2014-05-01, 15:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nej, nio Tiers. En division är Guld, Silver, Plat etc & "Tiers" är dem olika nivåerna inom en division.

Nej, det går 5 divisions på en tier. http://gyazo.com/b0eeaf65602f88a5da5097d343eb0779
Citera
2014-05-01, 15:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Nej, det går 5 divisions på en tier. http://gyazo.com/b0eeaf65602f88a5da5097d343eb0779
Ops, jag som tänkte fel i så fall & då ber jag om ursäkt!
Citera
2014-05-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Från Silver 5 till guld 1 är det nio divisioner.

Jag menade givetvis Silver 1 - Guld 5. Jag fick väl en liten hjärn-fis.
Citera
2014-05-01, 16:22
Medlem
Ralphie-Cifarettos avatar
Någon som har några bra tips om hur man spelar rumble? Jag köpte honom nyss men kan inte riktigt greppa hur man ska spela honom.. Hur ska man bygga honom och vilka combos använder man sig av? Dessutom kan jag inte landa hans ulti där jag vill ha det. Jag har aldrig stött på en svårare champ och jag kan spela dom flesta helt okej..
Citera
2014-05-01, 17:14
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie-Cifaretto
Någon som har några bra tips om hur man spelar rumble? Jag köpte honom nyss men kan inte riktigt greppa hur man ska spela honom.. Hur ska man bygga honom och vilka combos använder man sig av? Dessutom kan jag inte landa hans ulti där jag vill ha det. Jag har aldrig stött på en svårare champ och jag kan spela dom flesta helt okej..
Jag har bara spelat rumble två gången och då sög jag. Han tar ett tag att vänja sig vid antar jag. Standard build är i alla fall Sorcerers shoes>Haunting Guise>Rylai's crystal scepter>Liandries Torment>Void Staff>Zhonyas hourglass. Avsluta med rabadons death cap eller banshees vail beroende på om du behöver tank eller damage.
Hans starkaste tid är early-mid game. Så det är viktigt att du är där för dragon fights osv, lategame är han inte mycket att ha.
Citera
2014-05-01, 18:53
Medlem
Citat:

Kan väl hålla med om att hans ulti kan vara lite knepig, tryck där du vill at ultin ska börja sen drar du musen åt det hållet du vill att den ska sluta
ganska mycket lättare om man spelar utan smartcast på sina abilities.
Citera
2014-05-02, 01:45
Medlem
Tror ni att Aatrox kommer att spelas mer nu när "carry" top laners börjar ta över mer och mer?
Citera
2014-05-02, 04:07
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tror ni att Aatrox kommer att spelas mer nu när "carry" top laners börjar ta över mer och mer?
Han är bra counterpick mot Ryze.
Citera
2014-05-02, 04:19
Medlem
Citat:

Det du måste förstå med Rumble är att hans abilities inte scalar speciellt bra med ap, utan mycket bättre med levels då dess base-damage är riktigt bra. Detta gör att rumble skiner i mid-game (mellan lvl 9-16, möjligen lite tidigare/senare beroende på ditt/motståndarnas lag såklart). Detta gör att haunting guise/liandrys är väldigt effektiva items. Oftast brukar man ju även komplimentera med rylais för att öka damagen på liandrys. Om man vill fokusera på mer damage och hoppa över tankigheten mer så är det bättre att bygga void staff istället för att utnyttja din base-damage mer.

Bootsen är oftast ett val mellan MT och SS, jag föredrar MT starkt om motståndarna inte har ett väldigt lite-cclag då Rumble's bread and butter ability (Q) gör sin damage beroende på hur du är positionerad till dina motståndare, så är det väldigt viktigt att inte bli fastlåst någonstans eller bli kitad för den delen.

Oftast räcker det med Liandrys och void staff/rylais som damage-items. Detta kommer mer än väl höja dig till tillräkligt hög damage för att vara ett starkt hot mot alla i deras lag, och ingen som kan bli ignorerad. Bara base-damagen på din ult är 1200 lvl 3 och scalar med 150% av din ap vilket gör att du behöver inte så väldans mycket för att den ska vara omöjlig att ignorera.

Efter dessa är det hög tid att börja biffa till sig, som vanligt när man ska bygga defensivt så krävs det att du kollar vad motståndarna har för champions och vem som är stark i motståndarlaget. Om du valde att köpa void staff istället för Rylais så kan det vara en bra idé att först plocka upp en giants belt innan du köper chain west i randuins som exempel. Om du valde Rylais så får du nog prioritera chain westen. Men sånt är ju basic building knowledge.

Gud klockan är alldeles för mycket för att försöka göra sig förstådd...
Citera
2014-05-02, 04:25
Medlem
Khorneflakess avatar
Har varit på härligt IDGAF-humör de senaste dagarna och har åtagit mig uppgiften att ta mig igenom olika AP carries för att se om de är viable som AD carries.

