Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 20:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
I Aftonbladet Plus/papperstidningen framgår följande om den emigrerade polisen:
  • Växte upp med sin mamma och halvsyster i Göteborg.
  • Föräldrarna skilde sig då han var liten. I 20-årsåldern bytte han namn.
  • I slutet av 1970-talet anställdes han vid Stockholmspolisen, där han under 1980-talet gick över till att bli kriminalinspektör. Tillsammans med sin fru drev han samtidigt ett importföretag och bodde i en lägenhet i centrala Stockholm.
  • Han ingick i en högervriden grupp som avskydde statsminister Olof Palme.
  • Två år efter mordet sade mannen upp sig från jobbet.Tillsammans med sin fru flyttade han till en annan världsdel för att starta ett helt nytt liv.
  • I det nya landet startade paret, som inte har några barn, ett vandrarhem.
  • Under senare år har han jobbat för en välgörenhetsorganisation som arbetar för att bevara och skydda kuster, landsbygd och byggnader i området.

Ringer det några klockor?

det är möjligt att det inte stämmer på Fl**t,
men "for the record"; achec lär ha fått detta direkt från poliskontakt:
" Bekräftat namn på Polisman G, Tomas Flyckt född -55. Saknas i register. Bor utomlands, alt. skyddad identitet."
Citera
2013-10-24, 20:40
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderWilliam
Lyssnar på Aftonbladets intervju.
Hör inget dalmål, vilket borde finnas om det vore G. Han är ju från Rättvik/Falun.
Snarare Göteborg/Västsverige om det kan vara nån ledtråd.
Vilka av våra vänner härstammar från det hållet?
Nu är jag nog ut o cykla men.. bror perä hade ju sagt att han var i Göteborg under mordnatten men vad hände med hans kompis, var det Lasse L han hette? Va hände med honom då?
Citera
2013-10-24, 20:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ingemar Krusell, som var biträdande spaningschef i Palmeutredningen, höll särskilt i uppgifterna som rörde det så kallade polisspåret.

– Vi följde upp allt som gick men det fanns ingen substans i det. Allt var väldigt löst,
säger han till Expressen.se.

Han tror inte heller på uppgifterna om att en ex-polis ska ha ombett "Johan" att skjuta Palme.

"En fyllegrej"

– På sin höjd måste det vara en fyllegrej. Att det skulle finnas en enskild polisman är så sanslöst, jag tror inte ett skit på det där för att prata klarspråk. Det grundas inte på några fakta, säger Ingemar Krusell.

Ingemar Krusell, som skrivit boken "Palmemordets nakna fakta", menar att Palmemordet är uppklarat och att Christer Pettersson är gärningsmannen.

– Vi som har kännedom om ärendet, om hur det verkligen såg ut på Sveavägen, vet vad vi har att röra oss med och vilka personer som fanns där. Och vi vet att Christer Pettersson fanns i hörnan, och vi vet att det är honom Lisbeth Palme identifierat utan tveksamheter, säger Ingemar Krusell.
Citat:
Tommy Lindström, tidigare chef på rikskriminalen, tror som Ingemar Krusell - det är inte troligt att polisspåret är lösningen på Palmemordet.

– Jag tror han (ex-polisen) kan ha uttalat det här, men sedan tror jag du får svårigheter att visa att han skickat ner någon till Sveavägen. Där ligger bekymret, och om jag minns detta rätt så kom man aldrig ner på mordplatsen med den här killen och spåret, säger han.

Han pekar på den avsky mot Palme som fanns hos vissa inom poliskåren på åttiotalet som ett möjligt motiv.

– Det är inte så konstigt att en polis under fyllan eller villan på den här tiden säger till kompisen, du är ju jägare - skjut Palme, säger Tommy Lindström.

– Motivbilden och snacket som har varit kan stämma, men jag tror inte de har börjat verkställa det. Då tror jag Palmegruppen hade hittat spår. Jag tror inte att de skulle ha gått på en miss här.
http://www.expressen.se/nyheter/forhordes-om-mordet-pa-olof-palme---flyttade/
Citera
2013-10-24, 20:48
Medlem
OPK123s avatar
Som jag sagt tidigare. Lägg full fokus på C.G.Ö, I.G och T.F (aka T.K).
Citera
2013-10-24, 21:43
Medlem
Durgedurgs avatar
Men det var då ett jä**a tjat om att
"få ner någon på sveavägen"!
Börjar bli tjatigt från herr Lindström & Krusell. Låter som ett skydd snarare än fakta.
Citera
2013-10-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
är det samma en du menar? "En kriminalpolis vi kallar H som av Holmér kontrakterats som vapenexpert i Palmeutredningen är den som skall granska mordkulorna. Mordkulor som den rutinerade brottsplatsundersökaren Moberg inom Stockholmspolisens mordkommission inte fann trots att han "dammsög" rubbet inom den alltför begränsade mordplatsen. Men en kula hittades dagen efter av en privatperson, just där Moberg gjort sin "dammsugning" för att hamna i händerna på kriminalpolis H. Var det dags för manipulering? H är medlem i skytteföreningen."

