2014-04-30, 07:20
Medlem
boonies avatar
Btw finns det många i FB klanen som hör HC?[/quote]

Nej tyvärr Blir väl fler hoppas jag.
Citera
2014-04-30, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ska ta?
Vem bestämmer det?

Missade du att jag dog 5 gånger? Det kanske var 4.
Då dog eliten på 5 eller 10 sekunder , då det är 5 sekunder Resurrection tid.
Ja fy vad dåligt för T6 att det tar så lång tid.
Vem pallar vänta 10 sekunder, USCH! Även om det ska ha tagit 30 sekunder av aktivt skjutande så är det bara otålighet eller perfektionism som är boven i dramat.

Det var en anekdot , ingenting som man ska klaga på.
Ni ungdomar borde lära er hur man beter sig.
Tror ni detta spelet är blodigt allvar?
Om jag är nöjd med min skada på T6 så ska fan inte du komma och bestämma att jag inte ska vara det.
Det är enbart skryt att säga att jag dödar Elite packs på 5 sekunder i T6 med DH. "Du är ju kass som gör det på 30sekunder."
Dessutom i mitt fall var det 30 sekunder sammanlagt plus dom gångerna jag dog. Inte 30 sekunder effektivt skjutande på 30 sekunder hinner jag utan några problem få upp alla 4 sentries. De fick jag inte då jag dog innan.
Dessutom blir monstren starkare om man spelar två. Munken var enbart med för att testa min skada.

Ni gör inget annat än letar fel i folks texter, skaffa ett normal liv, med normala vänner. Lär er föra normala diskussioner. Sluta lek besserwisser, och misstolka och tro att man säger något man inte säger.
Spela Diablo 3 som en hobby ni gör på fritiden.
Då har ni kommit långt i eran mänsklighet.

EDIT: Jag måste lägga in en edit så ny misstolkning inte sker.
30 sekunder kunde lika gärna vart 45 sekunder , jag är inte så seriös som sitter och klockar saker.
Det var uppskattad tid. Dessutom var det en anekdot, med glimten i ögat som den berättelsen kom till.
Jag skiter helt fullständigt i om jag dödar elit packs på 1 sekund eller 1 timme. Då ska ingen på internet eller någon annanstans heller komma och säga åt mig vad jag ska tycka.
För mig räcker det med att jag och de 3 jag spelar med är nöjda, längre än så går inte min perfektionism.

Citat:
Klaga klaga klaga.

Du får vara hur jävla misstänksam du vill, men jag är alldeles för gammal för att sitta och hävda mig i ett spel. Om du tvivlar på det jag säger så tänker jag inte göra något åt saken.
Att jag berättar anekdoter och ni tar det på fullaste allvar är för mig en gåta.

Väx upp för fan.
Vi spelar ett spel, som ska vara kul.
Det är inte så att du sitter och får betalt och jag är din arbetskollega och sitter och ljuger om mina prestationer för att få dig att framstå som en dålig människa.
Det är precis det endel av er gör mot mig.

//sarkasm start , Nej men nu blir jag allvarligt ledsen att du inte tror på mig.//sarkasm slut
Ifrågasätt på du om min rift under 2 minuter. Jag behöver som sagt inte hävda mig eller bevisa något för dig , eller någon annan. Har inte det behovet. Dessutom var den texten ett humoristiskt menat inlägg då jag bara lyckats en gång och kommer aldrig lyckas igen troligen.
Sen en sak till, so what om jag är stolt över min under 2 minuters rift?
Vem fan är du att bestämma hur nöjd jag ska vara eller vad jag tycka?

Om du på blodigt allvar tror att 2 minuter rift har någon som helst funktion i mitt liv så kanske du ska se över ditt spelande lite.
Det är ett spel man spelar för att det ska vara kul, ingen av oss tjänar pengar på detta eller har det som ett uppehälle för att klara våra liv.

Mina diskussioner har alltid haft ett humoristiskt inslag och menat med glimten i ögat. Men sen sitter det en massa som tar spelet på blodigt allvar och ska ifrågasätta en hela tiden.
Det är fan inte roligt att bli behandlad så, i en sak som ska vara rolig.

Men men, jag är inte välkommen i denna tråden så då får jag väl lämna er då.

Att du/ni inte gillar mina anekdoter eller mitt sätt att prata på så ligger inte felet hos mig utan hos dig/er, och din/er oförmåga att tolka på rätt sätt det jag säger.

