2014-04-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Förutom Carl Persson båda promemorior, Finns berättelser från Hopp, hennes syster, avlidne son , pojkvän. Leif GW Persson har hört avlyssningsbanden från Hopps telefon och inte funnits något som tyder på att Olof Palme skulle vara kund, däremot åtskilligt om LG.

Dessutom har du ett antal prostituerade berättelser om LG som kund. men här har i många sammanhang gjorts klart att en horas ord är inget värt.

Mytbildningen vill göra gällande att småtjejerna aldrig utnyttjades. Men kulturelitens kelgris Sigvard Hammar dömdes för detta, om än till ett löjligt lågt straff. När den s k Stövelkneten hördes om detta undrade varför bara han plockades in och inte LG som han sett frekventera bordellen på Ruddamsgatan.

Om man tror att alla dessa ljuger så vet jag inte vad som ska till, ett fotografi på Lennart Geijer fångad mitt i akten?
Kan man få en källa på att LGWP har hört avlyssningsband som bevisar att Lennart Geijer var kund?

Alltså, jag kan tänka mig att SPEKULERA i att den ena eller den andra var kund, men att indignerat moralisera ..? Vad har det för funktion i sammanhanget?
Citera
2014-04-30, 12:47
Medlem
Om Moelvs scenario med tre (!) grupper på mordplatsen som omväxlande övervakar varandra och OP stämmer så befinner vi oss verkligen i Spegellandet.

Då räcker det inte med att placera en wt-man på Sveavägen 2321 för att vederbörande skall ha något med mordet att göra.
Citera
2014-04-30, 14:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Kan man få en källa på att LGWP har hört avlyssningsband som bevisar att Lennart Geijer var kund?

Alltså, jag kan tänka mig att SPEKULERA i att den ena eller den andra var kund, men att indignerat moralisera ..? Vad har det för funktion i sammanhanget?

Här har du några GWs inlägg i debatten. Han darrar inte manschetten när det gäller Lennart Geijers horknullande.

https://www.youtube.com/watch?v=2KA2JawxeH0

https://www.youtube.com/watch?v=7B4nJ30JaaA

Att vi har olika inställning till synen på sexualbrott är tydligt. Jag känner djup indignation inför både utnyttjadet av småflickorna och det sinnessjuka sexuallagsförslaget.

Glömde att skriva i förra att JK Ingvar Gullnäs friade Carl Persson från kritik på alla punkter när det gällde hans handläggning av PM:et.
Citera
2014-04-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Bjarne M. text är väldigt bra och står väl ganska nära vad jag själv tror utan att veta mer. Om skandiamannen som det sagt här hade nycklar till det mesta i skandiahuset så kan det väl vara troligt att han tillhörde civilförsvaret. "Civilförsvar består i praktiken bland annat av verksamheterna räddningstjänst, och drift av skyddsrum." Kan han ha haft nån koppling till Klara-Lidingö FBU ?
Ja, intervjun med Bjarne Moelv, vilken framstår som en mycket seriös person, är
högintressant. Jag kan notera att begreppen paramilitärer och fribrytare som jag
ofta använder i mina senare inlägg förekommer flera gånger i texten. Dessutom
är det glädjande att Moelv uttalar sig så positivt om Anérs insatser.
Citera
2014-04-30, 16:16
Medlem
Citat:
Här har du några GWs inlägg i debatten. Han darrar inte manschetten när det gäller Lennart Geijers horknullande.

https://www.youtube.com/watch?v=2KA2JawxeH0

https://www.youtube.com/watch?v=7B4nJ30JaaA

Att vi har olika inställning till synen på sexualbrott är tydligt. Jag känner djup indignation inför både utnyttjadet av småflickorna och det sinnessjuka sexuallagsförslaget.

