2014-05-03, 17:01
Medlem
Regelfråga:
Finns det någon "undre gräns" (poängmässigt) för en re-rack?

Antag således att ett frame kommit en bra bit på väg poäng-mässigt, men att det ändå hamnar i "duttande" mot en mindre klunga av röda.
Kan det då bli re-rack?
Dom re-rack jag sett har varit efter ett fåtal eller inga gjorda poäng.

/T
Citera
2014-05-03, 17:23
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Regelfråga:

Antag således att ett frame kommit en bra bit på väg poäng-mässigt, men att det ändå hamnar i "duttande" mot en mindre klunga av röda.
Kan det då bli re-rack?

/T
Tror inte det finns någon gräns, båda spelarna måste vara med på det. Har en spelare mycke poäng är han nog inte så pigg att börja om.I
Citera
2014-05-03, 18:05
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Regelfråga:

Kan det då bli re-rack?

/T

Det styrs inte av poängen utan hur låst spelet är. Oftast är alla tre ense om re-rack. Om någon spelare leder ligger det ju i hans intresse att göra något åt saken. Då brukar det ordna dödlägen.
Citera
2014-05-03, 18:21
Moderator
Morfar-52s avatar
Ser fram mot kvällen! Min måttligt sportintresserade fru tittade en stund i em. Hennes kommentar: har dom boll-kallar där?
Citera
2014-05-03, 18:41
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ser fram mot kvällen! Min måttligt sportintresserade fru tittade en stund i em. Hennes kommentar: har dom boll-kallar där?
Är man inte intresserad kan nog snooker vara fruktansvärt tråkigt.
Har fått liknande reflektioner i min närhet, hahaa domaren har vita hanskar.
Varför lägger dom upp bollarna igen osv.
Citera
2014-05-03, 20:08
Medlem
anre24s avatar
Dåligt av Eurosport och börja senare med sändningen..
Citera
2014-05-03, 22:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Dåligt av Eurosport och börja senare med sändningen..

I går tyckte Comhem att jag inte skulle ha någon TV. Tur att Eurosport Player finns! Där kunde man se matchen från början i kväll också (fast utan Kim).
Citera
2014-05-03, 23:38
Medlem
Skatteskolks avatar
Selby i final bådar för en långsam historia. Nästan så det är krismöte inatt om att tidigarelägga finalen några timmar.

Tror att Robertson brände sitt krut innan matchen mot Trump. Selby la i en högre växel i slutet och kan inte säga att det är orättvist. Sist O'Sullivan mötte Selby vann O'Sullivan och sa i intervjun att även hur många frames han än ledde med kände han sig ändå stressad.

Hoppas Ronnie är på spelhumör imorgon. Blir garnaterat en hård match. Ser även framemot att matchpratstråden försvinner...
Citera
2014-05-03, 23:42
Medlem
Glappkontakts avatar
Selby i final. Lite otippat på något sätt ändå Tror det kan bli en tuff utmaning för O'Sullivan.

Hoppas på dåligt väder och att alla comhem, boxer prylar mm fungerar som det ska när finalen avgörs Vem tror att det blir kvällsspel på söndag?
och så 10000-kronorsfrågan. Vem vinner?
Citera
2014-05-03, 23:47
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Selby i final bådar för en långsam historia. Nästan så det är krismöte inatt om att tidigarelägga finalen några timmar.

Tror att Robertson brände sitt krut innan matchen mot Trump. Selby la i en högre växel i slutet och kan inte säga att det är orättvist. Sist O'Sullivan mötte Selby vann O'Sullivan och sa i intervjun att även hur många frames han än ledde med kände han sig ändå stressad.

Hoppas Ronnie är på spelhumör imorgon. Blir garnaterat en hård match. Ser även framemot att matchpratstråden försvinner...
Tur man inte behöver gå upp tidigt på tisdag.
Tror endå Ronnie kommer sätta fart på finalen, och kanske rycka några snabba frame.
Citera
2014-05-03, 23:53
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Selby i final. Lite otippat på något sätt ändå Tror det kan bli en tuff utmaning för O'Sullivan.

Hoppas på dåligt väder och att alla comhem, boxer prylar mm fungerar som det ska när finalen avgörs Vem tror att det blir kvällsspel på söndag?
och så 10000-kronorsfrågan. Vem vinner?
Har haft mitt strul med Boxer denna vecka, är det svart imorgon kastar jag boxen i tv och tv genom fönstret.

Ronnie vinner med marginal, tyvärr Selby du får vänta på din titel.
Citera
2014-05-04, 00:01
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Har haft mitt strul med Boxer denna vecka, är det svart imorgon kastar jag boxen i tv och tv genom fönstret.

Ronnie vinner med marginal, tyvärr Selby du får vänta på din titel.
Det enda irritaionsmomentet för mig har varit upplägget hos Eurosport.

Jag hoppas att O'Sullivan går ut hårt, ökar succesivt och sen kör på upploppet. Tror det räcker med att få se 3 av 4 planerade omgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in