EDIT: När jag ändo är pågång. 5 x 5 = 25 , 25 Sekunder Ressurection tid. Inte 30sekunder som du sa.
Sen en sak till , tror ni jag klockat tiden? Det kan mycket väl tagit 45 sekunder. Men det var en anekdot med glimten i ögat, inte något statistisk skryt som jag berättade.
Sen att du sitter och säger att jag ska skita på mig, är inget jag tänker ödsla tid på att kommentera, då det hör till barn och tonåringar att prata så.

Men Kruzifixxtion eller hur han stavar sitt namn sa ju att det man lätt dödar Elitepacks på 5-10 sekunder i 2manna T6 lir där ena (min klankompis munken) inte ens har skada, så varför skulle jag inte kunnat gjort det, om han kan?
Och NEJ jag är INTE seriös med den frågeställningen!

Jävlar vad butthurt någon kan vara.. Jag hoppas du har sovit en stund inatt och tagit dig i kragen och inser att det du gör just nu är pinsamt. Spela din egen build för all del, men inser du inte att de majoriteten spelar är det mest effektiva så är du ganska pantad för att vara ärlig. Det är som att spela någon slags WW Barbarian och säga att det är lika bra som Earthquake Barbarian. När alla vet att det är långt ifrån lika bra. Du får jätte, jätte gärna spela som du vill, det är Diablo skapat för, casuals som vill spela som de vill och inte vara så effektiva som möjligt, det är roligt för folk. Visst finns det builds där ute som är bättre än andra.

Jag själv tex spelar min DH runt min quiver som ger instant bolas.
Citera
2014-04-30, 08:09
Medlem
Secondss avatar

"Skall ta" syftar på att det blir oeffektivt när det tar för lång tid, det har inget att göra med vad du tycker är roligt eller inte. Att man vill effektivisera sin hobby så mycket som möjligt är inte speciellt konstigt och det gör det inte till blodigt allvar.
Dessutom, att reagera så starkt på det här och börja säga till andra att skaffa "normala liv" och "normala" vänner samt föra "normala" diskussioner tyder bara på att det är du som inte "kommit långt i din mänsklighet", som du så vackert uttrycker det.
Och nej, det är inte "dagens ungdom" som behöver lära sig hur man beter sig, utan folk, oavsett ålder, som inte kan bete sig som behöver lära sig det.
Citera
2014-04-30, 08:12
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Man missar inga legs eftersom dom inte ens droppas om man inte är i samma zon, dvs ''splittar''.
Vitsen med split bounties är snabba caches / bounty rewards, inte legs som droppas på färden dit.

legs droppar om du inte är i samma zon oavsett kista eller mob. dock visas bara kista/breakables och inte ifrån moben fast den registreras som att du har fått en. det är nackdelen med att splitta även om man får snabba cashes så är det smällen man får ta
Citera
2014-04-30, 09:12
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

u mad bro?
Citera
2014-04-30, 09:16
Medlem
Lanoos avatar
haha, ibland är det bara en jäkla skrattfest alltså
Dubbelkollade igår, har gjort ca 150 caches på akt 1 för att få ringen, men ingen ring i sikte.
Så levlade jag min Babbe igår, gjorde massa rifts. men när jag käkade gjorde jag bountys på act 1 på normal bara för att. Hann en repa under middagen och när jag öppnar den cachen så ploppar ring-fan upp. Så äntligen kom den... men på lvl 53!
ska man skratta eller gråta?
Citera
2014-04-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ska ta?
Vem bestämmer det?

Missade du att jag dog 5 gånger? Det kanske var 4.
Då dog eliten på 5 eller 10 sekunder , då det är 5 sekunder Resurrection tid.
Ja fy vad dåligt för T6 att det tar så lång tid.
Vem pallar vänta 10 sekunder, USCH! Även om det ska ha tagit 30 sekunder av aktivt skjutande så är det bara otålighet eller perfektionism som är boven i dramat.

Det var en anekdot , ingenting som man ska klaga på.
Ni ungdomar borde lära er hur man beter sig.
Tror ni detta spelet är blodigt allvar?
Om jag är nöjd med min skada på T6 så ska fan inte du komma och bestämma att jag inte ska vara det.
Det är enbart skryt att säga att jag dödar Elite packs på 5 sekunder i T6 med DH. "Du är ju kass som gör det på 30sekunder."
Dessutom i mitt fall var det 30 sekunder sammanlagt plus dom gångerna jag dog. Inte 30 sekunder effektivt skjutande på 30 sekunder hinner jag utan några problem få upp alla 4 sentries. De fick jag inte då jag dog innan.
Dessutom blir monstren starkare om man spelar två. Munken var enbart med för att testa min skada.