Glömde att skriva i förra att JK Ingvar Gullnäs friade Carl Persson från kritik på alla punkter när det gällde hans handläggning av PM:et.
Det var en ful insinuation! Och jag vill ha en ursäkt! Jag är bara så trött på ditt falska moraliserande, som varken hjälper drabbade barn eller skipar rättvisa. Att peka ut misstänkta pedofiler är ett jävla ofog eftersom pedofili är något av värsta brott man kan begå. Överbevisade pedofiler får du kalla för vad du vill för mig.

Framför allt så är din "moral" extremt OT.

I klippen sägs ingenting om att LGWP har lyssnat på några band, en myt som du har spridit tidigare. Vad som sägs att är LGWP lyssnat till åtskilligt skvaller om Lennart Geijer och att 'Studio 1' skulle ha "visat" att han varit en av Hopps kunder.

LGWP tog också upp den promemoria som bl.a föreslog borttagande av sexuella åldersgränser och tillskrev denna till Geijer. Det är märkligt att en sådan promemoria någon gång har funnits och om Geijer verkligen ligger bakom denna så ökar ju sannolikheten att han verkligen sprang på bordeller och kanske t.o.m på Hopps bordell. Men bevis saknas, särskilt för att han skulle ha utnyttjat de minderåriga flickorna. Och som jag förstod det så användes lägenheten av olika kvinnor vid olika tillfällen. För du insinuerar trots allt att han var med minderåriga.
Citera
2014-04-30, 16:26
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Om Moelvs scenario med tre (!) grupper på mordplatsen som omväxlande övervakar varandra och OP stämmer så befinner vi oss verkligen i Spegellandet.

Alternativt är grupp 1 och 3 samma grupp. Dvs grupp 2 spanar på grupp 1. Grupp 1 är samtidigt medvetna om detta och har därmed koll på grupp 2 också.

En av övervakningsgrupperna är alltså SAPs egen. Vem anlitar SAP för att skydda Palme om det inte är Säpo?
Citera
2014-04-30, 18:56
Medlem
ejdars avatar
Citat:
Skulle det visa sig stämma är det hyperintressant, har inte sett denne i GK. Finns några andra uppgifter om "S" Ålder, bostad , befattning , etc etc

Vad hette kvinnan som H sa var med honom i Borlänge och vilken relation hade hon till H vid tillfället?

Vad hette kvinnan i vars lägenhet i Solna som enligt uppgift H skulle ha befunnit sig och vad hade hon för relation till H vid den tidpunkten?
Citera
2014-04-30, 19:04
Medlem
ejdars avatar
Citat:
Förutom Carl Persson båda promemorior, Finns berättelser från Hopp, hennes syster, avlidne son , pojkvän. Leif GW Persson har hört avlyssningsbanden från Hopps telefon och inte funnits något som tyder på att Olof Palme skulle vara kund, däremot åtskilligt om LG.

Dessutom har du ett antal prostituerade berättelser om LG som kund. men här har i många sammanhang gjorts klart att en horas ord är inget värt.

Mytbildningen vill göra gällande att småtjejerna aldrig utnyttjades. Men kulturelitens kelgris Sigvard Hammar dömdes för detta, om än till ett löjligt lågt straff. När den s k Stövelkneten hördes om detta undrade varför bara han plockades in och inte LG som han sett frekventera bordellen på Ruddamsgatan.

Om man tror att alla dessa ljuger så vet jag inte vad som ska till, ett fotografi på Lennart Geijer fångad mitt i akten?

