2014-05-03, 12:47
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Hur levlar jag en karaktär snabbast? Sitter och gör "Wretched Mother" just nu, tänkte om det finns något som går ännu snabbare?
Citera
2014-05-03, 17:21
Medlem
Hej gott folk!

Har en fundering som jag inte riktigt hittar svar på..

Har läst inlägg om hur elemental dmg fungerar men förstår inte riktigt hur elemental dmg på vapnen fungerar. Jag kör med CA och fire skill dmg, men mina vapen har holy damage. Jag har tolkat det som att denna "elemental dmg" på vapnen inte spelar någon roll. Stämmer detta eller skulle jag gynnas av att ha fire damage på mina vapen?
Citera
2014-05-03, 17:23
Medlem
keranos avatar
12 rifts och 2 dagar utan att ens se en legendary på torment 3... Va i helvete är det för fel!?
Citera
2014-05-03, 17:56
Medlem
androchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
12 rifts och 2 dagar utan att ens se en legendary på torment 3... Va i helvete är det för fel!?
Det är mycket gnäll och även lite trollvarning, annars har du nog missat att kolla minimapen ordentligt.
Finns det ngn här som har en idé på vad en flight Wiz kan köra för en "tung" dmg spell för typ bossar? Light meteor gillade jag inte
Citera
2014-05-03, 17:59
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av androcha
Det är mycket gnäll och även lite trollvarning, annars har du nog missat att kolla minimapen ordentligt.
Finns det ngn här som har en idé på vad en flight Wiz kan köra för en "tung" dmg spell för typ bossar? Light meteor gillade jag inte

Absolut inte.. trollvarning? Är du retarded eller?
Citera
2014-05-03, 18:25
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Grymt! Stort tack!
Hoppas du förstod, inser att det inte är helt lätt att begripa
Citera
2014-05-03, 18:54
Medlem
androchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Absolut inte.. trollvarning? Är du retarded eller?
Nej jag svarar på en retarderad kommentar, dvs ngn liten fjunig tonåring som gråter av sig på FB för att han inte får ngn loot alternativt bara vill ha lite uppmärksamhet
Citera
2014-05-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Hej gott folk!

Har en fundering som jag inte riktigt hittar svar på..

Har läst inlägg om hur elemental dmg fungerar men förstår inte riktigt hur elemental dmg på vapnen fungerar. Jag kör med CA och fire skill dmg, men mina vapen har holy damage. Jag har tolkat det som att denna "elemental dmg" på vapnen inte spelar någon roll. Stämmer detta eller skulle jag gynnas av att ha fire damage på mina vapen?

Nej, det enda som spelar roll på vapen är ifall du har "% damage", det fungerar ej med elemental damage i nuläget.

Du kan ha 2k dps på vapnet med fire damage eller 2k dps på vapnet med holy/physical damage. Det spelar ingen roll för spellsen i fråga.
Citera
2014-05-03, 20:32
Bannlyst
Idag när jag skulle spela så ville spelet bara inte starta.. När jag startar det så kommer logon upp men inget efter det, den bara slutar att svara. Någon som har erfarenhet av detta som kan tänkas att hjälpa mig?
Citera
2014-05-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hoppas du förstod, inser att det inte är helt lätt att begripa

Jodå, lite klarare blev det allt! Tycker dock det verkar ologiskt om det kvittar vilken elemental damage man har på vapnet? Eller är jag ute och cyklar igen?
Citera
2014-05-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Jodå, lite klarare blev det allt! Tycker dock det verkar ologiskt om det kvittar vilken elemental damage man har på vapnet? Eller är jag ute och cyklar igen?
Det spelar ingen roll. Om du har en spell som det står "xx fire damage" så gör spellen Fire damage även om du har holy på vapnet
Citera
2014-05-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Det spelar ingen roll. Om du har en spell som det står "xx fire damage" så gör spellen Fire damage även om du har holy på vapnet

Förstår det nu

Struntar i vilken elemental skill det är på vapnet nu och går efter de andra attributen! Försöker däremot samla på mig utrustning med fire damage då jag använder såna skills med min DH! Börjar kanske greppa detta lite nu trots allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in