade kriget kommit, kanske inte. Och hade kriget kommit, så hade det inte gått att undvika i alla fall.
2014-05-04, 23:15
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Nu har jag ingen lust att klicka på din länk då jag vill kunna sova inatt, men finns det en del barn och kvinnor bland de brända kropparna? Anledningen till att jag undrar det, är att det verkar som att en del pro-ZOG-anhängare vill hävda att de pro-ryska separatisterna i Odessa egentligen är provokatörer som kommer ifrån bl.a. Transnistrien.

Citat:

Hmm man baxnar av vad Putins buttiboys i tråden kommer med för teorier. Nu har ni gått över gränsen och framstår bara som schizofrena efter all Putinpropaganda... hur ska ni ha det? Är det jude-NATO, jude-EU och JEWUSA som ligger bakom folkmordet på ryssarna i Odessa samt östra Ukraina eller är det nazister, fascister och ultranationalister??? Eller är det så att judarna ingått en allians med Nazisterna och fascisterna för Operation Folkmord på "oskyldiga" ryssar? Ni förringar mänsklig intelligens när ni basunerar ut Putinpropaganda i tråden.
2014-05-04, 23:15
Medlem
OldWolfs avatar
Carl Bildt ljuger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Carl Bildt ‏@carlbildt 14 tim
@iptamai Formed in accordance with constitution with the support of clear parliamentary majority after resignation of previous government.
2014-05-04, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Du försöker gå runt ett allvarligt brott mot internationell rätt istället för att erkänna att USA och EU kränkte Serbiens integritet genom att ställa sig bakom en provins istället för bakom en internationellt erkänd stat med redan erkänt territorium.

Detta dubbeltänk tyder på att du är korrupt i ditt sätt att resonera och därmed en oseriös, oduglig samhällsmedborgare som inte är kapabel till att lösa faktiska problem som sker på internationell nivå.

Tack!!
Eller som jag bruka säga:" Du har moral, jag har dubbelmoral, jag van", men , men ...
Nu är det så att dubbelmoralisterna EU/USA är på väg att förlora.
Ryssen tog en kopia, och buuums.... "Krim tar vi, Krim är Ryssland."
T.o.m Kiev klagar inte, men det gör USA/EU och Carl Bildt...
2014-05-04, 23:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Gick "lugnt" till? Hur kommer det sig att beväpnade huliganer ockuperar byggnader i stan då? Det är knappast lugnt. Och självklart måste staten reagera, att då börja beskjuta polis och soldater gör knappast situationen bättre.

Det är som sagt en korrekt beskrivning av händelserna i Kiev, men inte i Slovjansk. Läs artikeln i New York Times! De soldater som besatt vissa byggnader där är till skillnad från Pravyi Sektor inte några huliganer utan vanliga medborgare, ofta med ett militärt förflutet.

Citat:
Men för att ge dig ett rakt svar: Ja, jag tycker att den på något vis kan ursäktas eller bortförklaras på grund av kravallerna tidigare under dagen. Är jag "nazist" nu?

Du kanske kan utveckla dina tankar. Ursäkta, bortförklara, eller både och? Och på vilka grunder i så fall? De stackars människor som brändes inne var ju inte ansvariga för vad andra eventuellt gjort under kravallerna.
2014-05-04, 23:19
Medlem
Citat:
Vad exakt är "staten" i denna kontext? Den konstitutionella ordningen upphörde när Majdan störtade Janukovytj. Rent tekniskt är det Majdan som är separatister och inte Slovjansk eftersom de bröt mot konstitutionen och började bygga en egen stat utan att tala med sydöstra Ukraina. De störtade för tusan deras president!
2014-05-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
OK, du menar alltså att det i själva verket är Putin som är den största skurk vi har på jorden.
Jag undrar om dom dödade i Afghanistan, Irak, Iran, nästan samtliga länder i Asien och Sydamerika skulle hålla med dig om det?
Ja Putin avlyssnar ju hela världen och flyger drönare, som spränger civilister i parti och minut, med förkärlek för barn, bröllop, begravningar och andra dylika anhopningar...... Och tortyr glömde jag nästan, som är legio där också....
Startar krig i preventivt syfte med EU skökan som trogen vapendragare....Eller hur.....Ja så är det ju......
Apropå drönare, en kompis tipsade om en film som tydligen visas under begränsad tid:
America's Drone Wars
http://unmanned.warcosts.com/
2014-05-04, 23:21
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Vad går du på? LSD?

Ärligt alltså, du föredrar Putin-demokrati framför EU-demokrati ?

Har svårt att se den stora skillnaden, diktatur som diktatur...
Lika illa, mer dödade på EU/ USA sidan dom sista 10 åren, som skiljer dom åt.

Fattar inte att du kan kalla någon av dom för demokratier, för detta krävs en mycket stark medicinering och ögonbindel, samt en omfattande lobotomi.

---------------------------------------------------------------------------------

För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in