Reflektion mot endel av er som borde lära er hyfs och diskussion "skills" (för att tala spelspråk) mot andra människor.
Spel ska vara kul, dessa personer nedan tar spelet alldeles för seriöst och dessutom kommer med personliga påhopp. Istället för att komma med lösningar och vuxna lösningar på mi dåliga build så kallar man mig fula ord.
INGEN av er har ens testat min build och ändå sitter de här nedan och kallar mig massa fula ord.
Väx upp pojkar, det är ett spel.
Prixm - Pantad (Barnsligt påhopp på mig som person), Butthurt (En högst felaktigt antagande som inte stämmer över huvudtaget)
Det är inte första gången jag ser allvetaren Prixm använda sådant fint och vuxet vokabulär mot andra diablo 3 spelare i denna tråden. Prixm ett gott tips, man kan diskutera med folk som inte är lika duktiga på spelet som du är utan att hacka på dom. Jag skulle tycka det var mycket trevligare om du kom med lösningar istället för att kalla mig massa ord.
Jag är övertygad om att du inte skulle våga säga samma saker face to face till mig IRL.
Ungefär som när Robert Aschberg hälsar på Nättrollen, ingen av de han konfrontenterar är lika kaxiga IRL som bakom skärmen.
Seconds - Du hoppar på mig som människa, men du ser inte vilka fjantighetr och barnsligheter jag blir utsatt för , utav andra. Du kanske ska granska de andra lika hårt som du granskar mig.
Om folk kallar mig massa saker och antar en massa saker om mig som person så ger dom sig på mig som människa, inte på mig som Diablo 3 spelare.
Då kan du garantera att jag reagerar hårt. Då handlar det inte om Diablo 3 utan om personlig vendetta mot mig som inte tycker som alla andra, som inte gör som alla andra.
Kruzifixxion - Du har inte förstått mig över huvudtaget , du sitter och antar en massa ogrundad gojja.
Jag testade min DH's skada i T6 INGET annat, det var inte så att jag skulle vara effektiv eller spelade seriöst. Det var en test omgång.
Tror du tester ska vara effektiva? Varför gör man en test tror du?
Det enda jag testade var min skada, inte min överlevnadsförmåga. Sluta lek allvetare när du inte vet någonting om mig eller mitt spelande.
Dessutom var det en humoristik anekdot som du ger dig på, du ger dig på mig som person över en berättelse om min testomgång, hur den utfördes. Du tar det alldeles för seriöst , du tar spelet alldeles för seriöst. Och så gör de flesta av er i denna tråden.
Spelet är inte blodigt allvar , lär er det så har ni kommit en bit på vägen i vuxen livet.
Lanoo - Beter man sig som du gör mot mig så blir jag arg. Ja.
Att endel som Seconds inte kan förstå att vi vuxna blir arga när besserwisser ungdomar kommer med felaktiga saker om oss som person och felaktiga antaganden är bara beklagligt och rent ut sagt patetiskt.
Jag har förövrigt bytt Rapid Fire till Cluster Arrow , som gjorde markant skillnad. Det hadde någon av er kunnat säga till mig, istället så fjantar ni er och hittar fel, men inga lösningar kommer ni med.
Ni tror ni är så balla som "kan allt". Så brukar 20 åringar tro, och endel 30 åringar med.
"Jag kan allt , du är bara patetiskt och pantad som inte kan eller förstår någonting"
"Din build , är värdelös , inse"
Ja pojkar, allt är ju svart eller vitt. Om man inte gör allmänna builden som alla kör så är ju alla andra builds värdelösa. Den expert analysen kommer ni med utan att ens sett mig spela eller vet hur effektiv min build är trotts att jag inte ens är optimerad , som jag som sagt påpekat om en massa gånger nu.
Har endel av er ens läst allt alla andra än jag skrivit om mig?
Att ni kan falla för grupptrycket så hårt och inte se vad jag reagerar över. Det är inte spelet Diablo 3 eller min build jag reagerar över utan de orden endel av er använder mot mig som person.
Det sitter ett gäng tonåringar och även endel vuxna och spelar allan på nätet, sedan kommer Robert Aschberg och hälsar på , då är det inte minsann dom som var kaxiga och använde sina spydiga och fula ord mot andra människor, utan deras "kompis", eller någon som "kapat deras konto".
Ni klagar på mina reaktioner men ni har ju själva inget vuxet diskussions vett alls.
Istället för att kalla mig dum i huvudet som är nöjd med att jag spelar solo på Torment2 och det känns lika enkelt som Normal, och att min DH inte ens är optimerad , något jag påpekat om flertalet gånger. Jag spelar förövrigt i en klan där det finns kunnigt folk som hjälper andra, inte som ni som sitter och hackar på en. Vi sitter och för en vettig dialog om hur man kan optimera sin gubbes build. (Build för mig är Utrustningen också)
Ni sitter och antar en massa ogrundad nonsens om att min build är totalt värdelös och att det tar en vecka att döda monster. Vilket är ett totalt felaktigt antagande.