Att Lennart Geijers var torsk är inget vi behöver diskutera, det var han och han hade ett relativt öppen relation (betalade för sex) till Hinsehäxan Lillemor Östling som både han och hon har bekräftat. Det var ju inte olagligt på den tiden. Lillemor Östling fanns i periferin i gruppen av Hopps tjejer. När Östlings son eller om det nu var hennes kille hamna i finkan och Lillemor försökte få Lennart (justitieminister) att fixa mildare straff då blev det komplicerat och Lennart bröt relationen.
Citera
2014-04-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Att Lennart Geijers var torsk är inget vi behöver diskutera, det var han och han hade ett relativt öppen relation (betalade för sex) till Hinsehäxan Lillemor Östling som både han och hon har bekräftat. Det var ju inte olagligt på den tiden. Lillemor Östling fanns i periferin i gruppen av Hopps tjejer. När Östlings son eller om det nu var hennes kille hamna i finkan och Lillemor försökte få Lennart (justitieminister) att fixa mildare straff då blev det komplicerat och Lennart bröt relationen.
Det var intressant för då kan ju ryktena komma just från hans relation med Lillemor Östling. Men att han hade en relation med en kvinna i periferin av Doris Hopps stall är inte samma sak som att han umgicks med Eva Bengtsson eller någon av de polska kvinnorna. Den formella utgångspunkten för PM:et var att skvallret om politikerna skulle utredas ur säkerhetssynpunkt strax innan valet, men det finns mycket utrymme för spekulationer att PM:et var en intrig mot (s) och (c). (Om en utredning hade inletts innan valet hade den hållits hemlig, men det hade blivit omöjligt för kärnkraftsmotståndaren Torbjörn Fälldin att bli statsminister. För Industriförbundet var kärnkraften helig.)

Men den allra intressantaste frågan är ifall bordellen var menad som en fälla för svenska politiker. För vad gjorde annars de amerikanska agenterna på våningen över?

Som jag ser det kan bordellaffären vara initierad av USA för att få bort Olof Palme. Motiv fanns. Och i så fall så finns det anledning att fundera över om det finns ett samband mellan bordellaffären och MOP.
Senast redigerad av lehs 2014-04-30 kl. 19:36.
Citera
2014-04-30, 23:11
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ang Stig Engström menar journalisten Bjarne Moelv har anknytning till cilvilförsvaret och tolkskolan men mig veterligen aldrig preciserat.

Han nämner också en möjlig förare till den röda bilen , Sierra alt Alfa Sud utanför Skandiahuset, Ayid Walid Irakier som Hans Holmer nämner i sin bok som körande ut en Röd Ford Sierra ur garaget på Hotel Stockholm Plaza.

HH: "För tiden 13-28 februari 1986 hyr en irakisk medborgare vid namn Avid Walid en röd Ford Sierra MDE 313 hos AA-Rabatt på Sveavägen. Han är mycket elegant klädd och betalar i förskott. Han har en massa dollar i fickorna. Bilen återlämnas emellertid inte på utsatt tid, utan först den 4 mars anträffas den av personalen utanför bilfirmans lokaler."

Detta och en del annat intressant säger BJ i denna pinfärska intervju. Han återkommer till sina tidigare hypoteser om fribytare och kuppövingar. Den kuppövning han talar om hösten 1985 kan sammanfalla med den mot ÖB, där Carl-Gustaf Ösling, PO Karlsson och jägar-Nisse med kollega deltog.

http://www.nyhetsbanken.se/news/view.asp?ID=1897

Intressant och tankeväckande artikel! Det ger en del perspektiv på röran nere på mordplatsen och kanske också på oviljan att röra i frågan.
Citat:
- När det gäller Palmes sista dag i livet kan jag redovisa i mitt tycke långt mer logiska och vederhäftiga förklaringar än privatspanarnas. Uppgifter som samtidigt kastar nytt ljus över Hans Holmérs kryptiska yttrande: "Sanningen om mordet skulle skaka Sverige i dess grundvalar."

