2014-04-28, 21:15
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushmaniac
Ifall du söker efter Tasker and Theo så hoppas jag innerligt att du råkade skriva fel på bracers, annars tycker jag synd om dig med tanke på att du spenderade 400 blood shards.

Tasker and Theo är nämligen Gloves.

Citat:
Ursprungligen postat av Sporadisktimpulsiv
Vad är det för bracers som increasar attack speed för pets? Det är inte Tasker and Theo du är ute efter (gloves)? Tänkte bara så du inte bränner shards på fel items :P
Jo ni har rätt, det gick lite snabbt där. Men som tur är så letar jag bracers också, så ingen direkt skada gjord på det viset. Men Tasker and Theo går i första hand så i framtiden blir det gloves för Blood Shards.
Citera
2014-04-29, 04:01
Medlem
///Anekdot start
Jag och en klan kompis gjorde liten skadetest idag på T6. Skademässigt lyckad , annars inte så lyckat.

Han har en supportmunk som har permastun. Supportmunk för han har en Level 14 Sledgefist.
Så vi tänkte vi ska testa min DH's skada lite. Varesig han eller jag har tillräcklig toughness dock.
Det visade sig då han som support dog lite för ofta vilket ledde till att jag dog ofta.

Men hur som vi fick direkt på oss 2 Elite packs vilket var hela syftet med testet.
Ena Elite packen dog på kanske 30 sekunder. Jag dog kanske 5 gånger. Hadde jag dött mindre hadde dom dött fortare eftersom att bara jag kunde göra skada , då hans fantastiska level 14 vapen genererade hela 700 damage, nej inte 700k , utan 700. Han dog väl också en 5 gånger då han har 14 miljoner i Toughness, dock för lite life per hit.
Den andra mobben tog vi hälften på , sen var det dags för han att dra.

Summan av kardemumman.
Skademässigt funkar min DH mer än väl på T6 , trotts att jag dog lite för ofta för full potential.
Men hadde han haft skada så hadde nog vi båda dött mindre. Men nu var detta en test på min DH's skada, och inget annat.

Sen som jag nämnt tidigare , jag har platser som kan ge Fire damage % och ett vapen som ska ha fire damage innan jag känner mig nöjd med skadan.
Däremot måste jag bygga på Toughness avsevärt då jag dog för ofta.

Kul att göra sådana tester ibland så man vet vad som är bra och inte på ens karaktär.
Jag har bara spelat 1 månad så räknade inte ens med att klara T6.
Men vi ville bara testa min DH's skada, och det gick ju bra även om vi inte fick svar på fulla potentialen eftersom att jag dog för ofta.
///Anekdot slut
Citera
2014-04-29, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
RoS skulle garantera 1 Legend med max 2 timmars mellanrum i speltid.
Även där fallerade dom på Blizzard vad gäller den biten, dom är odugliga helt enkelt då det kommer till vissa områden, varför görs alla större patcher?
Jo, för att förbättra vad dom inte kunde göra rätt från början.

Jag kan ha 5-6 timmars speltid utan att få Legend ingame eller Kadala.

Hur spelar du?

Blizzard har ju sagt att om man kör split bounties så kan man missa Legs då man helt enkelt missar Legs som droppar för dig.

Själv tycker jag 2h-regeln är väldigt säker.

Har man spelat i ca 2 timmar sedan man fick en leg (och under tiden renast massa rifts) så är det ju bara att vänta lite så droppar det en legs från en kista eller trashmob.

Dock så droppar det ju oftast legs mer än varannan timme. Så är det för mig iaf. (Kör lite bounties och mestadels Rifts i T1.)
Citera
2014-04-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
///Anekdot start
Jag och en klan kompis gjorde liten skadetest idag på T6. Skademässigt lyckad , annars inte så lyckat.

Han har en supportmunk som har permastun. Supportmunk för han har en Level 14 Sledgefist.
Så vi tänkte vi ska testa min DH's skada lite. Varesig han eller jag har tillräcklig toughness dock.
Det visade sig då han som support dog lite för ofta vilket ledde till att jag dog ofta.

Men hur som vi fick direkt på oss 2 Elite packs vilket var hela syftet med testet.
Ena Elite packen dog på kanske 30 sekunder. Jag dog kanske 5 gånger. Hadde jag dött mindre hadde dom dött fortare eftersom att bara jag kunde göra skada , då hans fantastiska level 14 vapen genererade hela 700 damage, nej inte 700k , utan 700. Han dog väl också en 5 gånger då han har 14 miljoner i Toughness, dock för lite life per hit.

Summan av kardemumman.
Skademässigt funkar min DH mer än väl på T6 , trotts att jag dog lite för ofta för full potential.
Men hadde han haft skada så hadde nog vi båda dött mindre. Men nu var detta en test på min DH's skada, och inget annat.

Sen som jag nämnt tidigare , jag har platser som kan ge Fire damage % och ett vapen som ska ha fire damage innan jag känner mig nöjd med skadan.