Ahri kan vi säga direkt är viable eftersom jag lyckades fixa penta (detta får man väldigt gärna skylta med tycker jag då det finns få saker som är jävligare, än mindre med en malplacerad carry) med henne efter första matchen, presterade också bra i övriga matcher. CC, gratis positionering och bra escape.

AD Malzahar var också otroligt habil och efter att ha krossat två lanes med 8-0 i båda matcherna för att sedan tåga vidare (dock blev jag fetmosad i första matchen efter lane phase då jag spelade med konstant 300 ping, vilket gör att jag undrar hur jag kunde få kills...) och dominera flera lager av matcherna. Behaglig AA-animation.

AD Anivia funkade också för tidig passive bait och hennes vägg är alltid bra. Däremot har hon en långsam projektil och har ganska långsam bassnabbhet så hennes AD-damage uppfylls aldrig riktigt. Bra längd på AA men är trots det inte speciellt överlägsen Trist, Jinx eller Cait.

AD Orianna vet jag har figurerat sedan tidigare och hon är väldigt läglig med en displacement-ulti samt flera bra utility-spells. Hyfsat stronk och kan duellera med en fed Twitch uppenbarligen, då jag fick göra det mer än två gånger minst.

AD Syndra är riktigt käzz och är inte att föredra. Visst - bra range med hennes spells och hyfsat stark med ultin som är naturligt stark, men hennes AA-längd är rätt så mesig.

AD Soraka var faktiskt helt OK, men riktigt slö och kanske inte precis någon man kan luta sig tillbaka mot i en carry-or-no-carry-situation. Bra baits med feta health/armor-bonusar och hon kan desarmera viktiga spells (tänker typ att Twitch stackar sin passive och sen ska använda sin E, varpå man silencar) medan hon kan peela och jukea för sig själv tills hjälp anländer. Också allmänt bra för laget. Kan finna en sköld i support/top/tanky jungle och mata den med heals tills man har dödat de som anfaller ens "frontlinje". Riktigt stor plusfaktor med de famösa bananprojektilerna som nästan poetiskt mördar någon som flashar med 2 hp och tror att de har kommit undan.
Citera
2014-05-02, 04:39
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Har varit på härligt IDGAF-humör de senaste dagarna och har åtagit mig uppgiften att ta mig igenom olika AP carries för att se om de är viable som AD carries.

Ahri kan vi säga direkt är viable eftersom jag lyckades fixa penta (detta får man väldigt gärna skylta med tycker jag då det finns få saker som är jävligare, än mindre med en malplacerad carry) med henne efter första matchen, presterade också bra i övriga matcher. CC, gratis positionering och bra escape.

AD Malzahar var också otroligt habil och efter att ha krossat två lanes med 8-0 i båda matcherna för att sedan tåga vidare (dock blev jag fetmosad i första matchen efter lane phase då jag spelade med konstant 300 ping, vilket gör att jag undrar hur jag kunde få kills...) och dominera flera lager av matcherna. Behaglig AA-animation.

AD Anivia funkade också för tidig passive bait och hennes vägg är alltid bra. Däremot har hon en långsam projektil och har ganska långsam bassnabbhet så hennes AD-damage uppfylls aldrig riktigt. Bra längd på AA men är trots det inte speciellt överlägsen Trist, Jinx eller Cait.

AD Orianna vet jag har figurerat sedan tidigare och hon är väldigt läglig med en displacement-ulti samt flera bra utility-spells. Hyfsat stronk och kan duellera med en fed Twitch uppenbarligen, då jag fick göra det mer än två gånger minst.

AD Syndra är riktigt käzz och är inte att föredra. Visst - bra range med hennes spells och hyfsat stark med ultin som är naturligt stark, men hennes AA-längd är rätt så mesig.

AD Soraka var faktiskt helt OK, men riktigt slö och kanske inte precis någon man kan luta sig tillbaka mot i en carry-or-no-carry-situation. Bra baits med feta health/armor-bonusar och hon kan desarmera viktiga spells (tänker typ att Twitch stackar sin passive och sen ska använda sin E, varpå man silencar) medan hon kan peela och jukea för sig själv tills hjälp anländer. Också allmänt bra för laget. Kan finna en sköld i support/top/tanky jungle och mata den med heals tills man har dödat de som anfaller ens "frontlinje". Riktigt stor plusfaktor med de famösa bananprojektilerna som nästan poetiskt mördar någon som flashar med 2 hp och tror att de har kommit undan.
Hur kan du göra denna listan utan att nämna ad kennen?
Citera
2014-05-02, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Hur kan du göra denna listan utan att nämna ad kennen?

För att ad Kennen redan är etablerad som en viable adc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in