Citat:
Ursprungligen postat av
robinkung
Det är tveksamt... Min kompis jag tog med första gången kände av subutex direkt. Sedan så känns det inte riktigt som att drogen är så stark att den helt förstör verklighetsuppfattningen och får en att intala sig själv att man är nykter. Och jo, jag vet hur det ska kännas. Har tagit tramadol och kodein. Dessa är visserligen väldigt svaga men jag vet hur "grundkänslan" känns. Denna känsla har jag uppnått med Subutex, men det har enbart varit de senaste gångerna i 45 minuter. De känns alltså som att ruset pågår 45 minuter
Du är verkar vara utav personligheten "bli så väck som möjligt". Och tar därför en massa, och förväntar dig en massa. Sanningen är snarare den att lagom är bäst i fallet med subutex, och du inte bör förvänta dig att det är heroin.
Ta 1-1,5mg, och lägg dig och lyssna på musik. Springer du omkring och aktiverar dig så känns det inte lika mycket.
Subruset går även i vågor, och känns mer eller mindre från ena timman till den andra.
Ta det lugnt, och sök snarare efter en "bättre än inget"-känsla så ska du se att du blir positivt överaskad.
Annars bör du nog börja skjuta tyngre droger.