Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Ja, men notera att Frånstedt alldeles innan ditt citat har sagt att "de som har funnits där runtomkring med walkie talkie" syftandes på området runt mordplatsen vid mordnatten. Det borde innebära att "där i närheten" i ditt citat åsyftar samma plats, dvs området runt sveavägen på mordnatten. Jag tycker att det är rimligt att tolka det som att "Barbro" till Frånstedt säger att observationerna kan ha varit av honom själv eller av gruppens andra medlemmar.
Jag tycker man bör lägga vikt vid hur
Olle Frånstedt avslutar,
:"så det slog mig då att att dom här människorna som nämndes i utredningen om personer med walkietalkies det kan ha varit den här gruppen och det var ju då möjliga Palmemördare"
Om Barbro berättat att det är Barbro och/eller hans mannar som är WT i samband med mordet så är det konstigt att det "slog" Frånstedt att det kunde vara Barbro och/eller hans mannar som var WT i samband med mordet.
Nej. Jag tror att Frånstedt talar ur Barbros perspektiv även där. Jag tror att det är ett tidigare samtal som återges, ett samtal som tidsmässigt ligger före MOP. Ett samtal som Frånstedt drar sig till minnes när han får nyheter från Sverige gällande WT iakttagelser.
Han kopplar samman det historiska samtalet med Barbro, med samtida WT iakttagelser och drar slutsatsen att det kan vara den gruppen som är i farten.