- Palmes upprördhet under regeringslunchen berodde på att han på grund av den senaste tidens många rykten och hot tvingats acceptera någon sorts informell skyddsövervakning under veckoslutet (troligen genom partiets egen försorg). Palmes kommentar till tidningsmännen om fönsterfotograferingen gavs helt odramatiskt, med ett närmast överseende tonfall och glimten i ögat. Ansamlingen av kommunikationsradiomän kring makarna Palmes promenadväg berodde på att övervakarna övervakades, liksom också övervakarnas övervakare.
/.../
- Nog förefaller det ganska klart att Olof Palme fick större bekymmer än föregångarna med att tygla folkhemmets olika paramilitära organisationer och deras frilansagenter. Hemliga säkerhets- och underrättelseorgan visar ju en tendens att förr eller senare vändas mot sina tillskyndare.
Hög tid att folk som vet något talar ut om detta, medan de fortfarande är i livet, så vi kan komma vidare i en mer sann historieskrivning! Det får vara nog med lögner och undanglidande kommentarer. Svenska folket tål sanningen!
Citera
2014-04-30, 23:50
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I klippen sägs ingenting om att LGWP har lyssnat på några band, en myt som du har spridit tidigare. Vad som sägs att är LGWP lyssnat till åtskilligt skvaller om Lennart Geijer och att 'Studio 1' skulle ha "visat" att han varit en av Hopps kunder.

Ett av de klipp mvagrippa länkar till är taget från det avsnitt av Veckans brott som sändes 2012-11-06. Senare i samma program hävdar Leif GW Persson att han personligen talat med Doris Hopp:

Citat:
Den enda som hon var villig att diskutera i de här sakliga termerna var den dåvarande justitieministern.

Det här betraktar jag som ett otvivelaktigt belägg för att Geijer var kund hos Doris Hopp.
Mycket talar dessutom för att Olof Palme hade vetskap om det hela, men gjorde allt han kunde
för att mörka och därmed skydda Geijer.
Citera
2014-05-01, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Ett av de klipp mvagrippa länkar till är taget från det avsnitt av Veckans brott som sändes 2012-11-06. Senare i samma program hävdar Leif GW Persson att han personligen talat med Doris Hopp:

Det här betraktar jag som ett otvivelaktigt belägg för att Geijer var kund hos Doris Hopp.
Mycket talar dessutom för att Olof Palme hade vetskap om det hela, men gjorde allt han kunde
för att mörka och därmed skydda Geijer.
I så fall har vi otvivelaktigt olika åsikter om vad som är ett belägg.

En möjlig kund kan jag sträcka mig till! Men troligtvis hade han en mätress och troligtvis uppfattade Doris Hopp att det var fördelaktigt för henne att "yla med vargarna".

Jag tycker snarare att Carl Perssons PM ska betraktas som en intrig mot den socialdemokratiska regeringen än som "skvaller". Med informationen om Lillemor Östlings relation till Lennart Geijer och om de två amerikanerna ovanför Doris Hopps våning, har alla pusselbitar fallit på plats för mig och hela affären synes mig vara en propagandaoperation.

- USA försöker kompromettera OP och ordnar en fälla för hans justitieminister
- Näringslivet ser chansen att slå två flugor i en smäll och även bli av med Torbjörn Fälldin
- Carl Persson snickarar tjänstvilligt ihop sitt PM
- Palme tar det för vad det är, stoppar det i ett kuvert och låser in det i ett kassaskåp
- Palme lämnar med ett flin över kuvertet till statsminister Torbjörn Fälldin efter valet
- Näringslivet och deras förtrogna inom polisen gnisslar tänder
- Den unge intrigante LGWP tipsar journalisten Peter Bratt om att det ska finnas ett ruskigt PM
- Peter Bratt skriver en artikel i DN utan att ha sett PM:et
- Olof Palme dementerar att det finns ett PM (men inte för att skydda sin f.d. justitieminister)
- Bla bla... etc
- Eva Bengtsson anklagar OP för att ha utnyttjat henne sexuellt (för att få en miljon kronor)
- Man gör en film där OP framställs som pedofil
- Etcetera

Jag tycker att det är okay att spekulera om vem som har gjort vad men behåll er "moral" för er själva. För trådens bästa bör man vara mer saklig och mindre nedlåtande mot levande och döda, i samhället och på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in