2014-04-29, 17:08
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag skulle verkligen inte rekommendera Tristana eller Orianna till någon som aldrig spelat, Annie passar lite bättre in som midlaner än Ori för man behöver inte ha koll på för mycket saker (Typ vem bollen på ska etc). Tristana är rent teoretiskt enkel, men i praktiken är hon väldigt svår.. Ashe är nog lite lättare för en spelare som aldrig kört lol tidigare.

Det beror väl på helt på dig själv, har du tidigare erfarenhet etc?
Annie passar inte in i metan lika bra som orianna. Tvivlar på att det är lättare med ashe som har: Kortare attack range, ingen escape, mindre tankiness, skillshots, ingen attack speed boost (svårare stutter stepping).
Kan väll använda ditt argument för skojs skull: Ashe är rent teoretiskt enkel, men i praktiken är hon väldigt svår.
Edit: Tristana kostar dessutom inget.
Senast redigerad av Ren-Potatis 2014-04-29 kl. 17:10.
Citera
2014-04-29, 17:55
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Annie passar inte in i metan lika bra som orianna. Tvivlar på att det är lättare med ashe som har: Kortare attack range, ingen escape, mindre tankiness, skillshots, ingen attack speed boost (svårare stutter stepping).
Kan väll använda ditt argument för skojs skull: Ashe är rent teoretiskt enkel, men i praktiken är hon väldigt svår.
Edit: Tristana kostar dessutom inget.
Har man spelat tre matcher i spelel så spelar inte vad för "metan" är riktigt, han kommer ju få möta till exempel Garen & Yasuo botlane om han har lite otur etc..

Har man spelat tre matcher så tror jag knappast för övrigt att man kan stutter steppa speciellt bra så attack speed boost spelar ingen roll, att inte ha någon escape kan vara positivt för då lär han sig direkt att positionera sig bra och på så sätt kommer han att tycka att gubbar med escape är mycket lättare.
Både tristana & Ashe är ungefär lika tankiga och det märks ju knappast någon skillnad på att ~20 mindre hp & lite mindre armor också. Skillshots'en på ashe är ganska "rakt" straight forward för en nybörjare att lära sig så, medans tristanas skills är väldigt komplicerade (E & W till exempel).

Ashe kostar 450 IP & det är ju ungefär ~5 bot games så det är nog inga större problem för honom heller.
Citera
2014-04-29, 19:11
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user.1
Vilken champion rekommenderar ni en nybörjare att börja med? Alltså vilken champion är hyfsat bra men inte allt för svår att spela?

Du kan få ett par nybörjartipps.

Lyssna inte på folk som flamear. Alla är noobs i början och de som bara gnäller på sina lagkamrater är det oftast fortfarande.

När du köper en ny Champion. Testspela en match mot botar så att du kan lära dig hur din champ fungerar med skills, attack range med mera innan du ger dig in i matchmaking.

Du kan lära dig väldigt mycket av spelets grunder genom att titta på när andra spelar. Finns massor av youtube videor som lär ut diverse knep som kan vara bra att ha.

Välj den champion som du tycker ser kul ut. Titta på vilka skills de har och känner du att de verkar för komplicerade så välj en annan. Du kommer ganska snart märka vilken spelstil du gillar. Alla brukar hitta nån champion som är kärlek vid första ögonkastet Du får ju några gratis att testa varje vecka så börja med dem och känn dig fram.
Citera
2014-04-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user.1
Ingen erfarenhet överhuvudtaget, spelat kanske 3 matcher totalt.
Då är nog den typen av gubbar som rekommenderades för top lättast.
Citera
2014-04-29, 19:35
Medlem
user.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Lyssna inte på folk som flamear. Alla är noobs i början och de som bara gnäller på sina lagkamrater är det oftast fortfarande.

När du köper en ny Champion. Testspela en match mot botar så att du kan lära dig hur din champ fungerar med skills, attack range med mera innan du ger dig in i matchmaking.

Du kan lära dig väldigt mycket av spelets grunder genom att titta på när andra spelar. Finns massor av youtube videor som lär ut diverse knep som kan vara bra att ha.

