2014-05-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Grejen är den att när man först ber dem snällt och vänligt att avlägsna sig ifrån gamet men de vägrar lyssna. Folk som står afk i bas eller craftar när riften är i full gång.
När de kommer in och tror att de ska bli burna genom T3+ och ignorerar/nonchalerar allt man skriver till dem.

Tillslut pallar man inte och då för att få nån sorts reaktion får man ta till det enda som folk från U-länder förstår utav det engelska språket, alltså svärord.
Och sen bemöts man heller inte av ett trevligt språk men har inte orken att rapportera något så fjantigt som lite svärord till blizzard. Istället blir man själv rapporterad.

Det är sjukligt roligt när 12 åringar utan hår på könsorganet kommer in och leker allan i T3+ rift games, helst med en knackig engelska från de baltiska staterna med gear som inte ens skulle sänka Malthael på normal.

Anledningen till att 12 åringarna leker allan är väl antagligen just det, att de är 12 år. Att du sen sitter och skriver svärord säger mer om dig än om 12-årige Dragan och hans polare. Kanske inte så konstigt att den enda engelskan de kan är svordomar om det är sånna som du som sitter och svär åt de.

EDIT: Jag kan ju tillägga att det klart man ibland vill dunka huvudet i tangentbordet upprepade gånger i ren frustration pga. lagkamrater i diverse spel, absolut. Jag brukar dock alltid försöka besinna mig och helt enkelt intala mig själv att det inte blir bättre av saken. Det är för jobbigt att vara förbannad hela tiden
Senast redigerad av Signalen 2014-05-01 kl. 23:54.
Citera
2014-05-02, 08:12
Medlem
Lukos avatar
Det ryktas om en patch nästa onsdag. Någon som vet vart man hittar patchnotes?

Finns inget på battle.net för tillfället.
Citera
2014-05-02, 08:19
Medlem
junkbords avatar
Halloj.
Precis dragit upp min gubbe till lvl 70 och tänkte då såklart börja farma itemz.
Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad man spelar på? Vet att T1-6 har chans att droppa legendarys som inte normal - master gör.
Men är det någon skillnad på itemsdroppandet i spannet normal - master? Förutom att man får mer guld och imperial gems droppar vild master?

Sen undrar jag om vissa items är bundna till viss akt eller om alla items kan droppa vid alla akter?

Tack på förhand!
Citera
2014-05-02, 08:35
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Halloj.
Precis dragit upp min gubbe till lvl 70 och tänkte då såklart börja farma itemz.
Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad man spelar på? Vet att T1-6 har chans att droppa legendarys som inte normal - master gör.
Men är det någon skillnad på itemsdroppandet i spannet normal - master? Förutom att man får mer guld och imperial gems droppar vild master?

Sen undrar jag om vissa items är bundna till viss akt eller om alla items kan droppa vid alla akter?

Tack på förhand!

Desto högre svårighetsgrad, desto STÖRRE chans att det droppar items med högre kvalitét. Alltså större chans att dina gråa/vita items blir blå, gul, orange.

Vissa items är Horadric Cache only-drop. Dvs de droppar endast från de rewards du får genom att klara av bounties.

Läs mer vilka items som droppar från vilken act här:

http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags
Citera
2014-05-02, 08:41
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Desto högre svårighetsgrad, desto STÖRRE chans att det droppar items med högre kvalitét. Alltså större chans att dina gråa/vita items blir blå, gul, orange.

Vissa items är Horadric Cache only-drop. Dvs de droppar endast från de rewards du får genom att klara av bounties.

Läs mer vilka items som droppar från vilken act här:

http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags

Grymme. Tack för ett snabbt svar.
Citera
2014-05-02, 10:12
Medlem
speler det någon roll vilken elemental skada ett vapen gör? Te.x mitt thunderfury vapen gör 1025-1206 lightning damage. Buffas denna skada utav +lightning skills gör 20% mer damage?
Om jag vill ändra till en fire build med min monk, ska jag då endast satsa på vapen som gör fire dmg? eller spelar det ingen roll?
Citera
2014-05-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Reflektion mot endel av er som borde lära er hyfs och diskussion "skills" (för att tala spelspråk) mot andra människor.

Spel ska vara kul, dessa personer nedan tar spelet alldeles för seriöst och dessutom kommer med personliga påhopp. Istället för att komma med lösningar och vuxna lösningar på mi dåliga build så kallar man mig fula ord.
INGEN av er har ens testat min build och ändå sitter de här nedan och kallar mig massa fula ord.
Väx upp pojkar, det är ett spel.

