Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-02, 00:07
Medlem
mentusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Har realisten blivit utsatt för någon DDOS-attack? Trögladdad som fan...
Nu ligger den helt nere enligt webbhotellet.

Realisten har mer eller mindre legat nere hela dagen.
Citera
2014-05-02, 00:11
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ah 2 mot 1. Rödingen ser rätt liten ut också. Manligt. Själv trodde jag att det skulle räcka med endast en av de blonda äkta svenska vikingarna för att klå upp honom, men tydligen kände man sig inte säker om man inte var två.

Hade han låtit bli flaggan så hade han sluppit stryk. Han får helt enkelt skylla sig själv.
Citera
2014-05-02, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Har Realisten blivit utsatt för någon DDOS-attack? Trögladdad som fan...
Nu ligger den helt nere enligt webbhotellet.
Jag vet inte säkert om det är en attack. En gång har jag nämligen varit förhastad och skrivit att det var DDOS när det inte var det, så därför låter jag bli att göra samma misstag igen. Men ja, ända sedan demonstrationens start har vi haft otroliga problem, och Realisten har legat nere största delen av tiden. Skit är det i vilket fall som helst, och jag blir vansinnig när jag inte kan ladda sidorna som de ska.
Citera
2014-05-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag vet inte säkert om det är en attack. En gång har jag nämligen varit förhastad och skrivit att det var DDOS när det inte var det, så därför låter jag bli att göra samma misstag igen. Men ja, ända sedan demonstrationens start har vi haft otroliga problem, och Realisten har legat nere största delen av tiden. Skit är det i vilket fall som helst, och jag blir vansinnig när jag inte kan ladda sidorna som de ska.

Jag vet förvisso inte hur era servrar ser ut men man kan ju misstänka att "trafiken" ökar radikalt vid större händelser, så som demonstrationen i Jönköping. Behöver alltså inte vara en attack från fientliga krafter utan helt enkelt en överbelastning.
Citera
2014-05-02, 00:34
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Röding åker på spö!
Vackert att se även om det bara var två smockor.
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-02 kl. 00:39.
Citera
2014-05-02, 00:35
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Tittar man på hela videon så ser man Sovjetiska flaggan också. Och det stödjer Sossarna och Moderaterna.

(BTW så knockades rödingen redan på första slaget klockrent)
Citera
2014-05-02, 00:39
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande flaggan som knycktes, det sades i den andra tråden "1 maj 2014 Svenskarnas parti" att man har rätt att återta stulet gods enligt begreppet var mans rätt, detta är dock under vissa omständigheter som inte är på bar gärning.

I detta fall var det på bar gärning man tog tillbaka flaggan, då det skedde omedelbart efter den stals.

Man har självklart rätt att göra detta, och man har också rätt att utöva ett visst våld enligt nödvärnsrätten om tjuven försöker hindra att man återtar godset.

Det var alltså nödvärnsrätten som kom till användning i detta fall, inte var mans rätt.

Sen var det väl kanske gränsfall när det gällde hur mycket våld som användes eftersom tjuven blev nerslagen, därav polisens reaktion.
Citera
2014-05-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Beträffande flaggan som knycktes, det sades i den andra tråden "1 maj 2014 Svenskarnas parti" att man har rätt att återta stulet gods enligt begreppet var mans rätt, detta är dock under vissa omständigheter som inte är på bar gärning.

I detta fall var det på bar gärning man tog tillbaka flaggan, då det skedde omedelbart efter den stals.

Man har självklart rätt att göra detta, och man har också rätt att utöva ett visst våld enligt nödvärnsrätten om tjuven försöker hindra att man återtar godset.

Det var alltså nödvärnsrätten som kom till användning i detta fall, inte var mans rätt.

Sen var det väl kanske gränsfall när det gällde hur mycket våld som användes eftersom tjuven blev nerslagen, därav polisens reaktion.

Rödingen hade med all säkerhet för avsikt att skända flaggan!