Ni gör inget annat än letar fel i folks texter, skaffa ett normal liv, med normala vänner. Lär er föra normala diskussioner. Sluta lek besserwisser, och misstolka och tro att man säger något man inte säger.
Spela Diablo 3 som en hobby ni gör på fritiden.
Då har ni kommit långt i eran mänsklighet.

EDIT: Jag måste lägga in en edit så ny misstolkning inte sker.
30 sekunder kunde lika gärna vart 45 sekunder , jag är inte så seriös som sitter och klockar saker.
Det var uppskattad tid. Dessutom var det en anekdot, med glimten i ögat som den berättelsen kom till.
Jag skiter helt fullständigt i om jag dödar elit packs på 1 sekund eller 1 timme. Då ska ingen på internet eller någon annanstans heller komma och säga åt mig vad jag ska tycka.
För mig räcker det med att jag och de 3 jag spelar med är nöjda, längre än så går inte min perfektionism.

Om du dör 5 gånger och eliten, ja eliten inte eliterna, tar 30 sekunder då är du helt klart långt ifrån redo för t6, ENLIGT MIG. Men visst om du tycker det är effektivt, kul, whatever att göra nephalem rifts med eliter på 30 sekunder vardera och dö 50 gånger, så go for it. Spela hur du vill, inte bryr jag mig, jag sa bara vad jag tycker angående kill speed, k?? Det är du som misstolkar allas svar och blir arg.
Förväntar du dig inte någon kritik/tvivel från folk när du kommer in och skriver '' MIN NYA DH BUILD MINST LIKA BRA SOM STREAMERS '' ?
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-04-30 kl. 09:48.
Citera
2014-04-30, 10:00
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Btw finns det många i FB klanen som hör HC?

Nej tyvärr Blir väl fler hoppas jag.[/quote]

Jag hade gärna gett mig in i HC-världen faktiskt.
Men är lite skeptisk till det eftersom jag upplever en hel del lagg när jag spelar. Plus att man måste börja om helt från scratch (inte hela världen iofs) Men så tror jag att jag är lite för dålig för HC. Klarar inte av att spela koncentrerat nog helt enkelt. Men skriker till om HC-dagen kommer
Citera
2014-04-30, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Om du dör 5 gånger och eliten, ja eliten inte eliterna, tar 30 sekunder då är du helt klart långt ifrån redo för t6, ENLIGT MIG. Men visst om du tycker det är effektivt, kul, whatever att göra nephalem rifts med eliter på 30 sekunder vardera och dö 50 gånger, så go for it. Spela hur du vill, inte bryr jag mig, jag sa bara vad jag tycker angående kill speed, k?? Det är du som misstolkar allas svar och blir arg.
Förväntar du dig inte någon kritik/tvivel från folk när du kommer in och skriver '' MIN NYA DH BUILD MINST LIKA BRA SOM STREAMERS '' ?

Enligt alla som vet vad effektivt betyder. Kollar man på reddit ser man dagligen folk som visar upp "jag gör T6, effektivt" så kommer man in på tråden och ser "I do T6 rifts in 30 minutes" och man facepalmar varje gång. Jag vet inte om folk bara är allmänt befriade eller om folk faktiskt år 2014 fortfarande inte förstår sig på spel.

För att göra det enkelt.
Vita mobs, 1-2 hits.
Elits, 10 sekunder.
Guardian, 25 sekunder.
Rift, 5-8 minuter, max 10.

Att göra T6 just nu är förövrigt oerhört onödigt, det är endast för att flexa sin e-peen. Jag klarar av T6 rifts utan att dö på min barb, jag gör dom dock på mellan 15-20 minuter för att jag fortfarande har för dåligt gear. Med andra ord, antagligen snabbare än vad mr 1988 gör det med sin DH. Men jag inser i alla fall vad som är dålig exp och värdelös LPH.