Kul att göra sådana tester ibland så man vet vad som är bra och inte på ens karaktär.
Men vi ville bara testa min DH's skada, och det gick ju bra även om vi inte fick svar på fulla potentialen eftersom att jag dog för ofta.
///Anekdot slut

well. life per hit är inte det som skall hålla munken vid liv, utan health globes > kill speed. Om en elite tar 30 sekunder så är dps'en knappast tillräcklig, inte ens rift bossen skall ta så långt tid :>
DPS = Toughness.
Citera
2014-04-29, 08:28
Medlem
Behöver lite vägledning.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Stolten-2571/hero/2834605

Som ni ser på min profil så har jag inte så bra gear än så länge, men känns ändå som det är svårt att hitta upgrades som ökar min skada men samtidigt inte sänker min toughness för mycket. Vad bör jag prioretera att byta ut? Vilken slags healing bör jag satsa mest på? Life on hit?

Angående mina talents. Jag kör lightning just nu och har +63% lightning damage.
Skulle jag göra bättre ifrån mig som fire tror ni? Jag har Magefist med 18% fire damage och en yxa med 18% fire damage i bagen. Behöver jag bättre gear gear för fire?

Ge även lite allmänna tips som gör mig till en bättre monk =)
Citera
2014-04-29, 08:59
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hur spelar du?

Blizzard har ju sagt att om man kör split bounties så kan man missa Legs då man helt enkelt missar Legs som droppar för dig.

Har man spelat i ca 2 timmar sedan man fick en leg (och under tiden renast massa rifts) så är det ju bara att vänta lite så droppar det en legs från en kista eller trashmob.

Dock så droppar det ju oftast legs mer än varannan timme. Så är det för mig iaf. (Kör lite bounties och mestadels Rifts i T1.)

Kör till 90% bara Rifts i grupp och håller då ihop så finns ingen chans att missa nåt då
Men de 10% man kör bountys finns givetvis en stor risk att missa Legends, det håller jag med om.
Men har flera gånger kört rifts med folk i klanen samt endel från detta forum och dom har haft brist på legends även efter 3-4timmars nötande av rift nonstop.
Citera
2014-04-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hur spelar du?

Man missar inga legs eftersom dom inte ens droppas om man inte är i samma zon, dvs ''splittar''.
Vitsen med split bounties är snabba caches / bounty rewards, inte legs som droppas på färden dit.
Citera
2014-04-29, 11:14
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Man missar inga legs eftersom dom inte ens droppas om man inte är i samma zon, dvs ''splittar''.
Vitsen med split bounties är snabba caches / bounty rewards, inte legs som droppas på färden dit.
Inte från mobs, men det har rapporterats gång efter gång att kistor och eventuellt saker man kan slå sönder fortfarande släpper loot.

Jag har själv inte testat det då själva syftet med split runs är att få snabba cache. (Hehe)
Citera
2014-04-29, 11:39
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Inte från mobs, men det har rapporterats gång efter gång att kistor och eventuellt saker man kan slå sönder fortfarande släpper loot.

Jag har själv inte testat det då själva syftet med split runs är att få snabba cache. (Hehe)

Som ni vet är jag knappast expert på det här.
Men jag spelar en hel del ihop med min tjej och ofta när jag är ute och riftar eller kör bountys så är hon och fixar i stan och jag pallar inte att vänta utan spelar på. När hon som kommer ner och joinar har det hänt säkert 5-6ggr att det legat legs och väntat på henne. Jag är inte 100% om de kommer från mobs eller kistor dock.
Citera
2014-04-29, 11:49
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
///Anekdot start

Summan av kardemumman.

///Anekdot slut

Sorry, men om du dör 5ggr så har du en revive-tid på 5sec per gång, bara där har du ca 30sec som du varit död. Överdriv inte så du skiter på dig eftersom det du då påstår framstår som mindre sant.
Hade du dött mindre, dvs ingen gång alls hade du alltså dödat en elit-pack på 1-2sec i T6. Troligt kompis!
Sen får du lov att vara nöjd och stolt över din DH, hela den diskussionen bryr jag mig inte om, har för dålig koll på DH.

edit: helt plötsligt kan man ju börja fundera på ditt snack ang att fixa en rift på 2min som du verkar va väldigt stolt över.
Senast redigerad av Lanoo 2014-04-29 kl. 11:53.
Citera
2014-04-29, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Sorry, men om du dör 5ggr så har du en revive-tid på 5sec per gång, bara där har du ca 30sec som du varit död. Överdriv inte så du skiter på dig eftersom det du då påstår framstår som mindre sant.
Hade du dött mindre, dvs ingen gång alls hade du alltså dödat en elit-pack på 1-2sec i T6. Troligt kompis!
Sen får du lov att vara nöjd och stolt över din DH, hela den diskussionen bryr jag mig inte om, har för dålig koll på DH.

edit: helt plötsligt kan man ju börja fundera på ditt snack ang att fixa en rift på 2min som du verkar va väldigt stolt över.

Det verkar vara den här trådens hela chargong. Att överdriva med allt för att försöka få sin e-peen antingen "pitied" on eller "wowed" on. Jävligt irriterande, ImWorthless klagade på att han hade fått 2 legendaries ur 2100 bounties, och jag sa bara att han är full av skit och fick värsta mongosvaret tillbaka om att jag borde hålla käften, jag vet inget osv.
Citera
2014-04-29, 12:03
Medlem
Citat:

Fel.

Jag har fått flertalet legs genom att tpa till alla zoner efter att bounties är klara.

vad vitsen med splitbounties är spelar ingen roll, jag får en bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in