2014-05-02, 15:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad fan... Har du klagat på förseningen hos Bolaget? Om inte så borde du det.

Jag blir så jävla trött... Om de ska ha monopol får de ta mig fan sköta det!
Fast det är väl inte bolaget som sköter transporterna? Har för mig att det mesta går med Posten.
Citera
2014-05-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Fast det är väl inte bolaget som sköter transporterna? Har för mig att det mesta går med Posten.

Jag tror inte det är transporten i sig som är problemet, utan det som tar tid är att bolaget ska packa ordern, sedan skickas den till butiken och när den väl når butiken ska den packas upp, bara det kan ta flera dagar, därefter ska den rapporteras in i datorsystemet och ett automatiskt sms skickas ut.
Citera
2014-05-02, 15:24
Medlem
Petterrors avatar
Fick nöja mig med 2 st 3 Fonteinen Golden Doesjel. Just nu går dom mesta pengarna till möbler till min lägenhet. Det här var den jag var mest sugen på men ser gärna omdömen på vad ni andra köpt när no smakar dom.

Sitter just nu och dricker en 2 år lagrad Orval. Härligt syrlig och jästig. Kanon!
Citera
2014-05-02, 15:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Senaste beställningen från Bierkompass tog 4 dagar för mig, så snabba tror jag aldrig Systembolaget varit

Där hade de mycket gott!

Citat:

Det är väl som ingenperson skriver. Under all kritik i vilket fall som helst.
Citera
2014-05-02, 15:43
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Där hade de mycket gott!

Det är väl som ingenperson skriver. Under all kritik i vilket fall som helst.
Verkar vara väldigt olika. Jag brukar få hem mina beställningar på ca 3 dgr, så länge som en vecka har det aldrig tagit ens ur beställningssortimentet.
Citera
2014-05-02, 19:42
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Har du testat Jever? Det är en öl i samma stil och som finns på bolaget, dessutom så är den billigare än Wisby.

När det gäller Bordershop så såg jag ingen tysk pilsner där, men den tjeckiska Pilsner Urquell är ju en pilsner och dessutom en väldigt god sådan.

Jag köpte hem både Jever och Urquell, jag lät frugan hälla upp i två glas så jag fick göra ett blindtest för att inte påverkas av något annat än själva smaken.

"tyvärr" så tyckte jag att Jever var godast, tyvärr eftersom alternativet i Bordershop var Urquell.

Men skillanden var inte jättestor!

Jag tackar dig ödmjukast för tipset (köpte hem lite fler Jever idag som jag skall avnjuta alldeles strax)

Bara att hålla i båda flaskorna så fick jag känslan av att Jevern skulle vara lite bättre och det stämde ju också!
Citera
2014-05-03, 17:49
Medlem
intelones avatar
Dricker just nu en Lagunitas Sucks.

Rekommenderas starkt!
Citera
2014-05-03, 17:59
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Dricker just nu en Lagunitas Sucks.

Rekommenderas starkt!
De var ju redan slut när jag beställde. Tröstar mig med en Ballast Point Victory at sea, det är inte skit det heller....
Citera
2014-05-03, 18:05
Medlem
intelones avatar
Citat:
De var ju redan slut när jag beställde. Tröstar mig med en Ballast Point Victory at sea, det är inte skit det heller....

Tråkigt, jag köpte min i butik. Skickar SB inte mellan butiker ?

Victory at sea verkar inte vara fy skam, fem plus eller ?
Citera
2014-05-03, 18:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Tråkigt, jag köpte min i butik. Skickar SB inte mellan butiker ?

Victory at sea verkar inte vara fy skam, fem plus eller ?

Jo, de skickar mellan butiker, men först en vecka efter släppet om jag minns rätt.
Citera
2014-05-03, 18:45
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Jo, de skickar mellan butiker, men först en vecka efter släppet om jag minns rätt.
Jo, det är nog så fortfarande. Jag har ondgjort mig tidigare, både på forum och hos bolaget, att det är fel att släppa "små partier" i butik. Släpp på nätet så har alla samma möjlighet att få tag på det de vill ha.
För några år sedan var det ännu värre, då fick man bara beställa en flaska! I butiker som hade tagit in den kunde man däremot köpa lådvis.
Citera
2014-05-03, 18:57
Medlem
gr6810s avatar
Jag drack Evil Twin Imperial Doughnut Break Peanut Butter idag på CBC och måste säga att det var något av det godaste jag druckit på länge. Annat gott jag drack idag var Surly Darkness och Three Floyds Dreadnaught och mycket annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in