För att vara så effektiv som det går med decent gear (2 miljoner+ elemental elite) så ska man köra T4 rifts, jag själv kör endast T4 just nu tills jag faktiskt kan göra T6 lika fort även om jag klarar av att göra T6. Det finns ingen som helst mening med att köra T6, nu med dagens patch kommer du få mer blood shards, men det kommer fortfarande vara mer bloodshards i timmen med att köra T4 än T6. Effektivitet är allt du har med den tid, för din tid är begränsad, många har jobb, skola osv. Vill man göra det bästa utav det sitter man inte och lallar med en mongo build på T6 och anser det vara effektivt att döda ett elitpack på 3 minuter, som det egentligen tar om du ska dö 5 gånger.
Citera
2014-04-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag hade gärna gett mig in i HC-världen faktiskt.
Men är lite skeptisk till det eftersom jag upplever en hel del lagg när jag spelar. Plus att man måste börja om helt från scratch (inte hela världen iofs) Men så tror jag att jag är lite för dålig för HC. Klarar inte av att spela koncentrerat nog helt enkelt. Men skriker till om HC-dagen kommer

Ett bra läge att ev. starta vore ju i så fall genom ladders nu i sommar då alla andra börjar från scratch där också. Bara tips.
Senast redigerad av Crackjack 2014-04-30 kl. 10:29.
Citera
2014-04-30, 10:26
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Enligt alla som vet vad effektivt betyder. Kollar man på reddit ser man dagligen folk som visar upp "jag gör T6, effektivt" så kommer man in på tråden och ser "I do T6 rifts in 30 minutes" och man facepalmar varje gång. Jag vet inte om folk bara är allmänt befriade eller om folk faktiskt år 2014 fortfarande inte förstår sig på spel.

För att göra det enkelt.
Vita mobs, 1-2 hits.
Elits, 10 sekunder.
Guardian, 25 sekunder.
Rift, 5-8 minuter, max 10.

Att göra T6 just nu är förövrigt oerhört onödigt, det är endast för att flexa sin e-peen. Jag klarar av T6 rifts utan att dö på min barb, jag gör dom dock på mellan 15-20 minuter för att jag fortfarande har för dåligt gear. Med andra ord, antagligen snabbare än vad mr 1988 gör det med sin DH. Men jag inser i alla fall vad som är dålig exp och värdelös LPH.

För att vara så effektiv som det går med decent gear (2 miljoner+ elemental elite) så ska man köra T4 rifts, jag själv kör endast T4 just nu tills jag faktiskt kan göra T6 lika fort även om jag klarar av att göra T6. Det finns ingen som helst mening med att köra T6, nu med dagens patch kommer du få mer blood shards, men det kommer fortfarande vara mer bloodshards i timmen med att köra T4 än T6. Effektivitet är allt du har med den tid, för din tid är begränsad, många har jobb, skola osv. Vill man göra det bästa utav det sitter man inte och lallar med en mongo build på T6 och anser det vara effektivt att döda ett elitpack på 3 minuter, som det egentligen tar om du ska dö 5 gånger.

Jag håller helt med dig!

Men är det egentligen inte onödigt att lira på högre nivå än T1? Om vi bara snackar om att få legs per timme alltså?
Har man ok gear osv så kan man använda sig av en build som rör sig snabbare genom riftsen men ändå dödar effektivt? Eller är det något man missar om man bara lirar T1 kontra T4?
Citera
2014-04-30, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag håller helt med dig!

Men är det egentligen inte onödigt att lira på högre nivå än T1? Om vi bara snackar om att få legs per timme alltså?
Har man ok gear osv så kan man använda sig av en build som rör sig snabbare genom riftsen men ändå dödar effektivt? Eller är det något man missar om man bara lirar T1 kontra T4?

Att göra T1 går ungefär lika fort som att göra T4 för någon som är bra gearad. Och T4 har ju större dropchans, så kan man göra T4 rifts på ungefär 5-7 minuter, så finns det ingen anledning att gå ner till T1, för där tar det också 5-7 minuter. Just på grund av hur rifts ser ut med density, vilka maps osv man får. Vet inte hur jag ska förklara bättre, men klarar man av att göra T4 effektivt, så blir T1 waste på grund av att T1 tar precis lika lång tid. Man kan inte tro att det skulle göra det, men det gör det på grund av hur rifts är uppbyggda. Och jag räknar med mobility builds nu i T4, det finns inget som heter effektiva rifts, om man inte räknar med mobility in i sin build. Mobility är det du ska fokusera på, resten är bara bonus, typ.
Senast redigerad av Prixm 2014-04-30 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in