Citat:
Jag har redan testat Cluster arrow builden. Min build bygger inte på att Sentries är huvudskadan ,utan extra skadan. Det skrev jag också i min beskrivning.
Du får det att låta som att den är dålig.
Du vet att ju fortare du skjuter dessto fortare rör sig cooldownen för Sentries? Så det tar inte så lång tid som du tror.
Testa Attack speed och Rapid fire så ska du se att det inte tar mycket längre tid att slänga upp två Sentry mot att skjuta en Cluster arrow.
Testa också Attack Speed med 2 Sentries så får du se hur snabbt dom skjuter. Du skickar iväg 2 skott säger du, under den tiden har två Sentries skickat iväg många fler än så.
Jag har förövrigt inte klagat på den builden , jag har enbart påpekat att det finns egna builds som är minst lika effektiva.
Dessutom så funkar min build utmärkt när det är 4-5 elitepacks en Champion och en Guardian i builden.
Hur kan du ha invändningar mot min build när du inte ens kör den , eller ens testat?
Jag kör fire damage för mina skills och utrustning har fire damage, homing rockets , grenades etc.
Så varför ska jag köra physical?
Klaga inte på min build när du inte ens vet hur effektiv den är.
EDIT: Om du inte vet det rör sig monstrena på kartan ju fler monster ju fler rörelser och utspridda blir dom. Att strategiskt placera ut sina sentries på strategiska platser i massiva lägen med många starka monster så gör man skada på dom fast man inte ens tittar på monstren. Det är skillnad med cluster arrow då den inte skjuter på något som du inte siktar på.
EDIT 2: Hur som helst jag tänker inte försvara min build. Jag ville bara berätta att det finns andra effektiva builds som inte är kända.
Du får det att låta som att den är dålig.
Du vet att ju fortare du skjuter dessto fortare rör sig cooldownen för Sentries? Så det tar inte så lång tid som du tror.
Testa Attack speed och Rapid fire så ska du se att det inte tar mycket längre tid att slänga upp två Sentry mot att skjuta en Cluster arrow.
Testa också Attack Speed med 2 Sentries så får du se hur snabbt dom skjuter. Du skickar iväg 2 skott säger du, under den tiden har två Sentries skickat iväg många fler än så.
Jag har förövrigt inte klagat på den builden , jag har enbart påpekat att det finns egna builds som är minst lika effektiva.
Dessutom så funkar min build utmärkt när det är 4-5 elitepacks en Champion och en Guardian i builden.
Hur kan du ha invändningar mot min build när du inte ens kör den , eller ens testat?
Jag kör fire damage för mina skills och utrustning har fire damage, homing rockets , grenades etc.
Så varför ska jag köra physical?
Klaga inte på min build när du inte ens vet hur effektiv den är.
EDIT: Om du inte vet det rör sig monstrena på kartan ju fler monster ju fler rörelser och utspridda blir dom. Att strategiskt placera ut sina sentries på strategiska platser i massiva lägen med många starka monster så gör man skada på dom fast man inte ens tittar på monstren. Det är skillnad med cluster arrow då den inte skjuter på något som du inte siktar på.
EDIT 2: Hur som helst jag tänker inte försvara min build. Jag ville bara berätta att det finns andra effektiva builds som inte är kända.
Antog att du ville ha någon form av respons eftersom du skrev i en forum-tråd, att sen inte alla håller med dig är väll att räkna med?
Finns bättre runor för sentrys som är physical än fire samt det boostar dina pets dmg. Förstår inte riktigt hur det går till när du spelar, antingen spelar du på väldigt hög torment eller så har du väldigt låg dmg. Jag har sällan tid till o "planera" en fight utan dödar så fort jag kan och går vidare.
Säg du poppar companion active för 30% mer dmg och drar på 2 sek iväg minst 4 st ca som crittar 30mil styck, elit pack dött.
Menar verkligen inte att du är dålig för du spelar något annat än ca, provar själv nya saker dagligen. Tycker det är blizzard som misslyckats med att göra andra dh builds lika bra och en förändring kmr nog komma någon gång snart.
En medioker wh kommer nog ta dig längre än en perf rollad vigor.
Dock riktigt dåliga grejer på han så finns mycket att uppgradera