2016-01-13, 11:45
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag försökte höja Ricky Waldens aktier inför mötet med Selby. Tyvärr visade Walden inte prov på några av dom egenskaper som trots allt gett honom en del framgångar dom senare åren.

Störst stabilitet har Ronnie och Williams visat. Ronnie glänste aldrig men visade några gånger varför han nått såna framgångar. Lite synd att det måste finnas en förlorare i den matchen.
Det var helt klart ingen brist på spänning och matchen var oviss hela vägen.
Har någon sett någon av dessa två skämta och skratta så mycket under en hel turnering?

Tyvärr så missar jag en match som har potential att bli en riktig rysare idag. Higgins vs Wenbo. Higgins har visat flera gånger att han verkligen vill vara med och kämpa om titlar som förr. Wenbo har lite saknat rutinen men har definitivt haft vilja.
Nästa match Robertson vs Fu kan bli intressant. Även om det är möjligt att Fu aldrig varit bättre, så är det nog helt upp till Robertson om det blir hyfsat jämnt eller slakt. Inte som stackars Walden men ...
Citera
2016-01-13, 13:28
Medlem
pettachis avatar
Ronnies defensivspel och även långa spelet var stundtals riktigt dåligt. Samtidigt glänste han perioder när han var inne och vit boll dansade helt efter hans pipa.
Ronnie måste höja sig till nästa match, Mark Williams gjorde flera misstag och kunde inte stänga frame han borde ha gjort.

Intresserad att se Fu idag, jag har han som favorit att vinna Masters. Spelade aldrig på han, får se om detta var misstag.
Samtidigt har jag inte spelat sedan jag fick 15 gånger pengarna på Selby som vinnare av Masters 2008.
Citera
2016-01-13, 14:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Ronnies defensivspel och även långa spelet var stundtals riktigt dåligt. Samtidigt glänste han perioder när han var inne och vit boll dansade helt efter hans pipa.
Ronnie måste höja sig till nästa match, Mark Williams gjorde flera misstag och kunde inte stänga frame han borde ha gjort.

Intresserad att se Fu idag, jag har han som favorit att vinna Masters. Spelade aldrig på han, får se om detta var misstag.
Samtidigt har jag inte spelat sedan jag fick 15 gånger pengarna på Selby som vinnare av Masters 2008.

Min tidigare influensadrabbade fru piggnade till eftersom Fu med sängkammarögonen skall spela idag...

Jag gillar också Fu men samtidigt har det varit svårt att komma med några vettiga tips. Walden spelar som en nybörjare, Smurfen förlorar ett frame genom någon sorts hjärnblödning. Ding gör en blek insats. Till och med Mark Williams fick hjärnblödning i sista framet genom att satsa på en märklig skjuss som gick totalt fel och som innebar att Ronnie vann.
Citera
2016-01-13, 14:15
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
I och med att han var den första som missade är det bara att kolla när regeln infördes och hur han varit rankad. Skulle gärna också veta det.

Lyssnat på intervjuer och låter som Doherty. Steve Davis skulle skämtat mer och munhuggits tillbaka. Aldrig sett Doherty som utåtriktad utan något tillbakadragen.

Finns garanterat all statistik tillgänglig.

Googlat lite.

Neil Robertson missar tre: https://www.youtube.com/watch?v=0pZQupZFe28

James Wattana gjorde det 2004. Såg det live på Eurosport och tror det var första gången det skedde.

Dechawat Poomjaeng gjorde det i VM senast?

Försöker alltså googla på att dessa spelare missat för att hitta de övriga.

Får fortsätta gräva senare om ingen annan gör det. Borde stå här: http://cuetracker.net/Players/Ken-Doherty/Tournament-Record/Masters

Fortsatte lite till men nu räcker det. 2004 mötte han Steve Davis i Masters. Tänker att det är någon av de gamla rävarna han mött som är i Virgos generation.

Senaste gången Doherty spelade i Masters var 2008, så hans trestötsmiss ska alltså ha hänt 2008 eller tidigare. Jag har inte hittat när regeln infördes men det känns som att det var cirka tio år sedan. Om du vill fortsätta gräva i det här, feel free!
Citera
2016-01-13, 19:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Senaste gången Doherty spelade i Masters var 2008, så hans trestötsmiss ska alltså ha hänt 2008 eller tidigare. Jag har inte hittat när regeln infördes men det känns som att det var cirka tio år sedan. Om du vill fortsätta gräva i det här, feel free!

