2014-04-12, 20:52
Medlem
junazs avatar
Målvakt, mittfält eller anfall är absolut inte PSGs svaga sida. Sen förstår jag inte varför man så gärna vill ha Zidane? Han har ingen erfarenhet som huvudtränare, och inte mycket mer än Real som assisterande. Del Bosque, Simeone eller Wenger är isåfall klart starkare alternativ.
Citera
2014-04-13, 18:03
Bannlyst
haha såg precis i tablån att PSG ska möta Lyon ikväll OCH på Lördag kl 2100.

fyfan va segt och kasst upplägg!

http://www.tvmatchen.nu/
Citera
2014-04-13, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vad är det för trams med att visa PSG-matcher på tv4sport+?

Och blev det inget med tv12 eller?

Jo tv12 skulle visa "alla" matcher med Zlatan som fokus. De ljög med andra ord i sin reklam då jag sett folk ställa frågan på tv4s facebook. "Vi har ej rättigheter till CL".

Gör om gör rätt!
Citera
2014-04-13, 18:16
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
Jo tv12 skulle visa "alla" matcher med Zlatan som fokus. De ljög med andra ord i sin reklam då jag sett folk ställa frågan på tv4s facebook. "Vi har ej rättigheter till CL".

Gör om gör rätt!
CL har väl bara Viasat rättigheter till, så det är ju inget konstigt.

TV12 ska visa PSGs ligamatcher, och övriga lags tv-sända matcher från Ligue 1 ska gå i TV4 Sport (gamla TV4 Sport Xtra, alltså). Champions League har de väl däremot aldrig sagt att de ska visa? Matchen ikväll går ju på Tolvan, precis som planerat...
Citera
2014-04-19, 16:34
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lite dött i tråden...

Ryktas om drastiska reformer i PSG efter "fiaskot" i CL:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18711130.ab

Låter rätt konstigt. Målvakt och anfall är ju knappast problemet i PSG. Jag tycker de har ett rätt komplett lag, det är mer marginaler som har varit till deras nackdel. Inte helt övertygad om Blancs storhet iofs.
Skriver under på det du säger. På tal om tränare så har det nämnts en del nu om Marcelo Bielsa till Olympique de Marseille. Francefootball.fr skrev igår att det är nära. Vi får se, det skulle onekligen bli mycket intressant att följa. Hansson skrev ett läsvärt inlägg som utgår från att affären går i hamn.

I tisdags och onsdags spelades semifinalerna i Coupe de France där Rennes slog ut Angers med 3-2 och Guingamp - AS Monaco slutade 3-1. Därmed får vi ett Bretagne derby i final den 3:e maj. Repris på finalen 2009, då vann Guingamp. Revansch för Rennes i år kanske. Rennes var i cupfinal förra året, då gällde det dock Coupe de la Ligue men den förlorade man också mot Saint-Étienne.

Coupe de la Ligue var det ja, final är det ikväll.
Citera
2014-04-20, 20:59
Medlem
schlafhunds avatar
Fin match nu 21.00 på TV12 om europaplatserna. Olympique de Marseille - Lille.
Citera
2014-04-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Fin match nu 21.00 på TV12 om europaplatserna. Olympique de Marseille - Lille.
Kollar vanligtvis inte på Ligue 1 och tacka fan för det. Sämsta matchen jag sett.
Citera
2014-04-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Kollar vanligtvis inte på Ligue 1 och tacka fan för det. Sämsta matchen jag sett.

Ja, fruktansvärt tråkig liga. Nu är PSG så överlägsna att det inte finns någon spänning alls så tittar inte ens längre på dem.
Citera
2014-04-27, 17:20
Medlem
junazs avatar
Jaha, PSG slarvade bort möjligheten att säkra titeln idag tack vare en rad missade solklara målchanser och ett något oturligt baklängesmål av Thiago Silva.

Om Monaco inte vinner onsdag 7/5 hemma mot Guingamp går PSG ut på hemmaplan mot Rennes som redan klara ligamästare. Jag hoppas för matchens skull att Monaco tar tre poäng.
Citera
2014-04-28, 17:12
Medlem
FreddeZs avatar
Detta är iofs Ligue 2 menmen. AJ Auxerre har tydligen en fransk-svensk i laget - Nicolas Staerck.

Någon som vet kopplingen till Sverige? Svenska föräldrar eller spelat ungdomsfotboll här?
Citera
2014-05-02, 20:20
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Efter ett tags rykten och rapporter är det nu klart att en av världens mest intressanta tränare Marcelo Bielsa är klar för att ta över Marseille. Detta ökar i alla fall mitt intresse för franska ligan med ett par snäpp.

Antar att vi ser ett mindre exodus av kvalitetsspelare från Marseille efter deras misslyckade säsong nu, men det tillåter bara Bielsa att forma laget ännu mer i sin avbild. Stor trupp lär de ju i alla fall behöva.
Citera
2014-05-04, 02:25
Medlem
Haha fyfan vad kung. Ta traktorn till stan för en cupfinal.
http://metro.co.uk/2014/05/03/hundre...final-4717109/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in