Kruzifixxion - Du har inte förstått mig över huvudtaget , du sitter och antar en massa ogrundad gojja.
Jag testade min DH's skada i T6 INGET annat, det var inte så att jag skulle vara effektiv eller spelade seriöst. Det var en test omgång.
Tror du tester ska vara effektiva? Varför gör man en test tror du?
Det enda jag testade var min skada, inte min överlevnadsförmåga. Sluta lek allvetare när du inte vet någonting om mig eller mitt spelande.
Dessutom var det en humoristik anekdot som du ger dig på, du ger dig på mig som person över en berättelse om min testomgång, hur den utfördes. Du tar det alldeles för seriöst , du tar spelet alldeles för seriöst. Och så gör de flesta av er i denna tråden.
Spelet är inte blodigt allvar , lär er det så har ni kommit en bit på vägen i vuxen livet.

["[/b][/i]

Jösses... varför tar du varje inlägg på så stort allvar, kan du inte bara ignorera inlägg du stör dig på istället? Du skrev att du testade t6, ja det förstår jag, men på sättet du skrev lät det endast som skryt och att du var nästintill bekväm med t6, att det var p.ga munken det inte gick så bra. IALLAFALL, sluta bli så jävla arg p.ga lite kritik samt tvivel från folk som läser dina inlägg.
Och jag betvivlar inte att du har en stark DH, jag har inte sett din profil, så jag kan inte säga något om det, jag skrev bara vad jag tyckte angående din kill speed i t6 baserat på den fakta du gav mig

Förövrigt så vill jag gärna veta vilka personliga påhopp och fula ord jag har kommit med? Det var du som blev arg och började citera mig efter att jag skrivit vad jag tyckte angående ditt test i t6... jag kan inte minnas att jag inkluderade några personliga påhopp eller fula ord..

Men då vet jag... ska man besvara dina inlägg så skall det vara endast beröm, inge kritik, för kritik är i dina ögon personliga påhopp och fula ord och man tar helt plötsligt spelet på blodigt allvar.

Inlägg #1. well. life per hit är inte det som skall hålla munken vid liv, utan health globes > kill speed. Om en elite tar 30 sekunder så är dps'en knappast tillräcklig, inte ens rift bossen skall ta så långt tid :>
DPS = Toughness.

Imo endast kritik och lite konstruktiv sådan, inga påhopp eller fula ord här inte.

Inlägg #2
Om du dör 5 gånger och eliten, ja eliten inte eliterna, tar 30 sekunder då är du helt klart långt ifrån redo för t6, ENLIGT MIG. Men visst om du tycker det är effektivt, kul, whatever att göra nephalem rifts med eliter på 30 sekunder vardera och dö 50 gånger, så go for it. Spela hur du vill, inte bryr jag mig, jag sa bara vad jag tycker angående kill speed, k?? Det är du som misstolkar allas svar och blir arg.
Förväntar du dig inte någon kritik/tvivel från folk när du kommer in och skriver '' MIN NYA DH BUILD MINST LIKA BRA SOM STREAMERS '' ?

Jag ser fortfarande inga påhopp eller fula ord.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-02 kl. 11:10.
Citera
2014-05-02, 10:42
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Det ryktas om en patch nästa onsdag. Någon som vet vart man hittar patchnotes?

Finns inget på battle.net för tillfället.

Efter många intervjuer lite annat så har jag letat fram de de här,

I have some information to share with you about an upcoming change we’re planning to make. We intend to reduce the gold cost to unsocket top tier gems in a future patch. The goal of this change is to help balance unsocketing costs with other resource sinks and make the act of unsocketing a top tier gem feel less punitive. These value below are not final and of course subject to change, but here’s what we’re currently looking at:

