Det här verkar faktiskt märkligt, baserat på var den påstådda våldtäkten ska ha ägt rum och Umeåkvinnornas rykte.
Jag gjorde en inte helt vacker bild baserad på Google Maps Streetview, jag har kollat runt husen som jag tror det rör sig om och har med hjälp av bilderna i VK fått det till att det bör röra sig om ett bostadsområde som enligt Google är ungefär Viggens väg 11, som ligger i korsningen Viggens väg/Rampljusallén:
http://s27.postimg.org/6o297y2lf/Viggens_v_g.jpg
Eftersom jag surfar från mobil kan jag inte länka Maps, den länkar av någon jävla anledning till en annan plats än den jag avser.
Det är i alla fall flera hus som verkar vara någon slags flerfamiljshistoria. Det finns flera fönster som vätter mot platsen. Det är bostäder på båda sidor mot gräsplätten. Det verkar inte vara så mycket liv och rörelse där och man borde då reagera på eventuella skrik, tumult, dunsar med mera. Det verkar inte alls vara ett idealt ställe för brottslig verksamhet och att en våldtäkt har kunnat fullbordas verkar minst sagt konstigt.
Jag kan som kvinna inte begripa varför i helvete man skulle hitta på en våldtäkt, det är fan min mardröm att behöva gå igenom en sådan utredning. Efterspelet är nästan mer skrämmande än själva våldtäkten.