2014-04-29, 23:05
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
http://www.thedrum.com/news/2014/04/29/brewdog-apologises-portman-group-not-giving-shit-over-marketing-rules-breach#7P9wzKVY1kGi0rxo.01

jaha, vad är det här för trams?

som jag fattat det så har brewdog blivit "fällda" för reklam som uppmanar till rent superi och de svarar med fuck off gubbstruttar?

iofs har jag retat mig ganska länge på BD's attityd att hej vi är coola, vi är punks och bla bla, samt deras "aktie"-medlemsskapsbluff (som är en sån uppenbar jävla blåsning).
är det fortsatt attityd så kommer jag nog rata deras produkter i fortsättningen.
ja, deras öl på sistone har ju inte direkt varit något att heja över, kvaliteten har sjunkit rejält.

nu vet jag att det är kanske lite OT, men eftersom vi ändå diskuterar öl och det runt omkring så ska det väl vara ok.

Det finns egentligen bara en sort som jag köper stadigt från BD och det är som du vet deras Tokyo.
Dom lägger som du säger alldeles för mycket energi på deras attityd och för-lite omsorg på dryckerna ist.

Nästa släpp på bolaget hade inte mycket att komma med i stoutväg ser jag.
Två sorter, lite mer borde dom ju kunna åstadkomma tycker jag.
Citera
2014-04-30, 01:29
Medlem
LemmyKilmisters avatar
Sitter här på island och smuttar på en underbar La trappe quadrupel oak aged, mycket angenäm smak med god ek touch! Rekomenderas att smaka!
Citera
2014-04-30, 07:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemmyKilmister
Sitter här på island och smuttar på en underbar La trappe quadrupel oak aged, mycket angenäm smak med god ek touch! Rekomenderas att smaka!
måste säga att jag tycker deras quad inte är något vidare faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det finns egentligen bara en sort som jag köper stadigt från BD och det är som du vet deras Tokyo.
Dom lägger som du säger alldeles för mycket energi på deras attityd och för-lite omsorg på dryckerna ist.

Nästa släpp på bolaget hade inte mycket att komma med i stoutväg ser jag.
Två sorter, lite mer borde dom ju kunna åstadkomma tycker jag.
ja. fokus på att kränga och sätta upp brewdog-barer fan överallt.
de börjar likna jättarna som de säger att de hatar så mycket.

sommar nu ju, bara ipas och sån skit då.
Citera
2014-04-30, 08:47
Medlem
Citat:

Verkar dock bli väldigt mycket saison.
Citera
2014-04-30, 08:52
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
Verkar dock bli väldigt mycket saison.
"skit" ja

hmmm. ingen favoritstil för mig det där, väldigt poppis för tillfället.
Citera
2014-04-30, 10:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Någon som har tips på Bitters som liknar skotska Belhaven Best eller amerikanska Firestone Walker DBA?
Citera
2014-04-30, 23:59
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

Det går utmärkt att dricka porter/stout på sommaren.

Sitter i skrivande stund och dricker en Mohawk Blizzard imp porter.
Den känns som om dom försökt rädda en dålig dryck med humle.
Så upplever jag dom flaskorna jag har hemma iaf.
Klent betyg från min sida...
Citera
2014-05-02, 13:06
Medlem
Punklivs avatar
Skönt att få det man vill ha även när man försover sig. Golden Doesjel, Lentebier och Ume Lambic blir trevligt.
Citera
2014-05-02, 13:34
Medlem
Mr.Nutts avatar
Då min beställning från senaste släppet inte levererades förrän förra veckan måste jag erkänna att jag varit måttligt upphetsad inför det här släppet. Att vänta nästan en månad på att vårt kära systembolag ska hitta en av sina egna varupallar ger knappast mersmak om man säger så. Men det blev en liten beställning till slut i alla fall, Golden Doesjel, Whiskey Sour och, efter mina goda erarenheter med Viking Chili Stout och Haandbryggeriets Fyr og Flamme, en Happy Hoppy Viking. Jag räknar med att det bli ett par K:rlek, Languitas Sucks och Durty Hoppy Brown Ale också, men de lär snarare köpas i butik när jag vill dricka de
Citera
2014-05-02, 13:36
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Då min beställning från senaste släppet inte levererades förrän förra veckan måste jag erkänna att jag varit måttligt upphetsad inför det här släppet. Att vänta nästan en månad på att vårt kära systembolag ska hitta en av sina egna varupallar ger knappast mersmak om man säger så. Men det blev en liten beställning till slut i alla fall, Golden Doesjel, Whiskey Sour och, efter mina goda erarenheter med Viking Chili Stout och Haandbryggeriets Fyr og Flamme, en Happy Hoppy Viking. Jag räknar med att det bli ett par K:rlek, Languitas Sucks och Durty Hoppy Brown Ale också, men de lär snarare köpas i butik när jag vill dricka de

Vad fan... Har du klagat på förseningen hos Bolaget? Om inte så borde du det.

Jag blir så jävla trött... Om de ska ha monopol får de ta mig fan sköta det!
Citera
2014-05-02, 13:49
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Jag får erkänna att jag hade lite för mycket annat att pyssla med för att orka klaga, det blev mest att jag bemötte det hela med uppgiven fascination istället. Jag tror inte min Pride of Nekron eller Emelise tog skada av att vänta ett tag till, men om det visar sig att min XX Bitter sabbats kommer jag bli leden i ögat.
Det här kanske blir lite väl off topic, men efter ett besök i en nordvästtysk stad av samma storlek som Göteborg under påskhelgen måste jag ändå säga att Systembolagets utbud för det mesta är en gudagåva. Visserligen var utbudet av tyska öl hos dryckeshandlarna OK, även om ett par ynka flaskor Schneider TAPX var det mest vågade de höll sig med, men utbudet av importöl var ärligt talat katastrofalt med Kilkenny som intressantaste öl Så när systembolaget fungerar som det ska är jag glad att jag åter bor i Sverige även om jag vill utsätta ledningen för diverse kreativa olustigheter när det inte fungerar som det ska
Citera
2014-05-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Senaste beställningen från Bierkompass tog 4 dagar för mig, så snabba tror jag aldrig Systembolaget varit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in