2014-05-06, 22:14
Medlem
Jag bor ett stenkast från den påstådda våldtäktsplatsen, var vaken mellan 1-2 och käka kakor. Hörde inte ett pip!
Citera
2014-05-07, 00:36
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariposa81
Jag bor ett stenkast från den påstådda våldtäktsplatsen, var vaken mellan 1-2 och käka kakor. Hörde inte ett pip!

Grrr, vilket dåligt vittne! Nåväl, det finns kanske DNA-spår som kan leda oss vidare i jakten på GM.
Citera
2014-05-07, 06:10
Medlem
Ja, eller så är det den där tok- m*a som vart framme och fabulerat igen. Nån som vet var hon håller hus nu för tiden?
Citera
2014-05-07, 06:25
Medlem
Alltså m*r*a stj**nfe**t?
Citera
2014-05-09, 12:55
Citat:
Alltså m*r*a stj**nfe**t?

Hehe min första tanke också =)
Skulle inte förvåna mig, däremot så bor hon väl inte på den sidan av stan längre?
Citera
2014-05-09, 14:04
Medlem
Tråden om Maria (FB) Umeå: Brand på Umedalen

Kvinnan ska ha delat taxi med en man men han är avskriven. Det är väl den enda polisen har berättat så här långt.
Citera
2014-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degman
Hehe min första tanke också =)
Skulle inte förvåna mig, däremot så bor hon väl inte på den sidan av stan längre?

Enligt ratsit.se så bor hon i Täfteå nu, i alla fall skriven där. Men måste säga att det var min första tanke också
Citera
2014-05-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Enligt ratsit.se så bor hon i Täfteå nu, i alla fall skriven där. Men måste säga att det var min första tanke också :p
. Känns betryggande! Var lite halvläskigt när jag bodde på samma gård när hon fjussa på lägenheten sin ett par gånger. Men om det inte är Mia som blivit överfallen, kan det fortfarande ha hänt ju.
Citera
2014-05-09, 22:30
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Enligt ratsit.se så bor hon i Täfteå nu, i alla fall skriven där. Men måste säga att det var min första tanke också

Den adressen är inte i tätorten Täfteå, utan i ett litet komplex med hus en bit innan från Umeå sett: http://goo.gl/maps/43dVI.
Citera
2014-05-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det här verkar faktiskt märkligt, baserat på var den påstådda våldtäkten ska ha ägt rum och Umeåkvinnornas rykte.

Jag gjorde en inte helt vacker bild baserad på Google Maps Streetview, jag har kollat runt husen som jag tror det rör sig om och har med hjälp av bilderna i VK fått det till att det bör röra sig om ett bostadsområde som enligt Google är ungefär Viggens väg 11, som ligger i korsningen Viggens väg/Rampljusallén:

http://s27.postimg.org/6o297y2lf/Viggens_v_g.jpg

Eftersom jag surfar från mobil kan jag inte länka Maps, den länkar av någon jävla anledning till en annan plats än den jag avser.

Det är i alla fall flera hus som verkar vara någon slags flerfamiljshistoria. Det finns flera fönster som vätter mot platsen. Det är bostäder på båda sidor mot gräsplätten. Det verkar inte vara så mycket liv och rörelse där och man borde då reagera på eventuella skrik, tumult, dunsar med mera. Det verkar inte alls vara ett idealt ställe för brottslig verksamhet och att en våldtäkt har kunnat fullbordas verkar minst sagt konstigt.

Jag kan som kvinna inte begripa varför i helvete man skulle hitta på en våldtäkt, det är fan min mardröm att behöva gå igenom en sådan utredning. Efterspelet är nästan mer skrämmande än själva våldtäkten.

Håller med om att det är en märklig historia och det luktar falskanmälan långa vägar men vad fan är "Umeåkvinnornas rykte" för jävla argument? Granska objektivt, rätt ska vara rätt.
Citera
2014-05-09, 23:34
Medlem
Citat:
. Känns betryggande! Var lite halvläskigt när jag bodde på samma gård när hon fjussa på lägenheten sin ett par gånger. Men om det inte är Mia som blivit överfallen, kan det fortfarande ha hänt ju.

Det verkar hända mycket i ditt kvarter! Du bodde väl också bredvid den där pundaren som fick hela lägenheten sönderskjuten?
Du har inte hört något skvaller från dina grannar om vad detta rör sig om? Kvinnan lär ju bo i området eftersom att hon kom med taxi.
Citera
2014-05-10, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
Det verkar hända mycket i ditt kvarter! Du bodde väl också bredvid den där pundaren som fick hela lägenheten sönderskjuten?
Du har inte hört något skvaller från dina grannar om vad detta rör sig om? Kvinnan lär ju bo i området eftersom att hon kom med taxi.
. Jo, jag bodde på löftet förut, är ju bra mycket lugnare här dock. Tills det här då, om det nu är sant. Jag har inte bott här så länge, känner inte så många grannar än. Har inte hört så mycket. De jag pratat med tror som jag, att det är en falskanmälan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in