• Flawless Imperial from 150k to 125k
• Royal from 250k to 150k
• Flawless Royal from 500k to 175k
  • "You have a timer to finish a Rift (kill enough monsters to draw out the boss and slay the boss) and the better you do, the more challenging the level that you get to tackle. For example, if you finished a Tiered Rift in just a few minutes, you’d get to jump ahead to a much harder rift. "
  • Seasons (Ladders) and Tiered Rifts will be the major features of the 2.1 patch
  • Seasons will have Leaderboards and Legendary items that drop only within the Seasons games
  • When a Season ends everything transfers to your normal roster of characters
  • Tiered Rifts will let you unlocked further Rifts as you beat one, which become progressively harder
  • There are Leaderboards for Tiered Rifts as well as vanity rewards
De lite saker på igång =). Troligtvis blir väl mindre patch nästa vecka, men om de är fixa Guldets Gems kostnad ser jag bara de som otroligt välkomnande.
De helt sanslöst att kosta 650 tusen guld för ta ur gemsen ur sockade items?? Blizzard sa tydligt att diablo3 RoS ska handla om farma items, inte farma massa jävla guld.
Senast redigerad av Opilus5500 2014-05-02 kl. 10:49.
Citera
2014-05-02, 11:30
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
speler det någon roll vilken elemental skada ett vapen gör? Te.x mitt thunderfury vapen gör 1025-1206 lightning damage. Buffas denna skada utav +lightning skills gör 20% mer damage?
Om jag vill ändra till en fire build med min monk, ska jag då endast satsa på vapen som gör fire dmg? eller spelar det ingen roll?

Det spelar ingen roll.

+lightning skill damage gör att dina lightning skills gör mer dmg.
+fire skill dmg gör att dina fire gör mer dmg. osv osv.

+lightning/fire/cold/holy SKILL DAMAGE bla bla bla är enbart elemental dmg.
Det som står under vapnet alltså tex. 1025-1206 är enbart vapnets +dmg som ökar din dps/base dmg på vapnet.
Citera
2014-05-02, 12:38
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Efter många intervjuer lite annat så har jag letat fram de de här,

I have some information to share with you about an upcoming change we’re planning to make. We intend to reduce the gold cost to unsocket top tier gems in a future patch. The goal of this change is to help balance unsocketing costs with other resource sinks and make the act of unsocketing a top tier gem feel less punitive. These value below are not final and of course subject to change, but here’s what we’re currently looking at:

• Flawless Imperial from 150k to 125k
• Royal from 250k to 150k
• Flawless Royal from 500k to 175k
  • "You have a timer to finish a Rift (kill enough monsters to draw out the boss and slay the boss) and the better you do, the more challenging the level that you get to tackle. For example, if you finished a Tiered Rift in just a few minutes, you’d get to jump ahead to a much harder rift. "
  • Seasons (Ladders) and Tiered Rifts will be the major features of the 2.1 patch
  • Seasons will have Leaderboards and Legendary items that drop only within the Seasons games
  • When a Season ends everything transfers to your normal roster of characters
  • Tiered Rifts will let you unlocked further Rifts as you beat one, which become progressively harder
  • There are Leaderboards for Tiered Rifts as well as vanity rewards
De lite saker på igång =). Troligtvis blir väl mindre patch nästa vecka, men om de är fixa Guldets Gems kostnad ser jag bara de som otroligt välkomnande.
De helt sanslöst att kosta 650 tusen guld för ta ur gemsen ur sockade items?? Blizzard sa tydligt att diablo3 RoS ska handla om farma items, inte farma massa jävla guld.

Skönt, för guld är något jag aldrig har känner jag. Börjar man fixa lite gems så pang, de där 3-4 miljonerna man lyckats skrapa ihop på några timmars spelade är bara gone...

Har den här känslan varje gång efter 5min i stan
https://www.youtube.com/watch?v=-DT7bX-B1Mg
Citera
2014-05-02, 13:37
Bannlyst
Har en wiz på 70, lvlar atm en WD hur är de som farm gubbe? tycker skadan verkar jävligt random hela tiden.......Dessutom är minionsen halvt lama
Citera
2014-05-02, 13:51
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimle
Har en wiz på 70, lvlar atm en WD hur är de som farm gubbe? tycker skadan verkar jävligt random hela tiden.......Dessutom är minionsen halvt lama
WD är jävligt roliga enligt mig, många builds, och man kan göra äckligt mycket skada med den, drar ner bossar med runt 1miljard i HP på ca 3-5 sec nu med fetisherna och gargantuan ute! Bra på att aoe och crowdcontroll. Ens pets kan tanka väldigt bra medans dom gör bra med skada, vilket hjälper dom andra i gruppen med lite touffness att överleva! Är en väldigt bra blandning mellan dps/tank karaktär.
Witch Doctorn är en karaktär som behövs i grupper men klarar sig väldigt bra i solospel med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in