Varifrån kommer det att den här polisen skulle ha kallats H? Ovanstående stämmer helt
klart in på Sonny Björk men det är inte han som är GRKs polisman H.
Citera
2013-10-24, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Men det var då ett jä**a tjat om att
"få ner någon på sveavägen"!
Börjar bli tjatigt från herr Lindström & Krusell. Låter som ett skydd snarare än fakta.

Hur tänker du nu? Det är ju självklart att man måste "få ner någon på Sveavägen". Tror du att det räcker med ett utpekande? Eller ett erkännande? 130 pers har väl erkänt fram till dags dato tror jag.

Den här vapenexperten förresten. Det kan möjligen inte vara Boboslackes kompis som inte ens "fick chansen" att kolla vapnet som Slacke skrev så indignerat om häromdagen?
Citera
2013-10-25, 00:16
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Tvärtom är det just bakom alla dessa mer eller mindre oskäliga domar mot sådana som Olle Möller, Wennerström, Bergling, Ströberg till Treholt, Quick, Fossmo och även det jag själv råkat ut för man kan utläsa en korrupt rättsstat vars uppgift främst tycks ha varit att mörka bakomliggande förhållanden med brödraskap och annat som vi tydligen på ett eller annat sätt råkar ha fått för stor insyn i.
Det är framförallt i de samtidiga brutala karaktärsmorden som aldrig rimmar med faktisk biografi man kan räkna ut vilka övergripande intressen som istället utgör verkliga hotet mot allt vad demokratiskt rättssamhälle heter.

Lägg till en individ till som varit högst aktuell de senaste åren, ur ovanstående perspektiv, inte minst nu i NSA/FRA-tider. Wikileaks/Assange
Citera
2013-10-25, 01:53
Medlem
Någon snäll själ som har Sven Anérs bok Polisspåret? Intresserad av de poliser som kom till "undsättning" vid vattenläckan i Leif Tells lägenhet...

Tackar
Citera
2013-10-25, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen

Den här vapenexperten förresten. Det kan möjligen inte vara Boboslackes kompis som inte ens "fick chansen" att kolla vapnet som Slacke skrev så indignerat om häromdagen?

När inte argumenten räcker till tar fantasin vid........ Du fortsätter i gammal god stil med dina monologer i chattens tecken där fablernas värld sträcker sig från tramsiga påståenden om egen erfarenhet som minsta barn förstår är tagna ur luften eller i bästa fall ur misstolkningar av googlesökningar till totalt misslyckade försök till , som Ove skulle uttryckt det, "karaktärsmord" av andra genom felciteringar och påhitt.

Det måste vara motigt nu när dina värsta fiender som Wall och Jallai är de som har medias och Svenska folkets öra samt tvingar PU att följa upp vissa saker de underlåtit att göra i en halv mansålder!
Citera
2013-10-25, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Lägg till en individ till som varit högst aktuell de senaste åren, ur ovanstående perspektiv, inte minst nu i NSA/FRA-tider. Wikileaks/Assange

Men snälla du.... Ove Mollvik (känd rättshaverist från flera olika fall) Helge Fossmo (tekniska bevis i form av omfattande smskonversation), Stig Bergling(erkänt och dessutom stoltserat med sitt arbete för KGB) och Ströberg som offer för orättfärdiga domar i några slags megakonspiratoriska svepande penseldrag har väl ganska tvivelaktig bärighet gentemot trådens topic?
Citera
2013-10-25, 09:05
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Syftar vi på samma person så ska den personen han misstänker är "H" den personens namn ska börja på ett B samt finnas med på nätet med samband om livvaktstjänst och arbetat/arbetar på ett större företag i Göteborg. fd Säpolivvakt om det är samma vi tänker på.

OBS! Vissa användare kommer nu att attackera mig med tanke på en viss användare här i forumet, till er som är emot det jag försöker få reda på det är ingen idé att ens skriva.. Håll det för er själva!!!!!

Jag är med, tänkte dock på en annan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in