Citat:
Först och främst: Shyvanna är en champion som är starkast mid-lategame. Med andra ord skall hon typ aldrig vinna lane (så länge hon inte möter mundo och andra superweak laners). Målet med henne är att gå lika i lane för att sedan outscala sin motståndare. Du är förmodligen betydligt bättre än spelarna du möter, därför vinner du lane så ofta. Botrk bör endast byggas först om man vinner lane, förlorar man lane bör BoTRK byggas som sista item. Tank items är såklart beroende på vad du möter för typ av damage. Standard build mot renekton top lane och ap mid lane (vanliga picks i meta atm). Är: Ninja tabi>Sunfire Cape>Wardens mail>banshees vail (spirit visage är bättre i vissa fall)>bygg klart randuins>köp BoTRK om leder med mycket guld>Avsluta med Thornmail.Har börjat maina shyvana top och är helt kär! På 20 games har jag förlorat min lane 4 gånger. Brukar bygga Dorans shield - Botrk för sustain - SV eller Rand beroende på ifall jag möter ad eller ap top - Hydra om jag vinner hårt eller SV/rand/sunfire om det går sämre, förlitar mig då på extra skadan från cinders. Och vid det här laget brukar spelet vara slut, om inte så bygger jag mer tank, kanske en frozen mallet.
Jag maxar W först och initierar med W -> E -> Q och sen AAar man ner motståndaren tills de ragequittar hoho. Jag spelar henne väldigt aggresivt och deniear motståndarens farm så gott det går och förlitar mig på sustain från borken.
Några andra som kör henne och kan komma med mer tips på build/spelstil?
Jag maxar W först och initierar med W -> E -> Q och sen AAar man ner motståndaren tills de ragequittar hoho. Jag spelar henne väldigt aggresivt och deniear motståndarens farm så gott det går och förlitar mig på sustain från borken.
Några andra som kör henne och kan komma med mer tips på build/spelstil?
Dorans shield är bra start, jag hade dock börjat med cloth+5 mot starka melee ad champions (renekton, darius, trynda). Hydra skulle jag aldrig byggt i ett seriöst game, men visst kan det vara kul i normal games. Frozen mallet är sällan bra.
speciellt om man smurfar, vet inte vad han körde men han som blev diamond1 med teemo körde smite ignite, så ignite+röd+e = FB 9/10 gånger.