2014-04-30, 22:17
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Har börjat maina shyvana top och är helt kär! På 20 games har jag förlorat min lane 4 gånger. Brukar bygga Dorans shield - Botrk för sustain - SV eller Rand beroende på ifall jag möter ad eller ap top - Hydra om jag vinner hårt eller SV/rand/sunfire om det går sämre, förlitar mig då på extra skadan från cinders. Och vid det här laget brukar spelet vara slut, om inte så bygger jag mer tank, kanske en frozen mallet.

Jag maxar W först och initierar med W -> E -> Q och sen AAar man ner motståndaren tills de ragequittar hoho. Jag spelar henne väldigt aggresivt och deniear motståndarens farm så gott det går och förlitar mig på sustain från borken.

Några andra som kör henne och kan komma med mer tips på build/spelstil?
Först och främst: Shyvanna är en champion som är starkast mid-lategame. Med andra ord skall hon typ aldrig vinna lane (så länge hon inte möter mundo och andra superweak laners). Målet med henne är att gå lika i lane för att sedan outscala sin motståndare. Du är förmodligen betydligt bättre än spelarna du möter, därför vinner du lane så ofta. Botrk bör endast byggas först om man vinner lane, förlorar man lane bör BoTRK byggas som sista item. Tank items är såklart beroende på vad du möter för typ av damage. Standard build mot renekton top lane och ap mid lane (vanliga picks i meta atm). Är: Ninja tabi>Sunfire Cape>Wardens mail>banshees vail (spirit visage är bättre i vissa fall)>bygg klart randuins>köp BoTRK om leder med mycket guld>Avsluta med Thornmail.
Dorans shield är bra start, jag hade dock börjat med cloth+5 mot starka melee ad champions (renekton, darius, trynda). Hydra skulle jag aldrig byggt i ett seriöst game, men visst kan det vara kul i normal games. Frozen mallet är sällan bra.
Citera
2014-05-01, 02:12
Medlem
Alltså vad i helvete... Blev just guld 5. Trodde naturligtvis att folk skulle spela bättre än i silver 1 men folk är ju bara så konstiga? Guld 5 måste fan bestå av de mest oseriösa spelare jag någonsin mött i LoL. Alldeles nyss valde en lirare temmo jungle

Det sjuka är att vi ägde dem totalt. Vad fan är det här
Citera
2014-05-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Alltså vad i helvete... Blev just guld 5. Trodde naturligtvis att folk skulle spela bättre än i silver 1 men folk är ju bara så konstiga? Guld 5 måste fan bestå av de mest oseriösa spelare jag någonsin mött i LoL. Alldeles nyss valde en lirare temmo jungle

Det verkar vara så genom hela Guld, är i Guld IV nu och det är fan inte mycket bättre än Guld V
Citera
2014-05-01, 02:24
Medlem
mrgangster655s avatar
va är detta för bullshit spel vinner 6 av 10 matcher innan man hamnar i en liga och jag fick bronze v hur kommer det sig?
Citera
2014-05-01, 02:31
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
va är detta för bullshit spel vinner 6 av 10 matcher innan man hamnar i en liga och jag fick bronze v hur kommer det sig?

Riot hatar dig och/eller så var du premade med någon som låg i bronze V genom alla dina placement matcher?
Citera
2014-05-01, 04:26
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:

Teemo jungle funkar. Har för mig att jag såg någon bli diamond 1 genom att bara spela teemo jungle, har dock inte länk. Snubben som spelade teemo smurfade/elo boostade förmodligen.
Edit: Vågar nästan påstå att teemo jungle är bättre eller i alla fall lika bra som fiddlesticks support, som det andra laget hade.
Senast redigerad av Ren-Potatis 2014-05-01 kl. 05:12.
Citera
2014-05-01, 09:49
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Teemo jungle funkar. Har för mig att jag såg någon bli diamond 1 genom att bara spela teemo jungle, har dock inte länk. Snubben som spelade teemo smurfade/elo boostade förmodligen.
Edit: Vågar nästan påstå att teemo jungle är bättre eller i alla fall lika bra som fiddlesticks support, som det andra laget hade.

Teemo jungle fungerar om man är bra på att jungla speciellt om man smurfar, vet inte vad han körde men han som blev diamond1 med teemo körde smite ignite, så ignite+röd+e = FB 9/10 gånger.
Citera
2014-05-01, 11:36
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
för du uppenbarligen lirar som en bronze 5. WHY SO SERIOUS?
Citera
2014-05-01, 11:44
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Mja ww är inte jätte vanligt top men ryze är jätte bra! Renktorn är också väldigt bra, Med Riven kan du göra flashly plays men kan vara svår, man måste va snabb!

Han e inte vanlig top men han e ändå lättspelad. Tips o tänka på när man har skillat hans E är att toggla av och på den när man planerar en gank annars märker dom av dig på mils avstånd.
Citera
2014-05-01, 14:23
Medlem
Citat:

Oavsett om du går från silver 5 - guld 1 så är det ändå bara en divisions skillnad. Skill-mässigt så är det väldigt liten skillnad på en division hit och dit.

Du borde inte förvänta dig att folk helt plötsligt blir bättre från ingenstans. Det är en långsam och gradvis stegrande process. Vanligtvis brukar man knappt märka av skillnaden förrän man går tillbaka och spelar på den nivån man tidigare var. Då inser man hur kass man har varit.
Citera
2014-05-01, 14:43
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Oavsett om du går från silver 5 - guld 1 så är det ändå bara en divisions skillnad. Skill-mässigt så är det väldigt liten skillnad på en division hit och dit.

Från Silver 5 till guld 1 är det nio divisioner.
Citera
2014-05-01, 14:50
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Från Silver 5 till guld 1 är det nio divisioner.
nwm, skrev fel & ber om ursäkt.
Senast redigerad av irken 2014-05-01 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in