Välj den champion som du tycker ser kul ut. Titta på vilka skills de har och känner du att de verkar för komplicerade så välj en annan. Du kommer ganska snart märka vilken spelstil du gillar. Alla brukar hitta nån champion som är kärlek vid första ögonkastet Du får ju några gratis att testa varje vecka så börja med dem och känn dig fram.

Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Då är nog den typen av gubbar som rekommenderades för top lättast.
tackar för svaren! och dom där nybörjartipsen var riktigt bra. man får ju börja någonstans, är nog väldigt få som blir bra direkt.
Citera
2014-04-29, 20:25
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Kan säga att jag aldrig kört mot bottar med nya champs. Kör normal/twisted treeline/dominion för att lära mig gubbarna.
Citera
2014-04-29, 22:45
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Sjukt bra ocksa, forstar inte att det inte ar en grej?

Korde Vayne igar och lyckades vinna en lane med Vayne+Gragas vs Draven+Thresh

Jag spelar han varje gång jag blir support! Bygger ap-guld-reggen som första item sen Nedless rod lagom till lvl 6.

Bara stå och spamma tunnor tillsammans med W. Känns som man vinner matcherna lite enklare med en "support" som kan bursta ner deras Adc/Apc.

Citera
2014-04-29, 23:25
Medlem
enklistras avatar
Läste lite om vilka champs som kan vara bra för nybörjare. Tänkte först och främst på ryze och ww när det gäller top lane
Citera
2014-04-29, 23:59
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Läste lite om vilka champs som kan vara bra för nybörjare. Tänkte först och främst på ryze och ww när det gäller top lane
Mja ww är inte jätte vanligt top men ryze är jätte bra! Renktorn är också väldigt bra, Med Riven kan du göra flashly plays men kan vara svår, man måste va snabb!
Citera
2014-04-30, 01:37
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra

De karaktärerna vet jag inte om jag skulle rekommendera till en nybörjare. Även om det såklart är skönt att de båda är väldigt billiga. Tror dock att det är värt att investera i en lite dyrare champ. Om du vill ha en champ som är grym i 1v1 dueller skulle jag rekommendera Jax, Renekton eller Darius. De är lätta att lära sig och att vinna sin lane med.
När jag var nybörjare så var min största skräck att dö flera ggr och bli kallad feeder. Är det något som påverkar dig så skulle jag rekommendera att du spelar en tankig gubbe som Malphite, Shen eller Alistar. Man kanske inte får så många kills men man löper mindre risk att dö även om man möter en skickligare spelare. Assassins bör du undvika ett tag framåt då de kräver mycket mer erfarenhet av spelaren.
Citera
2014-04-30, 16:14
Medlem
enklistras avatar
felcitering

Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Mja ww är inte jätte vanligt top men ryze är jätte bra! Renktorn är också väldigt bra, Med Riven kan du göra flashly plays men kan vara svår, man måste va snabb!

Warwick kanske inte är jättevanlig och jag förstår faktiskt inte varför. Han är så gott som odödlig i lategame. Väldigt lättspelad och om man kommer efter i lane så har han fortfarande bra sustain och klarar av att vara där. Jag tycker att ww är väldigt nybörjarvänlig. Ultar man motståndarens feedade carrt i teamfights så vinner man oftast. Man kan göra så mycket utan att ens vara bra med honom. Till skillnad från champs som thresh, oriana, lee sin.
Senast redigerad av enklistra 2014-04-30 kl. 16:17. Anledning: felcitering
Citera
2014-04-30, 21:16
Medlem
krakkels avatar
Har börjat maina shyvana top och är helt kär! På 20 games har jag förlorat min lane 4 gånger. Brukar bygga Dorans shield - Botrk för sustain - SV eller Rand beroende på ifall jag möter ad eller ap top - Hydra om jag vinner hårt eller SV/rand/sunfire om det går sämre, förlitar mig då på extra skadan från cinders. Och vid det här laget brukar spelet vara slut, om inte så bygger jag mer tank, kanske en frozen mallet.

Jag maxar W först och initierar med W -> E -> Q och sen AAar man ner motståndaren tills de ragequittar hoho. Jag spelar henne väldigt aggresivt och deniear motståndarens farm så gott det går och förlitar mig på sustain från borken.

Några andra som kör henne och kan komma med mer tips på build/spelstil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in