Citat:
Ursprungligen postat av
Kruzifixxion
Om du dör 5 gånger och eliten, ja eliten inte eliterna, tar 30 sekunder då är du helt klart långt ifrån redo för t6, ENLIGT MIG. Men visst om du tycker det är effektivt, kul, whatever att göra nephalem rifts med eliter på 30 sekunder vardera och dö 50 gånger, så go for it. Spela hur du vill, inte bryr jag mig, jag sa bara vad jag tycker angående kill speed, k?? Det är du som misstolkar allas svar och blir arg.
Förväntar du dig inte någon kritik/tvivel från folk när du kommer in och skriver '' MIN NYA DH BUILD MINST LIKA BRA SOM STREAMERS '' ?
Enligt alla som vet vad effektivt betyder. Kollar man på reddit ser man dagligen folk som visar upp "jag gör T6, effektivt" så kommer man in på tråden och ser "I do T6 rifts in 30 minutes" och man facepalmar varje gång. Jag vet inte om folk bara är allmänt befriade eller om folk faktiskt år 2014 fortfarande inte förstår sig på spel.
För att göra det enkelt.
Vita mobs, 1-2 hits.
Elits, 10 sekunder.
Guardian, 25 sekunder.
Rift, 5-8 minuter, max 10.
Att göra T6 just nu är förövrigt oerhört onödigt, det är endast för att flexa sin e-peen. Jag klarar av T6 rifts utan att dö på min barb, jag gör dom dock på mellan 15-20 minuter för att jag fortfarande har för dåligt gear. Med andra ord, antagligen snabbare än vad mr 1988 gör det med sin DH. Men jag inser i alla fall vad som är dålig exp och värdelös LPH.
För att vara så effektiv som det går med decent gear (2 miljoner+ elemental elite) så ska man köra T4 rifts, jag själv kör endast T4 just nu tills jag faktiskt kan göra T6 lika fort även om jag klarar av att göra T6. Det finns ingen som helst mening med att köra T6, nu med dagens patch kommer du få mer blood shards, men det kommer fortfarande vara mer bloodshards i timmen med att köra T4 än T6. Effektivitet är allt du har med den tid, för din tid är begränsad, många har jobb, skola osv. Vill man göra det bästa utav det sitter man inte och lallar med en mongo build på T6 och anser det vara effektivt att döda ett elitpack på 3 minuter, som det egentligen tar om du ska dö 5 gånger.