Medborgarhjältarna förhindrade osjälviskt detta med risk för sina egna liv!! Vi vet ju att ett flertal av svenskhatarna var beväpnade med knivar och andra vapen, detta bör också vägas in, varför jag finner den modesta våldsanvändningen försvarbar!
Citera
2014-05-02, 01:03
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
[...]

Han vägrade ju släppa flaggan. De slutade att slå omedelbart när flaggan släpptes, varvid polisen även ingrep.

Så på alla sätt är det här ett solklart fall av nödvärn.

Vad jag tycker är viktigare att diskutera är att situationen överhuvudtaget inte hade behövt uppstå om det inte vore för polisens totala inkompetens under demonstrationen i helhet.
Citera
2014-05-02, 01:16
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Tjuvar ska naturligtvis lära sig att veta hut och att dylikt beteende inte accepteras. Noterar också att du inte invänder emot att rödingapan stal fanan från en kvinna. (På tal om "manligt" menar jag). Men så är du ju så bitter, tendentiös och osaklig att det nästan blir löjligt.

Har någon nationalist legat med din flickvän eller vad är det från om?
Jag håller givetvis med om att man inte ska ta andras grejer, vare sig det är nynazister eller kvinnor. Det jag ifrågasätter är hur modiga dessa gossar egentligen är om de nu behöver vara två mot en. Själv hade jag tagit all hjälp jag kan men jag är ju inte en såndär hjältenationalist med ett hjärta av guld och pungkulor av tungsten.

Jag är inte det minsta bitter. Däremot gillar jag att påpeka hur snedvridna ert tankesätt är. Om någon av era aktivister hade tagit en afa-fana och fått däng av två rödingar så hade ni skrikit att han var modig som fan och att afaiterna var fega svin som var två mot en. Ni använder dubbla måttstockar.

Jag vet inte hur det ligger till med alla jag legat med, men mitt ex har nog aldrig legat med en nationalist, däremot med en invandrare. Flickan jag dejtade senast har nog heller aldrig gjort det. Så nej. Det är nog inte därför jag är bitter :/
Citera
2014-05-02, 01:17
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Jag tvivlar starkt på att den aktionen föll inom nödvärnsrätten. Men vad vet jag, jag studerar ju bara juridik.
Citera
2014-05-02, 01:19
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo AFA/RF är ju så mycket hederligare som ger sig på folk 5 mot 1 eller fler och dessutom med vapen. Offer för deras attacker brukar allt som oftast också innefatta kvinnor. Om du tittar noga på videon så ser du dessutom att nationalist nummer ett endast rycker i fanan. Jämför detta med den misshandel som en oskyldig invandrad gästarbetare fick motta 14 September förra året i Stockholm som inte ens hade gjort ett skit då någon vänsterstolle fick för sig att han och hans polare var "fascister"

Denna röding får helt enkelt skylla sig själv då han faktiskt gett sig på demonstrationståget rent fysiskt och stulit en fana, ingen tvingade honom till det och hade han hållit sina små pissdoftande fingrar i styr så hade inget ont drabbat honom. Det var likadant som med en tidigare fantjuv för något år sedan fick sig ett rapp med en fanstång efter att ha försökt stjäla en fana på ett torgmöte och sedan grät ut på twitter och tyckte det var lustigt att han fick stryk när han försökte stjäla andras egendom

Låter dräggvänstern oss vara så låter vi dem vara, inget konstigt alls. Kastar dom däremot saker, stjäl folks egendom eller försöker skada någon rent fysiskt så får dom stryk
Varför är det så att om man påtalar att någon i högerleden beter sig fegt eller på något annat sätt kefft så svarar ni "JAMEN VÄNSTERN DÅ!". Om man tar sig en titt på min posthistorik så ska man snart se att jag är en frekvent kritiker av vänsterpacket också. När man påtalar sådana här saker för dem svarar de ofta "JAMEN HÖGERN DÅ!". Ni är mer lika än ni tror. Yttrandefrihet tycker ingen av er om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in