Som om inte det vore nog så börjar ni kalla mig massa fula saker. I istället för att komma med konkreta lösningar på vad jag skulle kunna förbättra, så försöker ni förlöjliga mig.
Sådant godtar jag aldrig, inte på nätet och inte IRL.
Jag har hittat en del rena felaktigheter som endel av er påpekat om min build, men det är det INGEN av er som hakar upp er på. Utan ni hakar bara upp er på saker i min build ni inte gillar.
En sak till ni inte tar upp med min build är att ni snackar bara dåliga saker. Om man ska snacka Pros and Cons. Ni tar bara upp Cons. Inte Pros.
Några exempel.
-Ni klagar på mina Sentrys. Endel som spelar DH vet inte ens att det går fortare att få upp en sentry ju högre Attack speed man har. Och att ju högre Attack speed man har dessto snabbare skjuts huvudskottet och det två raketerna.
Cons har ni tagit upp så då tar jag upp Pros med Sentrys.
*Vid walled och freezed så fortsätter en Sentry att skjuta medans du gör 0 skada , med dina skills, bortsett från Thorns då kanske. Men Thorns gör ingen nytta om monstret är långt bort.
*Det finns Elitepacks som har en ganska lång permafreeze period och andra som lägger upp sina walls runt dig så du inte kan röra dig. Är det inte ganska skönt då att ha 4 sentries som skjuter på monstren när du inte kan göra ett skit?
*Vid lägen där man har 4-5 fulla elitepacks och 1 Champion och 1 Guardian och miljoner vanliga oinster i en Torment 2 rift , är det fantastiskt skönt att veta att om du placerar ut 2 Sentrys bredvid varandra så kommer endel av Elitepacken försvinna utan att du gör något annat än skjuter Rapid fire (som jag gjorde innan) eller Cluster Arrow (som jag gör nu) på en annan Elite pack. På så vis försvinner 2 packs på samma gång.
Men innan så har du vaultat till motsatta sidan av alla packs och monster, och sattit upp två till Sentries.
*Jag har inte bara Sentries som gör saker när man är Walled eller Freezed , utan mina 7 Djur gör skada dom med.
Jag har som sagt gjort en test i Torment 2 solo rift, där mina 7 djur och 4 sentries gör allt jobb medans jag sitter och pillar naveln. Det kanske inte är bäst , men det är fan inte dåligt som endel av er påstår om mig (kallar mig pantad och dylikt) och min Diablo 3 karaktär.
Cons har vi inte tagit upp men dom finns garanterat.Men Pros med Grenades.
*160% Base weapon skada per granat och man har 3 granater. Inte fyskam när man är close combat DH (står mitt i smeten), och dessutom är det en Hatred generator och inget annat.
*Fire damage % , mycket skoj , man ser skillnaden på spräng animationen att den blir kraftigare.
*Alla 3 granaterna spränger en större area , speciellt med Grenadier.
*Hatred ökar snabbt som fan, om man står i smeten , så man kan langa upp Sentries och skjuta Cluster arrows i hyfsad hastighet.
Cons har vi inte tagit upp men dom finns garanterat, tex att dom är random.Men Pros med Rockets.
*Man har väl en 6 eller 7 rockets beroende på skills man använder. Extra skada på mellan 70%-145% kan väl aldrig vara fel?
Summan av kardemumman:
- Man har 4 Sentries, 6-7 rockets och 7 Djur som skjuter och gör skada i trängda lägen med hög densitet på monstren. Oavsett om man är Freezed eller Walled eller liknande.
Att påstå att det är dåligt, då kan man ifrågasätta er som ifrågasätter mig. Dock tänker inte jag använda fula ord och komma med inkorrekta antaganden om er som personer som ni gör mot mig.
Jag är en man som står för vad jag säger, och det jag säger här skulle jag sagt IRL också.
Drev och grupptrycks påhopp biter inte på mig. Mussla var jag när jag var ung, men ni tänker jag inte ta emot oförtjänt skit i resten av mitt liv, inte av vuxna och inte av ungdomar, och speciellt inte i spel.
Ni har iallafall visat att man inte kan föra diskusioner och bolla ideér med varandra utan att någon besserwisser och allvetare ska komma med fula påhopp , så då ser jag ingen annan anledningen än att göra er glada och lämna tråden.
Jag kommer läsa för trotts allt är inte allt ni säger fula ord och personliga påhopp.
Hejdå pojkar och män (flickor och kvinnor med såklart).
EDIT: Bra där Scarlot. Du förklarade det jag skrev ovan med mycket mindre antal ord.
"Ursprungligen postat av scarlot
Finns inget tråkigare än massa spelare som tror dom är bättre än alla för att dom råkar ha bättre gear, och som flamear och gapar på alla."
Senast redigerad av 1988 2014-05-01 kl. 18:48.