Tre-stöts-regeln är gammal. Jag undrar om ni inte blandar ihop reglerna lite. 2009 i UK Championship blev det mycket diskussioner angående miss-regeln därför att Ronnie O'Sullivan råkade röra svart boll när han var snookrad. John Higgins, som var Ronnies motståndare, ville att domaren skulle döma foul-and-miss (vilket skulle gynna John själv) vilket domaren Jan Verhaas vägrade eftersom man bara kan döma ut miss om spelaren verkligen spelat...vilket Ronnie inte hade gjort.

Regeln ändrades aldrig enligt vad jag kommer ihåg även om man insåg att det fanns en liten möjlighet för att skaffa sig en moraliskt tveksam fördel på något sätt. Stämningen mellan John Higgins och Ronnie blev knappast bättre efter detta...

1995 så ändrades dom officiella snookerreglerna så att domarens beslut är alltid slutgiltigt eftersom han ska döma ”ensam”. 1995 infördes för övrigt några andra regler också.
Senast redigerad av Moltas666 2016-01-13 kl. 19:41.
Citera
2016-01-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Nu ser jag i och för sig inte matchen men Allen vann det sjätte framet (inte hela matchen) pga tremissregeln, dvs Murphy hade flera andra (eller minst en) klar röd att träffa från t.ex. en snookrad position men valde att försöka träffa samma röd och missade tre gånger i rad vilket innebär frameförlust per automatik. Vet inte om du blev klokare av förklaringen...

Här är klippet med missen: https://www.youtube.com/watch?v=3PN5Iy2qOlw

Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Muphy låg inte snookrad på något sätt. Han kunde träffa ett flertal bollar utan problem.
Kan man träffa en boll och missar tre gånger så är det frameförlust per automatik.
Varning efter andra missen.

Tack så mycket för snabba och bra svar
Citera
2016-01-13, 23:33
Medlem
Moltas666s avatar
Den enda matchen som varit riktigt fin och välspelad är Ronnie O'Sullivan vs Mark Williams. Ändå glänste ingen av spelarna men det syntes att det var kvalité rakt igenom.

För övrigt har det varit lite hipp som happ med vinstmatcher och konstiga förluster som inte har sagt oss något alls om varken form eller inställning.

Njae...Masters är så här långt lite av en besvikelse.
Citera
2016-01-14, 07:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Den enda matchen som varit riktigt fin och välspelad är Ronnie O'Sullivan vs Mark Williams. Ändå glänste ingen av spelarna men det syntes att det var kvalité rakt igenom.

För övrigt har det varit lite hipp som happ med vinstmatcher och konstiga förluster som inte har sagt oss något alls om varken form eller inställning.

Vi får se hur det går i eftermiddag. En sak är säker. Ronnie måste upp ett par nivåer samt spela jämnare och minska felen. Hoppas han kommer ut mer taggad. Att förlora stort mot Selby lär svida oändligt mer än en förlust mot t.ex. Williams.
Citera
2016-01-14, 10:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vi får se hur det går i eftermiddag. En sak är säker. Ronnie måste upp ett par nivåer samt spela jämnare och minska felen. Hoppas han kommer ut mer taggad. Att förlora stort mot Selby lär svida oändligt mer än en förlust mot t.ex. Williams.

Precis. Ronnie och Mark Williams ligger närmare varandra på flera sätt än Ronnie och Selby. På något sätt finns det en sorts "gentlemens agreement" mellan Ronnie och Mark Williams medan Selby däremot endast är en motståndare som respekteras enbart p g a sina resultat men som för övrigt inte är speciellt populär.
Citera
2016-01-14, 18:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Masters håller låg profil. Skall vi se det som ett tecken att Ronnie har vunnit dom två matcher som nog varit mest välspelade hittills?
Citera
2016-01-14, 19:07
Medlem
Blindenbachers avatar
Citat:

Du måste ha en konstig definition av välspelad. Eller missade du Murphy-Allen (3 centuries, ett 91 break och 3 andra breaks över 60), Trump-Allen (7st 60+ breaks), Higgins-Wenbo (3 centuries och 3 andra breaks över 75)?
Citera
2016-01-14, 22:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindenbacher
Du måste ha en konstig definition av välspelad. Eller missade du Murphy-Allen (3 centuries, ett 91 break och 3 andra breaks över 60), Trump-Allen (7st 60+ breaks), Higgins-Wenbo (3 centuries och 3 andra breaks över 75)?

Fast nu är ju inte antalet breaks över en viss nivå något absolut mått på uttrycket välspelad.

Att Ronnie vinner med 6-0 mot en gröngöling och med 100-breaks i varje frame är ingen absolut definition av välspelad. Det kan vara ett sömnpiller utan dess like.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in